Welk OS om goed te capturen?

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Momenteel werk ik met XP Pro & Adobe 6 & Fast Dazzle FireWire kaart. Zo af en toe krijg ik een dropped frame bij het capturen. Nu heb ik weleens gehoord dat je dan Win 98SE ernaast moet installeren.

Ik capture op een aparte HD. Op de een of andere manier kan ik nergens DMA aanvinken in mijn config ... of zien dat'ie aanstaat.

==
hoi

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Misschien ligt het wel aan de resolutie, of je system-specs, of je IDE controler. Maarja, dan moet je wel even wat meer info geven.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Misschien handig om je config even mede te delen. Als jij een P2-350 met 64Mb hebt om te cappen kan ik me wel iets bij dropped frames voorstellen ja....

en over dat DMA : dat kun je zien bij de properties van je IDE-controllers.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 15:23 ]

• Eusebius
  • Niet online
ff meer specs
PIII-600 met 512 Ram.
Maxtor 90684U2 & QUANTUM FIREBALLlct10 15
(grote bestanden gaan naar een externe schijf)
2x UDMA kabel (yep, 80...)

==
hoi

Verwijderd

ok, met een PIII-600 kan het ook zeker wel voorkomen, dan ligt het bijvoorbeeld aan de resolutie waar je op captured, of je audio erbij doet, etc etc... je moet echt meer info geven hoor !! Probeer ook eens [search=capturen framedrops] oid....

Verwijderd

Ik capture vaak met mijn notebookje cel 600 320mb, en premiere net effe een stukkie langzamer als jou pc dus, maar heb geen problemen met dropped frames.
Ik denk dat het dus niet aan de hardware ligt. Heb je wel eens een ander programma geprobeerd zoals pinnacle studio 8 o.i.d?

• Eusebius
  • Niet online
* capturen doe ik op 720*526 met audio in Premiere 6.0 LE
* de camera sluit ik aan via een hollywood DV-bridge op de Firewire kaart
* natuurlijk overbodige programmas uit, zoals firewall, screensaver ed.

Search gebruikt, maar nix gevonden.

==
hoi

• Eusebius
  • Niet online
'k heb alleen premiere & FastDazzle capture gebruikt. Maar ga het eens proberen

==
hoi

Pagina: 1