Hoi,
Ik overweeg om een Seagate 7200.7 80GB te gaan kopen, maar kan ik dan acoustic management(AAM) aanzetten??
Dit zegt seagate erover:
Ik heb ook gelezen dat je met tools zoals winaam1.8 en amset(van maxtor) vaak gewoon AAM kan aanzetten, maar geldt dit dan ook voor de seagate 7200.7 of hangt dit ook nog af van de firmware?
Volgens de maxtor site werkt amset trouwens ook niet meer op de diamondmax 9 plus. Het lijkt wel alsof alle HD fabrikanten AAM niet meer ondersteunen door dat patent gedoe.
Ik overweeg om een Seagate 7200.7 80GB te gaan kopen, maar kan ik dan acoustic management(AAM) aanzetten??
Dit zegt seagate erover:
Hier zeggen ze dus niet of het nu wel of niet aan te zetten is. Het lijkt wel alsof ze je het alleen aan laten zetten als je een licentie op het patent hebtSeagate has decided that we will no longer support AAM.
Our drives are extremely quiet while operating at the highest
performance levels, so we believe the ability to switch between
modes is unnecessary.
We are also involved in patent litigation with Convolve and MIT.
Although we believe the lawsuit is without merit, Convolve alleges
that one of its patents, US Patent No. 6,314,473, covers AAM technology.
We understand that Convolve told the T-13 standards committee that it
would license its patents on a reasonable, non-discriminatory basis.
If your company has a license, please let us know.
Ik heb ook gelezen dat je met tools zoals winaam1.8 en amset(van maxtor) vaak gewoon AAM kan aanzetten, maar geldt dit dan ook voor de seagate 7200.7 of hangt dit ook nog af van de firmware?
Volgens de maxtor site werkt amset trouwens ook niet meer op de diamondmax 9 plus. Het lijkt wel alsof alle HD fabrikanten AAM niet meer ondersteunen door dat patent gedoe.