[Linux 6.2] Verwijderen, Maar Hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik wil graag deze linux versie van mij pc verwijderen omdat er weer windows op moet. Ik heb al verscheiden dingen geprobeerd met windows cd's, diskette's en fdisk maar het wil maar niet lukken.

Ook wou ik het proberen d.m.v een linux bootdisk maar ik heb geen idee hoe ik deze aan moet maken.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

Groeten Manta. :D

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 18:32
rpm -e *

maar serieus, met fdisk moet je er echt komen. Alle partities verwijderen en een FAT partitie (bijv.) aanmaken.

(Het is trouwens Redhat 6.2, waarschijnlijk)

[ Voor 17% gewijzigd door mocean op 20-06-2003 16:38 ]

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:21

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt gewoon de partitie verwijderen en een keer door middel van een DOS-bootdisk 'fdisk /mbr' draaien, dan is alles wel weg :). Vervolgens maak je een FAT- of NTFS-partitie aan en installeer je Windows erop.

Overigens bedoel je waarschijnlijk "Red Hat 6.2" in plaats van "Linux 6.2".

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
Ja idd, stom van mij ;).

Maar ik kan de partites niet verwijderen, ik krijg nergens die keuze. Ik heb alle 4 mogelijkheden geprobeerd om te verwijderen maar het wil me niet lukken :(

En wat bedoel je met rpm -e * ?

Bedankt voor de snelle reacties trouwens :)

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 22:05

highking

Langharig tuig

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Maak een Windows 98 bootflop.

Deze kan o.a. downloaden van www.bootdisk.com

Zoek daarna op google.com het programma delpart.exe. Zet deze vervolgens op flop en je bent er zeker van dat je HDD weer helemaal clean is, als je dit hebt gerunned in DOS mode m.b.v. die bootdisk :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 13:44
Vraag is volgens mij al vaak zat langs geweest. Maar alla: Zet in je bios je sectoren iets kleiner, start dan fdisk en pleur de partities weg. Zet je sectors weer goed en opgelost (zo heb ik het wel eens gedaan)

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:16

Jiffy

God, you're ugly!

Bij het booten van een NT/2K/XP cd-rom zou je gewoon in staat moeten zijn ouwe linuxpartities te verwijderen tijdens de setup. De fdisk van Win9x is daar idd niet toe in staat.

Welk Windows versie probeer je te installeren?

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Linux 6.2 bestaat niet - misschien bedoel je Red Hat 6.2 (een onderhand antieke versie van Linux?)

Linux zelf is bij bij versie 2.4.x

Anyway, dit topic gaat dicht - dit onderdeel van de FAQ al gelezen:

NOS FAQ: Ik vind dat Linux maar niks; hoe krijg ik het er nou af?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.