Mijn scanner heeft lange tijd gewerkt onder Xp, maar sinds de laatste herinstallatie krijg ik hem niet meer aan de praat. Hij werkte al langer niet zo lekker en de kleurweergave vond ik ook niet zo mooi. Tijd dus om op zoek te gaan naar een nieuwe.
Mijn budget is niet al te groot. Ik heb ook niet veel eisen. Het enige wat me interessant leek is een ingebouwde dia/negatiefscanner. Niet om honderden negatieven te scannen, maar om af en toe een leuk fotootje in te kunnen scannen.
Mijn oog is gevallen op:
Canon Canoscan 3000F
Epson Perfection 1260U Photo
HP Scanjet 3570
Alledrie de scanners zijn 1200*2400, 48 Bits scanners met ingebouwde/bijgeleverde dia/negatiefhouder.
De Canon is een USB 2.0 High Speed, de HP een USB 2.0 Full Speed (Luxe naam voor USB 1.1) en bij de Epson wordt geen opgave gedaan staat dat het een USB 1.1 scanner is.
Mijn vraag is nu natuurlijk: Welke moet ik nemen.
Voor the UTFS fans (
): Ik heb zowel Google als GoT Search gebruikt. Op Google kom je geen goede reviews tegen, alleen sites als epinions.com waar iedereen schreeuwt dat zijn apparaat de beste is.
Op GoT kom ik alleen allerlei topics tegen met 2 of 3 posts.
Mijn budget is niet al te groot. Ik heb ook niet veel eisen. Het enige wat me interessant leek is een ingebouwde dia/negatiefscanner. Niet om honderden negatieven te scannen, maar om af en toe een leuk fotootje in te kunnen scannen.
Mijn oog is gevallen op:
Canon Canoscan 3000F
Epson Perfection 1260U Photo
HP Scanjet 3570
Alledrie de scanners zijn 1200*2400, 48 Bits scanners met ingebouwde/bijgeleverde dia/negatiefhouder.
De Canon is een USB 2.0 High Speed, de HP een USB 2.0 Full Speed (Luxe naam voor USB 1.1) en bij de Epson wordt geen opgave gedaan staat dat het een USB 1.1 scanner is.
Mijn vraag is nu natuurlijk: Welke moet ik nemen.
Voor the UTFS fans (
Op GoT kom ik alleen allerlei topics tegen met 2 of 3 posts.
edit:
Even stukje over Epson aangepast.
Even stukje over Epson aangepast.
[ Voor 4% gewijzigd door mr_obb op 20-06-2003 15:41 ]