If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y
Verwijderd
Maar volgens mij heeft die scanner er weinig mee te maken. Het is de usb root-hub die eigenlijk usb 2.0 root-hub moet zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door FatalError op 20-06-2003 14:42 ]
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y
Verwijderd
Domme vraag, in het plaatje staat nl. wel USB 2.0 Host Controler.Verwijderd schreef op 20 juni 2003 @ 14:43:
vraagje: kan je mss in je bios instellen of je USB 1.1 of USB 2.0 wil inschakelen ?
USB 2.0 Roothub staat er bij mij ook niet tussen, maar alle USB poorten werken gewoon op USB 2.0 High-Speed met mn externe HD
enhanced is gelukkig voor jou hi-speed usb 2.0 (de snelste dus), probleem ligt dus elders.FatalError schreef op 20 June 2003 @ 14:37:
De scanner is een Canoscan 8000F.
Maar volgens mij heeft die scanner er weinig mee te maken. Het is de usb root-hub die eigenlijk usb 2.0 root-hub moet zijn.
[afbeelding]
Ik krijg de volgende melding: HI-SPEED USB device Plugged into non-HI-SPEED USB hub.
Ik heb VIA 2.54 drivers, nieuwere zijn er niet geloof ik.
[ Voor 15% gewijzigd door FatalError op 20-06-2003 14:50 ]
Verwijderd
Verwijderd
Het moet idd een USB 2.0 Root Hub Device worden/zijn
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 15:12 ]
Verwijderd
Ik neem aan dat dezelfde manual online staat als jij er bij hebt gekregen
Verwijderd
Dit is wat ik bedoel4. Driver Installation (Windows XP)
*NOTE: The drivers for this card are compressed on the included CD using “Winzip”.
1. Please make sure this PCI card has been installed on your system correctly.
Open the “Device Manager” and check if there is a “Universal Serial Bus (USB) Controller” in
“Other devices”.
2. Insert the supplied “Windows 98/ME/Win2K/WinXP USB 2.0 Driver Installation diskette” into
the floppy disk drive and execute the setup program by double clicking on the “setup.exe” file
in this diskette.
3. Press “Next”.
4. Select “Install USB 2.0 Driver” and press “Next”.
5. Press “Continue Anyway”.
6. Press “Next”.
7. Press “Continue Anyway”.
8. Copy drivers for USB 2.0 Root Hub Device.
9. Press “Finish”.
10. Press “Finish”.
11. Open “Device Manager” and check if your device works.
Note! If there is a yellow exclamation mark on “VIA USB 2.0 Enhanced Host Controller” or “USB
2.0 Root Hub Device”, please remove this item from the “Device Manager” by clicking the
“Uninstall” button and click “Refresh” to re-install this driver again.
Verwijderd
Verwijderd
Ik maar er ff een stap voor stap how-to van
In de zip file (EU-CVxP.zip) zit de map EU-CV2P.
Daarin zit het bestand msusb_2K.cab.
Daarin zitten weer:
hccoin.dll
usb2.cat
usb2.inf
usbehci.sys
usbhub20.sys
usbport.sys
Ik denk dat je het nu al een beetje gaat snappen.
Als je de inf file, usb2.inf, bekijkt, staat er dit bovenaan in:
Ik zou al die bestandjes naar een mapje uitpakken, en die usb root hub er handmatig hard naar toe verwijzen.; Copyright 2001
; Microsoft Corporation
; USB2.INF
; USB 2.0 Add-On Driver support
; For Windows 2000 and Windows XP
In mijn ogen zou dit moeten kunnen werken
Succes
Edit:
Stom dat ik hier niet eerst keek
USB 2.0 zou goed moeten werken met SP1 omdat de support voor ECHI host controllers er niet in zat, maar met SP1 dus wel.
Kijk je verder bij de Windows Hardware & Driver Central, staat er dit onder het kopje Windows XP:
Deze driver zit dus ook bij die bestanden wat ik net uitlegde. Als dat verhaal wat ik net poste werkte, zou ik gaan denken dat je SP1 installatie niet goed is...A host controller-specific coinstaller (Hccoin.dll) will also be provided to synchronize interaction between the Enhanced Host Controller and companion host controllers (if present).
Hoop dat je het snapt en er iets aan hebt, nogmaal good luck
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 00:18 ]
Dit heb ik geprobeerd, maar hij zegt ie geen geldige driver daar kan vinden.Ik zou al die bestandjes naar een mapje uitpakken, en die usb root hub er handmatig hard naar toe verwijzen.
Ik had zelf ook al het vermoeden dat misschien mn SP1 niet goed is, maar aangezien hij op n andere pc exact hetzelfde probleem geeft lijkt me dat toch weer niet.
Verwijderd
Is er al een echte oplossing voor dit probleem? Gisteravond precies hetzelfde gekloot hier. Een deel wordt usb 2.0 geinstalleerd, maar ook een deel niet. Enkele malen opnieuw installeren in wat voor volgorde dan ook mocht niet baten. Laatste oplossing die ik kan bedenken is alles weer verwijderen en een ander pci-slot proberen en dan maar hopen dat wel de goede drivers worden gekozen...
Heb trouwens een ALi pci-usb2.0 controller.
misschien heb je daar iets aan?