[WC] Corsair HydroCool 200 vs. Koolance EXOS

Pagina: 1
Acties:

• sybian
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

sybian

Dude!!!!

Topicstarter
Al geruime tijd vind ik dat mijn systeem te veel herie maakt, nu wil gaan over stappen naar WC, aangezien ik niet super handig :'( ben en niet al teveel ruimte heb in m'n kast leek het mij verstandig om een externe kant-en-klare WC te gaan kopen. Het probleem is alleen dat ik niet kan kiezen.

De Corsair HydroCool 200 en Koolance EXOS lijken mij beide geschikt, maar welke moet ik kiezen?

ik heb al gezocht in verschillende forums en reviews maar ik kan geen eenduidig antwoord vinden.

cpu = athlonXP 2400@2000 = idle 40C, stressed 50C
case = 3r sytems neon light

Verwijderd

Hoeveel ruimte heb je dan in je kast? Want ik heb hier zelfs in een micro-atx kast een Poseidon 3R waterkoeling ingebouwd. Ruimtegebrek is dus eigenlijk geen reden om geen interne waterkoelingsset te nemen. En dan wordt je keuze dus nog veel groter als dat ie al was.

Zoals hier al vaak is gezegt, ga op zoek, lees reviews. Er zijn maar weinig producten echt beter als een ander product het hangt heel erg veel van je eigen wensen en budget af.

Ik zou als ik jou was gewoon voor een poseidon of aquarius setje gaan, die zijn goedkoop, stil en koelen redelijk goed.

• sybian
  • Niet online

sybian

Dude!!!!

Topicstarter
het is niet zo zeer dat ik geen ruimte kan maken, ik wil het liever niet, ik heb alles er nu lekker ruim inhangen, een twee probleem is dat je de radiator op een mooie manier moet weg werken, hiervoor moet ik gaan zagen in mijn kast en daar heb ik niet zo een zin in(gaat vast en zeker fout). dus ik vond het idee van de externe koeling wel goed.

wat het 3r setje betreft, daar heb ik weinig goeds over gehoord, iets met een lekkend resevoir, geloof ik.

alle beide setjes die je noemt scoren niet echt hoog op:

http://www.overclockers.com/articles373/

en de HydroCool en de Exos doen dat wel.

vandaar dat ik mijn keuze al beperkt had tot deze twee.

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 11:47
Als je van veel lawaai houdt kies je de HydroCool, 57/58 dB(a) :+.

• sybian
  • Niet online

sybian

Dude!!!!

Topicstarter
weet je toevallig hoeveel herie de Exos maakt?

Verwijderd

Intronic schreef op 20 juni 2003 @ 12:51:
Als je van veel lawaai houdt kies je de HydroCool, 57/58 dB(a) :+.
Het lawaai die de hydrocool maakt komt door dat de pomp lekker resoneerd in de kast.....moet verholpen kunnen worden.

daar naast zit de fan ( een flinke 120 x 38mm) direct tegen de radiator....dit kan dus ook verholpen worden met een fan shroud.......

Ik ga vanmiddag ff klussen en de hydrocool even onder handen nemen......ik ben benieuwd

• sybian
  • Niet online

sybian

Dude!!!!

Topicstarter
ben benieuwd hoe stil je hem kan krijgen.
Pagina: 1