Okay,
Het volgende probleem drijft me tot wanhoop.
Ik zit in een omgeving met 3 Exchange 5.5 servers.
Eergisteren hebben we daar een Exchange 2000 (SP3) server bijgeplaatst, en in de site gehangen.
Active Directory Connector geiinstalleerd etc etc..
Het probleem is nu dat de mail niet wil flowen tussen de 5.5 servers en deze nieuwe.
Ik heb voor de test 3 mailboxen verplaatst naar de nieuwe server, met succes.
Als ik d.m.v. een outlook client (geconnect aan de nieuwe 2K server) mail verstuur naar 1 van deze verplaatste boxen werkt alles perfect.
Echter mail versturen naar mailboxen die nog aan de 5.5 server hangen wil maar niet lukken.
Ook andersom, dus mail vanaf de 5.5 server naar één van de mailboxen op de 2K doos werkt ook niet.
De eventviewer laat (om de 10 minuten) de volgende meldingen zien:
Ik heb natuurlijk uitgebreid in google en op MS gezocht naar oplossingen, en een aantal aanwijzingen nagekeken, maar alles lijkt in orde.
Zijn hier exchange guru's die hun licht op dit probleem kunnen laten schijnen.. ?
Het volgende probleem drijft me tot wanhoop.
Ik zit in een omgeving met 3 Exchange 5.5 servers.
Eergisteren hebben we daar een Exchange 2000 (SP3) server bijgeplaatst, en in de site gehangen.
Active Directory Connector geiinstalleerd etc etc..
Het probleem is nu dat de mail niet wil flowen tussen de 5.5 servers en deze nieuwe.
Ik heb voor de test 3 mailboxen verplaatst naar de nieuwe server, met succes.
Als ik d.m.v. een outlook client (geconnect aan de nieuwe 2K server) mail verstuur naar 1 van deze verplaatste boxen werkt alles perfect.
Echter mail versturen naar mailboxen die nog aan de 5.5 server hangen wil maar niet lukken.
Ook andersom, dus mail vanaf de 5.5 server naar één van de mailboxen op de 2K doos werkt ook niet.
De eventviewer laat (om de 10 minuten) de volgende meldingen zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Type gebeurtenis: Waarschuwing Bron van gebeurtenis: MSExchangeMTA Categorie van gebeurtenis: Interface Gebeurtenis-ID: 1028 Datum: 20-6-2003 Tijd: 3:34:15 Gebruiker: n.v.t. Computer: VE1 Beschrijving: A connection error occurred. An open error response was received. Error code=256. Control block index=1. 189-15-1 [PLATFORM KERNEL 26 32] (12) |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Type gebeurtenis: Waarschuwing Bron van gebeurtenis: MSExchangeMTA Categorie van gebeurtenis: Directory Access Gebeurtenis-ID: 155 Datum: 20-6-2003 Tijd: 3:34:15 Gebruiker: n.v.t. Computer: VE1 Beschrijving: An error occurred while reading information for directory name (DN) /O=GGZ/OU=DENBOSCH/CN=CONFIGURATION/CN=SERVERS/CN=BMAIL/CN=MICROSOFT MTA from the directory. [MTA MAIN BASE 1 38] (12) |
Ik heb natuurlijk uitgebreid in google en op MS gezocht naar oplossingen, en een aantal aanwijzingen nagekeken, maar alles lijkt in orde.
Zijn hier exchange guru's die hun licht op dit probleem kunnen laten schijnen.. ?
Like this yall...