Toon posts:

comm. laptop <-> PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zal een domme vraag zijn maar ik kom er zelf niet uit daarom stel ik hem hier.
Ik heb hier thuis een PC staan en een oude laptop daar zit een Tornado Trident VFM-336PCM/IG kaartje in ik had op internet al wel gevonden dat dit een 3 in 1 kaartje is voor analoog, GSM en ISDN zegt mij weinig eigenlijk. in de PC zit nog een ongebruikte modem mijn vraag is of je deze 2 met elkaar kan verbinden Het gaat vooral om wat bestanden uit te wisselen tussen laptop en PC Het zou mooi zijn als ik ook kan internetten en printen via de laptop maar het gaat vooral om die bestanden uit te wisselen.
op mijn PC draait Win XP home en op de laptop Win 98.
Kan iemand vertellen of die bovengenoemde verbinding mogelijk is en wat anders de makkelijkste verbinding is (usb ofzo?)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:12

Outerspace

Admin General Chat
Waarom zo XP niet met 98 kunnen werken. Je moet gewoon een netwerk aanleggen tussen je pc en laptopje.. Gewoon met een netwerkkabel.

[ Voor 29% gewijzigd door Outerspace op 20-06-2003 12:08 ]

Wauw, een sig!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 21:33

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Je kunt verschillende manieren proberen , USB, serieel, Parralel, UTP, whatever....

--> FAQ ;)

je doet je naam wel eer aan he?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
StonedKinG schreef op 20 June 2003 @ 12:09:
Je kunt verschillende manieren proberen , USB, serieel, Parralel, UTP, whatever....

--> FAQ ;)

je doet je naam wel eer aan he?
Iemand op de FaQ wijzen is jou werk niet.

Topicstarter: Helaas is het niet zonder meer mogelijk om met 56k/ISDN 2 PC's te verbinden. Het probleem is namelijk dat er geen centrale tussen zit, welke zorgt voor de "voedings-spanning" op de kabel. Normaal gesproken doet de KPN dat namelijk.

Dit is op 1 manier op te lossen: Een telefooncentrale gebruiken. Een mogelijke keus hiervoor is een QuattroVox. Deze kan 4 telefoons (of modems) aansluiten, en van spanning voorzien. En hiermee is het dus mogelijk om intern naar de 4 nummers (gratis) te bellen :)

Maar als je niet al een (quattrovox) centrale hebt, dan is dat niet echt de moeite. Het is dan makkelijker om een PCI netwerkkaart voor je PC te kopen (€5) en een PCMCIA netwerkkaart voor je laptop (€35).

Succes !

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 23:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Denk persoonlijk dat je met iets van een laplink-kabel op je paralelle poort wat meer kan doen. Laplink erbij, klaar.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt dat is alles wat ik wou weten kan best zijn dat we hier nog zo'n centrale hebben ga ff kijken anders toch maar nertwerkje aanleggen.
weer wat geleerd :)

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 12:55 ]

• Rolf_Schootman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-06 15:09
The_Eagle schreef op 20 June 2003 @ 12:46:
Denk persoonlijk dat je met iets van een laplink-kabel op je paralelle poort wat meer kan doen. Laplink erbij, klaar.
Lijkt mij ook de goedkoopste oplossing. Je zou ook nog een usb link kabel kunnen gebruiken, meteen een stuk sneller.
Pagina: 1