Toon posts:

Zip drive niet beschikbaar via netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb men zipdrive aangeloten op een win2k bak. Als ik deze via het netwerk wil aanspreken krijg ik de melding ; "Not enough server storage is available to process this command."

Heb geen idee waar ik dit moet gaan zoeken

Verwijderd

Probeer is wat hier staat:

http://www.jsifaq.com/SUBA/tip0100/rh0153.htm

Is wel niet specifiek voor een zipdrive maar misschien helpt het.

Verwijderd

Topicstarter
Goeie tip, maar helaas het mocht niet baten. |:(

Tnx anyway

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 20:11 ]

Verwijderd

zip drive???

een usb pen drive kan het zelfde....

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Heb je hem wel geshared als zijnde harde schijf, en voldoende rechten aangezet ?

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 15:43:
Ik heb men zipdrive aangeloten op een win2k bak. Als ik deze via het netwerk wil aanspreken krijg ik de melding ; "Not enough server storage is available to process this command."

Heb geen idee waar ik dit moet gaan zoeken
En wat heb je zelf allemaal al gezochten uitgetest :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 20:29:
zip drive???

een usb pen drive kan het zelfde....
Er, we hebben het nu over een Zip-drive, geen pen drive.... En waarom iets vervangen als het doet wat het moet doen he?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Ik heb net mijn Win98-bak verteld dat-ie de Zip100 (IDE) moet delen en mijn WinXP PC kan hem nu gewoon lezen en beschrijven. :)

Geef eens wat info over je netwerk. Misschien dat dat het probleem iets duidelijker maakt. :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 23:49 ]

Verwijderd

Illegal_Alien schreef op 22 juni 2003 @ 23:20:
[...]

Er, we hebben het nu over een Zip-drive, geen pen drive.... En waarom iets vervangen als het doet wat het moet doen he?
Daar heb je helemaal gelijk in.
Immers is zo`n pen drive ook nog eens vet duur en onhandig klein.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb gezocht bij de rechten, beschikbare ruimte gecontroleerd en ben in het register gedoken maar nix hielp tot nu toe.

Wat wil je nog meer weten over mijn situatie??

Verwijderd

Als je zoekt op de foutmelding op bijv. http://s.teoma.com/search...=1&Search.x=33&Search.y=9

Dan krijg je o.a. de volgende oplossingen aangedragen:

van Microsoft bijv.:

"After you install Norton AntiVirus for Windows or IBM AntiVirus 3.01N (Build 301.590), you receive the following error messages:

Not enough server storage is available to process this command.

Clients are unable to access network shares. Additionally, Event Viewer on the Windows server may log one or more of the following event messages in the system log:
Event ID : 2011
Source : Srv
Description: The Server's configuration parameter "IRPStackSize" is too small for the server to use a local device. Please increase the value of this parameter." :)

en van JSI:

"0153 » "Not enough server storage is available to process this command".

If you receive the subject or similar message, you may have a non-zero PagedPoolSize entry in the registry. Edit:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management

Set PagedPoolSize to 0.

Reboot.

Another possible cause of this error is if you installed a Service Pack before installing any networking components. If this is the case, re-apply the Service Pack (and any hotfixes)." :*)

En zo nog tientallen mogelijkheden en oplossingen.

Omdat je weinig vertelt over je systemen en je netwerkconfiguratie lijkt het me dat je er dan zelf doorheen zal moet bladeren.

Sterkte :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 00:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yes het is gelukt.
Ik heb de IRPStacksize in het register verhoogd (van 11 naar 14) en het werkte.
De PagedPoolSize Stond al op 0.

Tnx you all

• PMD
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

PMD

Beter laat dan dood

Update:
Ik heb dit probleem in het verleden ook gehad, en toen heb ik het opgelost door de IPPStackSize te verhogen naar 15 (HEX: F). Alles werkte prima, niets aan de hand en opgelost.

Tot vandaag, melding weer terug! Er zijn wel een paar hardware veranderingen geweest (soundcard in een ander PCI slot en een SATA kaartje bijgeplaatst). Nu heb ik hem verhoogd naar 20 (HEX: 14) en is het wederom opgelost. Raar maar waar. Naar horen zeggen staat in de CT! van deze maand een artikel om je netwerk te tunen, en daar heb je deze stacksize dan ook bij nodig . . . Dus het kan zijn dat je doorvoer (overhead) nu is aangepast, en dat je sneller of langzamere file-transfers hebt.

Ter info
Pagina: 1