Gezien de economische recessie zit ik nog wel een tijdje met mijn armen over mekaar, dus ik dacht: kom, laat ik mijn kennis eens gaan uitbreiden. Ik zit te denken aan MCSE (W2K) of RHCE (en Linux+). Wat kan er in de toekomst kijken en mij vertellen aan welk certificaat ik het meeste heb?
Verwijderd
ligt eraan welke richting je wilt opgaan.
RHCE zijn er minder van gecertificeerd dan van MCSE.
Ik denk dat je met een MCSE beter uit de voeten komt als je het gebruikt als basis en je dan nog gaat verdiepen in een specifiek tak.
BV exchange of SQL
RHCE zijn er minder van gecertificeerd dan van MCSE.
Ik denk dat je met een MCSE beter uit de voeten komt als je het gebruikt als basis en je dan nog gaat verdiepen in een specifiek tak.
BV exchange of SQL
Als je toch niets te doen heb doe je het toch beide?
Maar helaas heerst er in NL een beetje een Microsoft cultuur. Dus aan MCSE heb je altijd wel wat. Microsoft zie je overal dus.
Als je een andere kant op wil (hosting bijv.) heb je meer aan Linux oplossingen. Zo-ie-zo is het niet slecht om goede kennis te hebben van Linux. Ik zie het wel goed komen met Linux n.l.
Succes met je studie.
Maar helaas heerst er in NL een beetje een Microsoft cultuur. Dus aan MCSE heb je altijd wel wat. Microsoft zie je overal dus.
Als je een andere kant op wil (hosting bijv.) heb je meer aan Linux oplossingen. Zo-ie-zo is het niet slecht om goede kennis te hebben van Linux. Ik zie het wel goed komen met Linux n.l.
Succes met je studie.
Qua horizontale verbreding: RHCE (je kennisniveau verhogen)
Qua verticale verbreding: MCSE (je marktwaarde verhogen)
Uiteraard zijn allebei de trajecten een verbreding op elk niveau... zowel horizontaal als verticaal...speerpunt ligt echter anders bij beide trajecten.
Qua verticale verbreding: MCSE (je marktwaarde verhogen)
Uiteraard zijn allebei de trajecten een verbreding op elk niveau... zowel horizontaal als verticaal...speerpunt ligt echter anders bij beide trajecten.
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD