Toon posts:

Spel sluit af na 2 minuten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende config:

ECS l7s7a2
AMD 2600 XP
512 DDR
club 3d ati radeon 9500
terratec sixpack geluidskaartje

Als ik een spel speel dan wordt dit binnen twee minuten afgesloten, weet iemand hoe dit komt?? Dus bij zwaardere applicatie's (3d)

Mijn cpu wordt in ieder geval niet te warm dus daar ligt het niet aan!!

Help me ik weet het niet meer

Klas genoot zegt dat de voltage's niet helemaal kloppen kan dat het zijn?
Voltage Sensor(s)
CPU Core Voltage 1.63V
Aux Voltage 2.54V
+3.3V Voltage 2.67V
+5V Voltage 4.65V
+12V Voltage 8.80V
-12V Voltage -6.27V
-5V Voltage -3.65V
+5V Standby Voltage 3.20V
Battery Voltage 3.17V

Heb een rapport gemaakt met sisoft sandra geinsterreseerden kunnen me mailen!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 10:48
Heb je al zoiets als 3dmark geprobeerd ofzo :? is het bij alle spellen :?

Verwijderd

Topicstarter
het is bij alle spelen! heb 3dmark nog niet geprobeerd weet je waar ik dat kan downloaden?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Hoeveel Watt is je voeding? Want volgens mij trekt die je systeem niet helemaal.
Kijk bijvoorbeeld eens naar je 12v: +12V Voltage 8.80V. Die afwijking is véél te groot, dat is echt niet goed.
Als je een spel gaat spelen dan wordt er nog wat meer gevraagd van je voeding waardoor ie denk ik bezwijkt.

Sluit je hele PC trouwens af of kom je gewoon weer terug in Windows?
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 13:56:
het is bij alle spelen! heb 3dmark nog niet geprobeerd weet je waar ik dat kan downloaden?
Van de site van de makers, dus van Futuremark.com :)

[ Voor 28% gewijzigd door Hahn op 20-06-2003 13:57 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 350 Watt voeding
Eerst restarte mijn pc er mee maar heb dat later uitgevinkt bij automatisch herstarten van XP

Verwijderd

Ik ben dus die klasgenoot..

en vond die voltages ook al vreemd
had zelf zoiets van..als dat te kort komt dan krijgt die kaart problemen in de 3d omgevingen..

maar
wat mij dus werd gevraagd is of het gevaarlijk is als ie die omhoog krikt.

• Freek
Dat me die voeding zou het idd wel kunnen zijn. Wel logisch, als je games speelt gaat je pc meer gebruik maken van je processorkracht en je videokaart dus meer stroom verbruik. Als je voeding dat slecht kan hij idd wel rebooten of uitgaan :)

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 14:00:
Ik heb een 350 Watt voeding
Eerst restarte mijn pc er mee maar heb dat later uitgevinkt bij automatisch herstarten van XP
En wat voor een merk? Een 300 Watt voeding van een goed merk is namelijk een stuk beter dan een 350 Watt voeding van een brak merk.
En crasht je PC nou terug naar Windows of valt ie gewoon uit?
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 14:00:

maar
wat mij dus werd gevraagd is of het gevaarlijk is als ie die omhoog krikt.
Wat omhoog krikt? Nieuwe voeding bedoel je?

Verwijderd

Topicstarter
Eerst restarte mijn pc er mee maar heb dat later uitgevinkt bij automatisch herstarten van XP. NU valt ie terug naar windows

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
je voltages mogen 10% afwijken (en dan liefst schommelent en niet constant 10% te laag of 10% te hoog)

als jij 8.8V heb op je 12V lijn dan zit je er 26.7777% naast.. das idd ERG veel
misschien moet je het is proberen met een andere voeding

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
moet ik dan een andere voeding kopen die misschien meer vermogen heeft? de voeding die ik nu heb staat ook niet echt een merk op!

• Freek
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 14:13:
moet ik dan een andere voeding kopen die misschien meer vermogen heeft? de voeding die ik nu heb staat ook niet echt een merk op!
Kijk eerst eens met die voeding van die vriend van je ofzo. Ff een voeding omwisselen is niet zoveel werk. Beetje zonde als je een andere koopt en het daar niet aan ligt toch :?

Verwijderd

Topicstarter
Heb het ook naar de leverancier van mijn spullen gemaild kreeg dit als reactie:

Naar deze waarden hoef je niet te kijken, met deze waarden zou de pc waarschijnlijk helemaal niks doen....

Het moederbord geeft de waarden verkeerd aan, dit is een bekend probleem.

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 14:16:
Heb het ook naar de leverancier van mijn spullen gemaild kreeg dit als reactie:

Naar deze waarden hoef je niet te kijken, met deze waarden zou de pc waarschijnlijk helemaal niks doen....

Het moederbord geeft de waarden verkeerd aan, dit is een bekend probleem.
Het is waar dat als je deze waarden echt zou hebben dat je PC dan niet langer dan 3 seconde zal leven, maar deze waarden worden niet voor niks weergegeven.
Probeer toch eens een andere voeding van iemand anders. Als je daar de mogelijkheid niet voor hebt moet je het eens proberen met zo min mogelijk hardware in je PC. Zo kunnen er vrijwel geen conflicten ontstaan en wordt er minder stroom gevergd.
Dus laat alleen je geheugen (misschien 1 reepje erin laten als je er meerdere hebt), CPU, videokaart erin en haal de rest eruit.

Verwijderd

Topicstarter
kan ook ff oude videokaart erin gooien ofzow? voor de rest heb ik maar een geheugen bank in gebruik maar zal het proberen

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 14:24:
kan ook ff oude videokaart erin gooien ofzow? voor de rest heb ik maar een geheugen bank in gebruik maar zal het proberen
Radeon 9500 is nogal een stroomvreter, dus dat kan je inderdaad ook proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet nu eerst even rijlessen binnen 1.5 uur zal mij report hier opstaat of het nu wel werkt ja of nee
IIg tot nu toe bedankt!!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de benchmark start wordt ie ook gelijk weer afgesloten hij krijgt niet eens de kans om te testen?!

Verwijderd

het lijkt me wel stug dat ie dan aan een 350watt voeding niet genoeg heeft.

volgens mij zite het gewoon NIET lekker met die voltage verschillen..
deze zijn in de bios toch omhoog te krikken?

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 14:48:
het lijkt me wel stug dat ie dan aan een 350watt voeding niet genoeg heeft.

volgens mij zite het gewoon NIET lekker met die voltage verschillen..
deze zijn in de bios toch omhoog te krikken?
Je voltage voor je CPU is omhoog te krikken, waardoor ie misschien wat stabieler wordt, maar ook warmer. Maar daarmee beinvloed je volgens mij je 12v etcetera maar erg weinig, dus of dat veel zal helpen betwijfel ik.

En een 350 Watt voeding kan gewoon heel brak zijn. Ik heb een 250 Watt voeding met P3 866 en 2 HD's en een Radeon 9500 Pro en dat loopt erg stabiel. Als ik er een brakke 400 Watt in doe kan ik je niet garanderen dat het dan nog steeds goed loopt.

Verwijderd

ok ben tevrede met dit antwoord.

een BETERE voeding zou dus een hoop uitmaken..maar MEER niet egt.

kan ik inkomen. maar als hij die spulle besteld dan kan zown bedrijf toch zien van..deze voeding is nie egt goed voor zwaardere apperatuur en daar toch een reactie opgeven??

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 15:15:
ok ben tevrede met dit antwoord.

een BETERE voeding zou dus een hoop uitmaken..maar MEER niet egt.
Als je veel hardware hebt heb je natuurlijk wel wat aan meer Watt, maar dan moet die voeding dat ook echt kunnen leveren, het moet dus een goed merk zijn. Als je een gemiddelde hebt aan hardware (dus geen 6 HD's enzo) dan heb je genoeg aan 300 Watt.
kan ik inkomen. maar als hij die spulle besteld dan kan zown bedrijf toch zien van..deze voeding is nie egt goed voor zwaardere apperatuur en daar toch een reactie opgeven??
Veel mensen denken gewoon hoe meer Watt, hoe beter. Dus kijken ze niet of het een goed merk is of dat er wel genoeg geleverd wordt door die voeding. 350 Watt is 350 Watt denken ze, maar die voeding kan ook zo brak zijn dat ie niet meer dan 250 Watt levert.

Verwijderd

van welk merk ik jouw voeding dan?

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
De waardes die je mobo aflezen zijn niet altijd juist. Het gebeurd wel vaker dat de L7S7a2 de spanningen totaal verkeerd uitleest.

Probeers een een andere (zwaardere) voeding... Kloppen de waarden dan wel ?
Grote kans dat je voeding het gewoon niet kan trekken...

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 16:11:
van welk merk ik jouw voeding dan?
Ik heb er eentje van Pro-V, niet echt een bekend merk en daarom raad ik 'm ook niet aan. Ik had 'm gekregen en hij werkt goed, maar een bekend merk is meestal slimmer om te nemen vanwege betere ondersteuning en garantie enzo.

Goede merken voor voedingen zijn Zalman, Enermax en Q-Tec. Al zou ik één van de eerste twee nemen. Zalman is ook nog eens erg stil :)

Verwijderd

Toevoeging:

Antec is ook goed spul!

Ik neem aan dat je een kast hebt gekocht, waarbij de voeding er gratis bij zat. Je moet niet teveel van deze voedingen verwachten en om advies via je leverancier kun je natuurlijk altijd vragen, je moet er niet vanuit gaan. De voedingen die vaak bij kasten zitten zijn vaak niet de beste, om de prijs intressant te houden. Daarentegen hebben zoals Antec en bla bla bla dat wél! Maarja daar betaal je dan ook voor...

Misschien een les voor de volgende keer...?

• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-01 17:39

Plux

Team KVM

*kick*

Ik vraag me af of de TS inmiddels een andere voeding heeft kunnen proberen en of dat geholpen heeft. Ik zit namelijk met ongeveer dezelfde config (2500+, 512MB, L7S7A2 en Radeon 9500 standaard) en hetzelfde probleem. Bij sommige spellen (Vietcong, Toca Racer) knalt de boel er na verloop van tijd gewoon uit, soms terug naar de desktop, soms gewoon complete freeze. Temps blijven verder ok. Mijn voeding is een Aopen 300W, maar heb zo 1,2,3 niet iets beters om te testen, dus ik ben benieuwd of het bij de TS aan de voeding lag.

[ Voor 3% gewijzigd door Plux op 28-07-2003 01:31 ]

je hebt alltijd gelijk, ook als je weet dat je ongelijk hebt

Pagina: 1