Video op win2k met bursts

Pagina: 1
Acties:

• RobertdeBruin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-10-2025
Ok, het probleem:
Sinds ik win2k draai heb ik, als ik fullscreen DivX, mpg, etc afspeel, dat de video soms een seconde lang versnelt, geluid valt weg, en dan draait ie weer een paar seconde tot enkele minuten, om vervolgens weer te 'bursten'. Met statistics van media player kwam ik erachter dat de framerate langzaam terugloopt. Ik vermoed dat als de framerate onder een bepaalde grens komt de afspeler het filmpje versnelt om weer boven die grens te komen.

Mijn specs:
CPU: Dual celly 433 @ 488 (ik heb al eens 1 proc uit gezet, maar dat maakte nix uit)
MOBO: Abit BP6
MEM: 192mb pc66 dimm
VGA: Asus v3800 Ultra deluxe 32mb TV-in/out
Sound: Creative Labs Soundblaster Live 1024
VGA2: Matrox Millenium 220 (Dual Monitor)
HDD: IBM 46,1 Udma66 (hangt vanwege Highpoint 366 probs onder win2k echter aan mijn udma33 controller)

Ik draai vooral DivX en heb al diverse versies en (quality)settings geprobeerd. Ik draai altijd op mijn primaire kaart (asus)
Ik heb zowel diverse detonator als Asus drivers geprobeerd, ook zonder succes :(

Wie o wie kan mij helpen?

• RobertdeBruin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-10-2025
Sorry voor de repost, maar ik hoop dat er iemand nu mijn post leest en mij kan helpen. Choppy films kijken is echt niet kewl :(

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11-2025

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Ik draai winXP en heb een guillemot videokaart, kep same problem, zo nu en dan versneld, best wel vervelend, dus als iemand de oplossing weet graag!

onbereikbaar.nl

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-02 05:33
Als het goed lees heb je dit dus ook bij vcd's (mpg)?

Als het alleen bij (sommige) divx'en gebeurt kan het aan je cpu-power liggen. Ik dacht dat veel programma's maar 1 van de cpu's gebruiken bij mp-systemen (correct me if I'm wrong!). Ik heb zat divx'en gezien die niet liepen op een p3-500.
Probeer anders (bij divx v.3xx):
rename <windir>\system32\DivX_c32.ax naar DivX_c32.ax_

Andere player?
Ik heb goede ervaring met Cinematograph ( http://www.cvs.dk/cinema.htm ).

Installeer w2ksp2. Misschien es nieuwe drivers voor je hardware (vooral de twee vidkaarten). Zorg dat (U)DMA aanstaat voor IDE-apparaten...

Anders reinstall windows...of een beter systeem kopen.

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Ik denk dat videokaart het probleem is. Ik heb nl een mga 200 in een P3-350 zitten, en die doet precies hetzelfde. Met andere videokaarten (sneller dan TNT2) heb ik het probleem niet, ook niet met een G450.

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem...
WinXP, AMD2600+, Nieuwste DIVX Drivers
Ik had een PCI geluidskaartje (Yamaha Waveforce XG) in gebruik, onboard was uitgeschakeld.
Alle films versnelden.
Oplossing :
PCI kaart eruit, onboard inschakelen.
Probleem opgelost, nu geen skips meer. :)
Hoop dat je met een andere geluidskaart ook een goed resultaat hebt.

Succes!
Pagina: 1