Toon posts:

ADSL automatisch starten (.bat ofzo?)

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik zou graag mijn ADSL-inbelverbinding automatisch starten met Windows. Een snelkoppeling van de gewone inbelverbinding in de map 'opstarten' lukt niet. De beste oplossing zou een .bat bestandje of dergelijks zijn (dus een DOS commando) dat de ADSL verbinding start. Of kennen jullie daar een handig, eenvoudig programma'tje.. of nog iets beters voor?

Greetz
Cyberdog

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 13:59:
Hoi,

ik zou graag mijn ADSL-inbelverbinding automatisch starten met Windows. Een snelkoppeling van de gewone inbelverbinding in de map 'opstarten' lukt niet. De beste oplossing zou een .bat bestandje of dergelijks zijn (dus een DOS commando) dat de ADSL verbinding start. Of kennen jullie daar een handig, eenvoudig programma'tje.. of nog iets beters voor?

Greetz
Cyberdog
waarom zou dat niet lukken? zo heb ik het altijd al gedaan (of kan dat in XP niet meer ofzo?)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-08 10:47
BasieP schreef op 20 June 2003 @ 14:01:
[...]

waarom zou dat niet lukken? zo heb ik het altijd al gedaan (of kan dat in XP niet meer ofzo?)
Kan onder elke (MS) OS zover ik weet. Zolang je bij inbelopties maar selecteerd dat hij geen inlog scherm moet weergeven, dan begint ie auto met inbellen.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-09 12:05

n00bs

Het is weer Zomer!

Bij 98 kan je opzeker in de opstart map een shortcut naar je inbelaccount toevoegen en dan moet je dit account wel ff zo zetten dat die geen PROMPT doet voor user/passwd/nr etc

Bij 2K en XP, kan je gewoon aangeven dat dit met booten moet gebeuren met mogelijkheid bij disconnect REDIAL

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Ik denk dat je iets fout gedaan hebt met de snelkoppeling dan, want ik denk ook wel dat dit goed zou werken :)

Mocht je toch echt een batchfile willen aanmaken dan zul je eerst een snelkoppeling aan moeten maken naar de dail-up, en vervolgens kun je de snelkoppeling in de batch starten met 'start <path+naam snelkoppeling>'.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

je kan ook ff een .bat bestandje maken als je win2k of XP hebt

inhoud:
rasdial [connectionname] [username] [password]

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 12:47
Was je modem softwarematig upgraden nou wel of niet illegaal? Want dat werkt goed ;)

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

legaal maar geen garantie

Verwijderd

Topicstarter
softwarematig upgraden?

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

Ik heb het over upgraden met een grote U he...

Dus de firmware upgraden zodat je eigenlijk van je modem een router maakt.
check www.weethet.nl voor details.

Maar ja, is meestal wel iets meer nodig dan upgraden.

Alleen upgraden is natuurlijk legaal, maar zodra je hem ombouwt is je garantie weg.
Net als een printer met alternatieve cartridges... (p.s. dit gaat gelukkig veranderen binnenkort).

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
je kan er ook een goedkoop routertje tussen hangen.. overkill als je maar één peeceetje hebt, maar goed. Denk je ook in een keer aan de toekomst ;)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je onder je dailup adaptor kijkt bij security ofzo
(zou per windows natuurlijk kunnen verschillen duz.. l)
maar daar kan ik dan gewoon connect automatically aanvinken en dan woei...!

Iperf

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wat voor OS draai je? Zie ook de policy waarom ik dat vraag :)

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 01:16
Ik heb zelf ook ADSL, en wat ik gedaan heb is bij de eigenschappen van de verbinding:

Uitvinken:
- Display Progress While Connecting (Deze kán ook aan)
- Prompt for name and password, certificate, etc.
- Include Windows Logon Domain
- Prompt for phone number

Vervolgens heb ik de connectie direct van Start > Settings > Dial Up Connections, gesleept naar Start > Programs > Startup.

Dit werkt perfect, bij elke reboot belt hij netjes automatisch in.

edit:
Dit is gedaan onder Windows2000 SP3

[ Voor 8% gewijzigd door AvanCade op 20-06-2003 20:11 ]

Verwijderd

Ik hoef nooit inteloggen met mijn adsl, is dat per provider verschillend?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dit is al te vaak behandeld...

Eerst even zoeken voordat je een topic opent. Zoeken naar: automatisch verbinden ADSL

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.