Verschil 8RDA+ 1.1 en 2.0?

Pagina: 1
Acties:

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 13:18
Indirect hoort deze vraag in het 'grote epox moederbord' topic, maar aangezien ik eigenlijk alleen een specifiek verschil wil weten, dat nog niet echt zodanig behandeld is, maak ik deze topic aan.

De vraag is WAT is exact het verschil tussen de rev. 1.1 en 2.0? Ik hoop mensen spreken van Nforce 2 Ultra 400 e.d. op de 2.0 maar aan de andere kant kan je de v1.1 met een bios upgrade Nforce 2 ultra 400 support 'krijgen'.

Hieronder de notes van de bios upgrade:
Mainboard model name: 8RDA+
BIOS filename: 8RDA3507.BIN (0900)

Updates in this version:
• Set memory frequency by SPD
• Disable PS2 KB/Mouse swap function
• Add Auto option for DIMM voltage adjustments
• Resolved strange mouse behavior of the PS2 mouse upon Win98SE resume
• Show "nForce2 Ultra 400 Support" at post screen

Updates included from previous version:
• Fixed motherboard resource conflict on legacy system
• Fixed unreported memory fail for AK2001 device
• Fixed adapted SCSI array AAC-364 boot fail postcode 8B

Zijn er verder nog (performance) verschillen? Mensen die hier ervaringen mee hebben?

Een standaard GoTter ;)

Verwijderd

maar aan de andere kant kan je de v1.1 met een bios upgrade Nforce 2 ultra 400 support 'krijgen'.
Nee, omdat de ultra 400 NB (C1) fysiek anders is. Je hebt gewoon gegarandeerd ondersteuning voor FSB 200 (400)

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:24
Dat board heeft ook een ander type nummer: "8RDA3+" ;)

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zo iets vraag ik me ook af? Ik heb op het forum van 8RDAfaq.com gelezen dat er een nieuwe revisie van het 8RDA+ bord is dat wel officieel 400 MHZ ondersteunt...? Klopt dat? Is er zo'n versie in omloop? Ik wou eerst voor de 8RDA3+ gaan, maar aangezien deze geen soundstorm heeft, heb ik er vanaf gezien...

Oh ja, hier de link:
http://www.motherboardfaq...868d6bc0dedaeab151a784eb2

En alweer een andere link:
http://forum.lowyat.net/i...5a&act=ST&f=3&t=3103&st=0

Hmmm... Heb het grote EPoX topic gelezen en zie inderdaad dat er een rev. 2.0 in omloop is die officieel 400mhz ondersteunt. Dus ik ga die maar halen, Serial ATA heb ik toch niet nodig...

Weet iemand hoe hoog maximaal je de VDIMM kunt instellen bij een 8RDA+?

[ Voor 55% gewijzigd door _Richie_ op 20-06-2003 19:12 . Reden: link toegevoegd... ]