Ik wil dat mijn pomp aangaat als ik de pc aan zet. Ik neem aan dat dit moet kunnen met een relais. Nu weet ik alleen niet welke ik moete hebben, ik denk dat het handig is als een 230v relais neem die met 12 volt of met 5 volt schakelt zodat ik de voeding van mijn pc kan gebruiken
Nu heb ik een relais gevonden op www.conrad.nl met de volgende specificaties:
productomschrijving:
Staand printplaatrelais met 2 wisselcontacten en 2 spoelwikkelingen. Bijzonderheid: aanduiding van de schakelstand. De omschakelingkan ook met de hand worden uitgevoerd.
Technische spec.: 2 wisselcontacten die ieder met 10 A bij 230 V kunnen worden belast · 2 spoelwikkelingen · Contacten zilver-cadmiumoxyde · Spanningsbestendigheid spoelcontacten 4 kV · VDE 0110· Afm. (lxbxh) 13 x 37,6 x 25,5 mm.
Producteigenschappen:
Unom 12 V=
Weerstand 105 W
Is dit de goede relais, en zo niet, welke moet ik dan hebben?
edit:
het gaat bij conrad om de KACO-RELAIS 12V
Nu heb ik een relais gevonden op www.conrad.nl met de volgende specificaties:
productomschrijving:
Staand printplaatrelais met 2 wisselcontacten en 2 spoelwikkelingen. Bijzonderheid: aanduiding van de schakelstand. De omschakelingkan ook met de hand worden uitgevoerd.
Technische spec.: 2 wisselcontacten die ieder met 10 A bij 230 V kunnen worden belast · 2 spoelwikkelingen · Contacten zilver-cadmiumoxyde · Spanningsbestendigheid spoelcontacten 4 kV · VDE 0110· Afm. (lxbxh) 13 x 37,6 x 25,5 mm.
Producteigenschappen:
Unom 12 V=
Weerstand 105 W
Is dit de goede relais, en zo niet, welke moet ik dan hebben?
edit:
het gaat bij conrad om de KACO-RELAIS 12V
[ Voor 3% gewijzigd door BasvanS op 20-06-2003 15:09 ]