Toon posts:

Zoek laptop voor UX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels al een maand op zoek naar een fatsoenlijke laptop.
Deze moet een RISC processor hebben.

M.A.W. ben dus op zoek naar een mobile server.

Nu heb ik hier en daar wel een laptopje gevonden, maar kan nergens een prijs bij krijgen. Heb al bij dergelijke fabrikanten gekeken, en de gemiddelde search engine gehad. Dit zijn zo'n beetje de specs :

- PA-8700+ RISC CPU (of compatible 64-BIT)
- 4GB DIMM (of eventueel 4GB ECC SDRAM)
- 2x 72 GB UDMA
- 1x 10/100 OB LAN
- External ULTRA SCSI 40MB/s
- Internal CDRW/DVD
- 15" LCD

Cool design is ook wel een must.

Ik zoek dus een bakbeest. Weet iemand waar ik zo'n kreng kan vinden / hoeveel kost ie dan?

b.v.d.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik neem aan dat je HP-UX bedoelt ? En dat je dus een laptop met HP-PA RISC CPU zoekt ?
Die zijn erg schaars , ik geloof dat Tadpole er ooit een gemaakt heeft.
Maar dat was nog wel een hppa 7300 cpu , dus 32 bits.

Enige wat er in de buurt komt is een sparc notebook. (ook bij Tadpole te vinden)

/me vind linux een van de vele unix varianten

[ Voor 19% gewijzigd door u_nix_we_all op 20-06-2003 16:23 . Reden: url ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

http://www.tadpolecomputer.com/exec.php?p=prod-note-sparc
Is een link naar de SparcBook van Tadpole, en da's volgens mij een van de weinige non-x86 laptops die er zijn die qua specs (en uiterlijk wat mij betreft) overeenkomen met hetgeen je zoekt, op de cpu na, en dus geen hp-ux bak is... Denk dat je zoekt naar iets wat niet te vinden is...

Verwijderd

Topicstarter
THNX, denk dat het idd neer gaat komen op een Tadpole. Dan maar met een SPARC CPU.
Dus geen HP-UX bakkie maar een SOLARIS variant.

Enig idee voor hoeveel 1000'en EURO's zo'n UltraBook tegenswoordig verkoopt?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 14:25:
THNX, denk dat het idd neer gaat komen op een Tadpole. Dan maar met een SPARC CPU.
Dus geen HP-UX bakkie maar een SOLARIS variant.

Enig idee voor hoeveel 1000'en EURO's zo'n UltraBook tegenswoordig verkoopt?
Beetje zelfwerkzaamheid mag ook wel:
Portable Workstation Computing for SPARC Solaris Applications

TO ORDER CALL
1-800-734-5483
En als dat om welke reden dan ook niet lukt kun je die lui emailen :O

Oslik blyat! Oslik!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Bij die dual bakken zit het meen ik ergens rond de 7000 qua beginprijs, kan me er ook nog wel een factor 2 mee vergissen overigens, dwz, erg duur voor de "heb" :)

• GoeniGoeGoe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-02 08:20
Misschien moet je alles wat je wil maar een miniATX case bouwen (zal nog lastig worden) en net doen alsof het een laptop is.......want een laptop met zulke specs zal waarschijnlijk nog groter dan je koelkast worden en nog duurder zijn ook..... :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat wil je in s'hemelsnaam met zo'n ding als ik vragen mag? Tenzij het ding idd als mobiele server voor verschillende omgevingen moet gaan dienen, kan ik me geen andere mogelijkheden voorstellen. Zullen ze bij de bedrijven waar je komt ook leuk vinden...jij weg server weg :+
Of je wilt gewoon zo'n ding om mee te patsen...maar gezien je vraagstelling lijkt me dat niet het geval.
Waarom overweeg je niet gewoon een snelle flaptop met Linux?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kippenijzer

Kippenijzer

GoeniGoeGoe schreef op 24 juni 2003 @ 16:11:
Misschien moet je alles wat je wil maar een miniATX case bouwen (zal nog lastig worden) en net doen alsof het een laptop is.......want een laptop met zulke specs zal waarschijnlijk nog groter dan je koelkast worden en nog duurder zijn ook..... :)
Lees voor de aardigheid alsjeblieft eens het topic een kijk bijvoorbeeld naar het linkje in mijn 1e reactie. Jah, dit bestaat, en Jah, het is echt draagbaar... Nofi, maar, zoek voor je blaat. Ende welkom op Got :P
Pagina: 1