[w2k] SID vergelijkingstool

Pagina: 1
Acties:

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 17:42

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Hi!

Ik ben hier bezig met een verhuizing van servers van een NT4 domein naar een AD domein en loop ik tegen een kleine issue op.

Ik wil jullie daar niet mee vervelen, maar ik vraag me dus af of er een mogelijkheid bestaat/tooltje is dat SID's kan uitlezen.

Dit heb ik nodig omdat ik niet zeker weet dat het nieuwe admin account is het AD domein een copy van degene uit het oude domein is, of een totaal nieuw account. Dus dmv een SID vergelijking kom ik een heel eind. :)

(Degene die dit account heeft aangemaakt weet dit dus niet meer...)

Godfather Bodybuilding topic reeks

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

migratie naar windows2000 domain of echt Upgrade naar windows2000 domain

namelijk groot verschil, bij de eerste maak je de servers lid van het windows2000 domain en bij de tweede upgrade je echt je windowsnt4 pdc naar windows2000

[ Voor 53% gewijzigd door mutsje op 20-06-2003 14:43 ]

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Migratie dus.

De useraccounts zijn dus gemigreerd (gekopieerd, dus met behoud van SID), alleen van het admin account is dat onduidelijk.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Enterprise admin is altijd een nieuw account. en ik denk niet dat de administrator overschreven wordt op het windows2000 domain. Maar je heb in je resource kit wel een aantal tools zitten. als je die hebt open de help even.. sidwalker ofzo kon je geloof ik sid's mee tracen.

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Dit domein hier is toch even ietjes gecomliceerder als jij denkt.

Van de 3 centrale NT4 domeinen (Europe, America en Azie) + alle lokale NT4 domeinen (amsterdam, londen, etc.) is dus nu 1 groot domein gemaakt.

Met elk kantoor een eigen OU met een eigen admin.

Maar goed, ik zal nogmaals de resource kit doorspitten, tnx. :)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 15:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Bij een forest-migratie (migratie meerdere domeinen) worden de accounts altijd opnieuw gemaakt. Wat er wel gebeurt is dat een veld SID-history gevuld wordt met de SID van het oude domein. Tenminste, als de juiste tools gebruikt zijn. Bij bv. de Active Directory Migration Tool dient dit apart aangevinkt te worden.

De sid-history wordt gebruikt om toegang te kunnen krijgen tot resources in het oude domain.

De primaire sid wordt nieuw. Dit is om te voorkomen dat er dubbele sid's in het nieuwe domein komen. De primaire sid wordt in de nieuwe omgeving door de RID-master uitgegeven en beheerd....

In de resourcekit zit inderdaad een tool waarmee sid's bekeken kunnen worden, ben alleen de naam even kwijt. Ook kunnen sid's eenvoudig met KIX uitgelezen worden, zodat je het evt in een kix-script kunt gooien. De macro "@sid" geeft de naam van de user waaronder het script draait. Als je dit in een loginscript plaatst kun je dit naar een txt-file schrijven.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• MrJ

MrJ

Topicstarter
OK, tnx dude.

IK was er zelf al uitgekomen dmv na te gaan of die 2 accounts dezelfde rechten hadden in beide domeinen.

't Was ff arbeidsintensief, maar uiteindelijk is naar voren gekomen dat de SID's dus identiek zijn.

Pagina: 1