[XP] Printen via netwerk gaat niet

Pagina: 1
Acties:

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Schematische weergave
Afbeeldingslocatie: http://www.smsmonster.nl/files/netwerk.jpg

Op alle PC's staat Windows XP, met uitzondering van de Siemens MMBox, die draait Win98. De siemensbox is in dit geval even niet van belang.

Nou heb ik op de PC waar de printer aan hangt een share gemaakt, met de naam hppsc210.

Probeer ik nu vanaf de laptop mijn computer of printer te benaderen, dan krijg ik een inlog venster waarin \\computernaam\Guest grijs gedrukt is en ik dus geen username in kan vullen. De guest account is enabled, maar toch zegt ie dat ie niet in kan loggen omdat hij geen permissies heeft.
Ik kan dus ook niet printen... heel erg raar.
Overigens kan ik dus ook niet op de shares komen op de pc waar de printer aan hangt, als ik gewoon \\computernaam intyp, krijg ik hetzelfde venster met dezelfde mededeling.

File and print sharing staat op beide PC's aan, het vinkje bij "Authenticate as guest when computer or user information is unavailable" staat uit.

Iemand een idee waarom ik niet kan connecten?

• Psylocke
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08-2021

Psylocke

De Utregse Kudde

Probeer eens de username van je laptop ook aan te maken op de PC waar de printer aanhangt. Dan zou het toch moeten werken.

DUK | RC5-64 #42 | OGR-25 #59

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Psylocke schreef op 20 juni 2003 @ 16:34:
Probeer eens de username van je laptop ook aan te maken op de PC waar de printer aanhangt. Dan zou het toch moeten werken.
Zijn gelijk.. Passwords ook.. heb ik expres gedaan.
Er zijn 4 users op de laptop, Andrew, Charlie, Inge, Lindsay en die bestaan ook op de andere pc, zelfde passwords.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kan eens proberen op die WinXP machine waar je printer aanzit, de optie "Thuisnetwerk installeren" Misschien heb je dat al gedaan, maar je weet het nooit hé. :) Ik doe dit ook namelijk , en het werkt altijd.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi