Toon posts:

netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Situatie is als volgt, 2 pc, verbonden met crossed utp kabeltje. Alles ingesteld, ip's toegekent enzovoort. Maar het rare is dat ik met de ene pc de andere wel zie, maar niet andersom!? firewall staat uit, op beide, en schijven gedeelt. Iemand een suggestie?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:26
En als je "computer zoeken" doet?

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Welke besturingssystemen draaien op de pc's?

Verwijderd

Topicstarter
ehhm nee? lijkt me vrij logisch :-)

Verwijderd

Topicstarter
winxp pro en win 2kpro

Verwijderd

start>run>\\ip-adres_andere_pc <enter>
Vervolgens moet het goed gaan!

Verwijderd

kun je wel van beide kanten pingen?

Verwijderd

appeltjeX Vanaf de ene pc heeft hij al verbinding met de andere..... wat denk je zelf!?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus met de ene de andere pingen, maar dus niet visa versa... Krijg dan een timeout..
Ze zien elkaar wel , want als ik een zelfde ip gebruik krijg ik op beide pc de boodschap dat er een ip conflict is...

Verwijderd

Topicstarter
iemand een suggestie? of in iedergeval iets waar het aan zou kunnen liggen?

Verwijderd

zitten ze allebei op op hetzelfde subnet? Hebben ze allebei dezelfde werkgroep?

Verwijderd

Topicstarter
subnet masker beide gelijk, net als werkgoep

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:59
Heeft de XP machine internet connection firewall aan staan?

Verwijderd

Topicstarter
nee die staat uitgevinkt, het is de xp machine die ik kan pingen met de win2k

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 20:19

momania

iPhone 30! Bam!

Zet nou eerst eens netjes het volgende op een rijtje:
- wat voor OS'en
- wat voor netwerkkaarten
- wat voor ip-adressen
- rest van de netwerkinstelling (welke protocollen etc.)
- wat heb je zelf al gezocht/geprobeerd

Dit soort dingen hoor je eigenlijk in je startpost te zetten en dan kunnen wij je ook beter helpen.

edit:

En maak aub gebruik van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop

[ Voor 18% gewijzigd door momania op 20-06-2003 13:50 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

start>run>\\ip-adres_andere_pc <enter>
Vervolgens moet het goed gaan!

Wat snap je hier niet aan Kameeel!??!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Schakel eens de Guest Account in op de PC waar je niet op kan komen.

Verwijderd

Topicstarter
Twee realtech kaartje met 10-base t connector
Ip adressen: 192.168.0.1 en 192.168.0.2, bij subnet 255.255.255.0
Protecollen, tcp/ip en ipx geval
Heb zelf al zo'n beetje alle verwante post gelezen maar ben niet echt verder gekomen, eerst dacht ik dat het aan proxy instellingen lag maar die bleek uit te staan.. Verder staat de firewall op win2k en xp uit...

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 20 juni 2003 @ 13:55:
Twee realtech kaartje met 10-base t connector
Ip adressen: 192.168.0.1 en 192.168.0.2, bij subnet 255.255.255.0
Protecollen, tcp/ip en ipx geval
Heb zelf al zo'n beetje alle verwante post gelezen maar ben niet echt verder gekomen, eerst dacht ik dat het aan proxy instellingen lag maar die bleek uit te staan.. Verder staat de firewall op win2k en xp uit...
Heb je ook de ingebouwde firewall van XP uit staan?
Ik ga d'r nu maar ff vanuit dat je vanaf je XP machine de win2k machine wel ziet en andersom niet.

Verwijderd

Succes met *ugh* *ugh*.... troubleshooting!

Verwijderd

Topicstarter
tweakertje, je bedoelt inloggen als gast?

Verwijderd

Je moet inderdaad admin rechten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik ben ingelogt als admin maar nu werkt ie dus niet. Het is zo dat de win2k machine de xp wel ziet, maar de xp de win2k niet ziet! winxp firewall staat ook uit...

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ipx mag eventueel uit, guest account hoeft niet aangezet te worden om verbinding te maken, je krijgt dan alleen een login schermpje waar je niet doorheen komt

en nog maar een keer dan:
wat doet start-->run-->\\192.168.0.1 (of .2) ???

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

als je het probeert zie je het waarschijnlijk zelf al: Je maakt verbinding met een andere pc d.m.v. \\pc-naam. In plaats van de pc-naam kan je ook het ip-adres invullen. Windows xp werkt soms vaag wat betreft netwerkverbindingen, en soms kan je een ander niet zien voordat je 1x maal verbinding hebt gemaakt met behulp van "\\ip-adres"
Het netwerk wordt om het half uur of zo automatisch door windows gepolled, maar dat werkt niet altijd. Het maakt dus gewoon een netwerkverbinding en opent alle gedeelde mappen/services op de andere pc.

Verwijderd

Topicstarter
hmm het zegt dat het geen geldige netwerk map is ofzo?! zojuist heeft zich nog iets vreemds voorgedaan kan, geen van beide pc's meer zien in mijn werkgroep, opnieuw aangemaakt maar geen resultaat, ik kan nog wel met 1 pc pingen.. hmzm

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? ik trek er echt helemaal niets meer van

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 14:26:
Iemand? ik trek er echt helemaal niets meer van
Heb je op je WinXP Netbios over tcp/ip aanstaan?

[edit]
alhoewel, je kon toch ook al niet pingen van xp naar win2k?

[ Voor 17% gewijzigd door momania op 20-06-2003 14:30 ]

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Het kan goed komen doordat 1 van beide PC's een default gateway heeft staan ingesteld, zoek dat even GOED uit. Ook een default gateway voor een ander type connectie of NIC kan dan het probleem zijn (ligt aan subnetmask etc.)
Zijn alle gateways wel leeg (of correct ingesteld als er wel gateways gebruikt moeten worden)? Ik denk dat t daar aan ligt.

ps. Een sniffer(log) zou handig zijn als je pingt, draai Ethereal eens op beide PC's terwijl je dit doet...

[ Voor 15% gewijzigd door Stan op 20-06-2003 14:32 . Reden: ps ]

Verwijderd

Topicstarter
en waar vind ik Etherreal, owja het kan van belang zijn dat ik steeds met ip's aan het gochelen ben voor kabelinternet en het netwerk. Wat moet ik nu als gateway invullen?

• ziporah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-04 21:58
je moet bij netwerkinstellingen op je windows xp machine de settings aanpassen zodat je als guest aanmeld en niet als effectieve gebruiker. Dit staat standaard ingesteld op zowat elke windows XP die je installeerd. Dit is de oorzaak van de grootste frustraties van mensen met windows XP op lanparites :o)
Ben niet 100 % zeker waar het staat, maar het is ofwel bij eigenschappen van je netwerkkaart ofwel bij eigenschappen van je conmputer (waar ook hardware etc staat)

Greatzz

Ziporah tha lanmasta

Ziporah

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kameel :
Zie de post van ziporah.

Verder ben je door een user al op de EDIT functie gewezen, gelieve hiervan gebruik te maken en kappen met het zo snel omhoog kicken van je topic.

Als je een topic gestart hebt, en je wilt deze nog een keer onder de aandacht brengen, kun je dat na tenminste 24 uur (!!) doen door middel van een kick/reply.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Stan
@Ziporah: sorry maar dat klinkt echt als ongelofelijke onzin, hoe kom je hierbij??

@Kameeel: even zoeken op Google kan geen kwaad hoor, maar ok; de Ethereal-site. Sniffer Pro en anderen kunnen ook sniffen, zoek gewoon een sniffer. Over die instellingen; geen idee, ik weet niet wat je allemaal wilt en hebt ingesteld, kom met ALLE info (NIC's, PC's, diagrammen, IP's en welke protocollen je gebruikt etc.). Je mag me ook eventueel toevoegen op MSN (stanmsn @ hackwerk.com).

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
ik lees dat je bezig bent met kabelinternet. Dan moet er dus in 1 van die 2 pc's 2 netwerkkaarten zittne. Staat die toevallig of uitgeschakeld? of t kabeltje in de verkeerde kaart? Of ga je (terwijl je op internet zit) naar je lokale ip adres pingen o.i.d. heb geen id wat je verder ongeveer nog fout kan doen...

Mijn Systeem Specs

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
Heb je ook een virus scanner runnen? Bv trend micro ofzo, deze hebben ook een firewall optie. 9 van de 10 keer dat deze problemen zich voordoen = het gewoon een vergeten firewall.
Ga gewoon ef na wat je op de achtergrond heb lopen, alles afsluiten, en probeer het dan eens.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 23:06

leuk_he

1. Controleer de kabel!

kom met ALLE info (NIC's, PC's, diagrammen, IP's en welke protocollen je gebruikt etc.). Je mag me ook eventueel toevoegen op MSN (stanmsn @ hackwerk.com).
De output van ipconfig hier tonen van beide pc´s is een goede start.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 14:59

klokop

swiekie swoeng

Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 13:58:
... ik ben ingelogt als admin maar nu werkt ie...
... op beide, en schijven gedeelt. Iemand een suggestie?
Zoek de fouten
Sorry hoor, 'k heb ff een spelaanval...

[ Voor 5% gewijzigd door klokop op 20-06-2003 15:21 ]

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Niet zo moeilijk (nog niet gezien)

Je staat niet in dezelfde workgroup??????

Ander dingetje: Broadcast staat uit (netwerkproperties)

Suc6 :)

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

Topicstarter
Klopop wtf boeit mij het nou of ik hier goed spel, dat ik nu maar een schamele 7 heb op mijn vwo eindlijst zegt niet dat ik dom ben, pff effe wat wiskunde gaan doen ofzo, kan ik jou uitlachen

• Stan
@Kameeel: als je een vwo-diploma hebt bemachtigd vind ik toch echt dat je DIT soort fouten niet meer hoort te maken maar goed. Je mag je wel iets vriendelijker opstellen hier, je kickt snel, je begint een ruzie met iemand die je verbetert en tot slot vraag je om een oplossing voor een probleem dat je eigenlijk niet eens uit de doeken doet, je omschrijft het alleen eventjes vaag. Iedereen hier doet ondertussen zijn best voor je en steekt tijd in jouw probleem so relax en post even alle info! (inderdaad even de 'ipconfig' output van alle PC's en hoe je de toestand wilt hebben)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met welke gebruikersnamen log jij in....

Als je op je 2k computer met schaap inlogt, moet er ook een schaap account zijn op XP, log jij op je XP computer in met KOE dan moet er op de windows 2000 computer ook een inlog zijn met KOE...

Anders werkt het niet...

offtopic:
En ik vind dit een zeer lowend beginnersweb topic

[ Voor 11% gewijzigd door Vorkie op 20-06-2003 18:35 ]

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• TwoR
  • Laatst online: 10:44

TwoR

Gekleurde stippen

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 20 juni 2003 @ 13:58:
Hmm ik ben ingelogt als admin maar nu werkt ie dus niet. Het is zo dat de win2k machine de xp wel ziet, maar de xp de win2k niet ziet! winxp firewall staat ook uit...
Er staat zeker ergens wel nog een firewall aan, anders kan je wel pingen langs beide kanten.

De juiste dingen zijn hier al gezegd en de account info staat ook hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/6#6
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 15:45:
Klopop wtf boeit mij het nou of ik hier goed spel, dat ik nu maar een schamele 7 heb op mijn vwo eindlijst zegt niet dat ik dom ben, pff effe wat wiskunde gaan doen ofzo, kan ik jou uitlachen
Je moet je niet meteen zo aangevallen voelen :)

[ Voor 27% gewijzigd door Predator op 21-06-2003 10:13 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.