Asus A7V + Maxtor VL30 20,4 GB wil niet op UDMA100

Pagina: 1
Acties:

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Hey mensen,

ik heb een probleem met een Asus A7V mobo in combinatie met een Maxtor VL30, 20,4 GB UDMA 100 schijf. Hoewel de kabel etc in orde zijn wil het ding niet lopen op UDMA100.

Is dit een algemeen bekend probleem?? Zo ja, is er een oplossing voor??

Help is needed

THNX

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Ik heb het zelfde board en de zelfde schijf ik heb er geen problemen mee heb direct op de ata 100 zitten primaire verder niks door gelust of zo gaat goed bij mij vindt alleen dat het erg lang duurt met opstarten heb alles geprobeerd maar werkt niet ik hoor dit vaker is dit bij jou ook zo
kijk ff in je bios of je bioscontroller aan staat er zijn drie dingen die met die controller te maken hebben in de bios neem anders ff de default setting in de bios

groeten martijn

Verwijderd

hoe weet je dat je op ata 100 draait?
ik heb zelfde soort hd

Verwijderd

Heb ook dezelfde harde schijf en na een tijd klooien draait 'ie nu. Als je windows gebruikt en de HD naast een andere HD gebruikt moet je de driver op de ASUS-CD (van je moederbord) onder de directory \Promise installeren.
Wil je deze HD als enige schijf gebruiken en krijg je problemen tijdens de windows installatie (win2000) druk dan aan het begin van de installatie op F6 en als er om een diskette gevraagd wordt doe dan een diskette in je diskdrive waarop je de inhoud van de \Promise directory van je CD hebt gezet.

hoop dat je hier wat aan hebt