Toon posts:

[ElCheapo] Geheugen uitbreiding voor cisco

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek voor een geheugen uitbreiding voor me cisco 1605r in de vorm van een pcmcia flashcard van 8mb. De orignele cisco flashcards kosten iets van 250 dollar en ik als arme student heb daar natuurlijk helemaal niks aan.

Een goedkopere oplossing lijkt me een pcmcia compactflash adapter met compactflash kaartje erin, maar ik zou niet weten of dit wel werkt.
Ook ben ik erachter gekomen dat de 1605r niet verder gaat dan 16mb, dus wat zou er gebeuren als je een 64 mb cf kaartje erin doet? Aangezien 8mb cf volgens mij nergens meer te krijgen valt.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of andere (goedkope :) ) tips?

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 20:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Kingston Geheugen: Cisco 1600-R Series

Verwijderd

Topicstarter
Thx, maar das geen pcmcia flash geheugen :'(.

Ik heb een ios image van 6 mb, maar helaas maar 4mb flash. Dus heb ik 8mb pcmcia flash nodig, of is er nog een andere manier om die image erop te krijgen? Me router heeft 24mb ram dus dat is wel voldoende.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Zelfde probleem hier gehad. Intern geheugen ging prima: EDO erbij trappen en klaar

Flash upgraden is me niet gelukt. Origineel cisco is "vrij prijzig".
Ik heb dat ding eens in mn laptop gehad, en rondgezocht. Het is eigenlijk gewoon een IDE Flash card dinges.

Een CF->PCMCIA i.c.m. een CF kaartje is dus exact hetzelfde. Dat heb ik ook geprobeerd, maar dat werkte dus mooi niet.

Ik denk dat Cisco een of andere onzinnige check erin heeft. Zal ff kijken of ik mn topic van toen nog kan vinden

edit: Ben bang dat mn topic toen rond BC3 is blijven hangen.. Was iig rond die tijd

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 20-06-2003 23:01 ]

Verwijderd

Judge....ga op internet zoeken naar de volgende code: MEM1600-8FC=..of MEM1600-4U8FC..

Dit zijn de offiele vendor codes...de gemiddelde online geheugenboer heeft deze wel...je zit nog steeds rond de 100,- USD trouwens...helaas zijn de Flash Cards van de cisco's idd heel prijzig ook OEM.

Verwijderd

Topicstarter
Me probleem is een beetje, ik heb wel al 24mb in de router zelf zitten. Alleen ik heb een IOS image van 6,5 mb. Dus heb ik een flashcard van 8mb nodig om die IOS image op me router te rkijgen. Of is er een andere manier om die IOS image op me router te krijgen zonder flashcard?

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 14:37
Verwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 02:14:
Me probleem is een beetje, ik heb wel al 24mb in de router zelf zitten. Alleen ik heb een IOS image van 6,5 mb. Dus heb ik een flashcard van 8mb nodig om die IOS image op me router te rkijgen. Of is er een andere manier om die IOS image op me router te krijgen zonder flashcard?
Wat waarschijnlijk het probleem met de 'CF in PCCard adapter' truc is is dat het PC-Card Type-1 geheugen moet zijn. Als je goedkoop aan iets werkends wilt komen zul je tweedehands iets moeten zoeken, via E-bay ofzo.
Pagina: 1