MSI K7T Problemen.....sorry alweer ja...

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 10:09
Ik heb inmiddels het gehele internet afgezocht naar een oplossing, maar nog steeds niet gevonden.

ik heb zojuist mijn eigen pc geupgrade, de oude onderdelen heb ik in de pc van mijn pa gezet (MSI K7T RAID, AMD 1.2, 512 RAM en GeForce 2 GTS)

in mijn eigen pc werkte alles prima, maar na het instaleren van winxp pro op de pc van mijn pa, liep hij ineens vast (na bijna alle geinstalleerd te hebben.....een halve dag werk :( ) van opstarten wilde hij niks meer weten...hij kwam niet verder dan het winxp logo tijdens het booten...dit logo bleef zichtbaar als een watermerk...verder kwam hij niet.

ik opnieuw geinstalleerd.....en jawel, na een aantal uren.....weer hetzelfde.

de temp ligt rond de 50 graden.....lijkt me toch redelijk normaal.....

nu is het zelfs zover dat hij helemaal niet meer opstart.....alleen als ik hem een kwartier laat staan doet hij nog een poging, maar zodar hij in windows komt loopt hij vast....

ik heb de soundblaster, netwerkkaart en overbodige spullen al ontkoppeld, maar nog steeds hetzelfde......

als ik veilige modus boot, blijft hij hangen op de bekende MUP.SYS

de geheugen reepjes heb ik ook al meerdere keren vervangen......maar zonder resultaat....

wat zou het nou nog meer kunnen zijn???? de voeding misschien?? er zit nu een 300W op van het mnerk POWER-MAN (nooit van gehoord.....maar is dat slecht??)

er zat eerst een chieftec 340 W op......maar 300W lijkt me toch voldoende....

oftewel...ik ben radeloos....zoals ik al zei heb ik zo ongeveer het gehele forum al gehad, maar nog steeds geen oplossing gevonden....is er iemand die nog iets weet??

p.s. de condensatoren zien er nog goed uit.....

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:49

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Reset even de bios en stel die goed in.

Daarna even memtest draaien zodat je zeker weet dat het geheugen goed is. Als die goed is kan het mobo of cpu niet helemaal goed zijn. Misschien is je HD niet jovel, maar dat zou je met een scandisk dan ook snel genoeg weten.

Tweakers Discord

• 215821
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05-2020

215821

pro lurker

Ik had hetzelfde probleem met mijn Abit KT7. Geheugen gecheckt, videokaart vervangen, alle kabels nagelopen, andere harde schijf. Niets kunnen vinden. Naar aanleiding van een aantal draadjes hier op GoT eens naar mijn elco's gekeken: 12 van de 23 lek en/of bol.

Nieuw moederbord erin gezet, en geen problemen meer.

[ Voor 24% gewijzigd door 215821 op 11-07-2003 15:41 ]

2-0-2-2-0-2-0-0-12-12-12-0-2-0-2-2-0-2-0-0-12-12
-----------------------------------------------------------

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

Shunt

Boe

klinkt als condensatorten die zijn gaan lekken
eerst werken maar niet stabiel
dan totaal niet meer werken
even mobo er uit
en kijken of die lange ronde buisjes niet bol staan of gewoon prut op zit ;)
als ze bol staan of er prut uit komt is je mobo dood ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Shunt schreef op 20 June 2003 @ 11:41:
klinkt als condensatorten die zijn gaan lekken
eerst werken maar niet stabiel
dan totaal niet meer werken
even mobo er uit
en kijken of die lange ronde buisjes niet bol staan of gewoon prut op zit ;)
als ze bol staan of er prut uit komt is je mobo dood ;)
Dood ja, maar wedergeboorte is nabij als je nieuwe condensatoren erop soldeert :)

Oslik blyat! Oslik!

• Bartez
zoal ik al vermelde....die zijn allemaal nog goed....heb ik gechecked....het stomme is dat ik tot gisteren er nog lekker mee gewerkt heb....zonder enig probleempje....en ik zet het in een andere kast.....met andere voeding en harddisk....ga lekker instaleren...geen problemen....en na een halve dag....BOEM!.....opnieuw geinstalled.....na een aantal uur weer BOEM.....en sindsdien doet hij het helemaal voor geen meter meer.....ik snap echt voor geen meter hoe dat nu ineens kan....

Verwijderd

Haha.. bij mij crasht de boel ook als ik mijn bussnelheid op 133 ipv 100 zet. XP schijnt strakkere geheugentimings te hebben ofzo... Probeer dus eens te verlagen.

• Bartez
tja...maarja, dan heb je een AMD 1,2 en dan wordt ie 1,0.....terwijl het al 2 jaar gewerkt heeft....:S

• dion_b
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bartez schreef op 20 June 2003 @ 15:03:
tja...maarja, dan heb je een AMD 1,2 en dan wordt ie 1,0.....terwijl het al 2 jaar gewerkt heeft....:S
Wacht ff...

1.2GHz is 9x133MHz, 1.0GHZ is 10x100MHz :o

Weet je zeker dat die multiplier niet per ongeluk op 10x staat en dat je hem dus naar 1333MHz aan het OCen bent :?

Op zich zouden de meeste Tbirds dat moeten trekken, maar al je pech hebt zou dit wel eens de verklaring kunnen zijn...

Oslik blyat! Oslik!

• Bartez
nop...niet overgeclocked.....stond altijd op default...kan ik bijvoorbeeld wel 100 pakken en die mermenigvuldigen met 10 of 11 ofzo (weet niet precies hoe ver hij gaat)???

p.s.....heb 100 geprobeerd...nog steeds de bootlogo hangup :(

[ Voor 16% gewijzigd door Bartez op 20-06-2003 16:26 ]

Verwijderd

dion_b schreef op 20 juni 2003 @ 15:29:
[...]

Wacht ff...

1.2GHz is 9x133MHz, 1.0GHZ is 10x100MHz :o

Weet je zeker dat die multiplier niet per ongeluk op 10x staat en dat je hem dus naar 1333MHz aan het OCen bent :?

Op zich zouden de meeste Tbirds dat moeten trekken, maar al je pech hebt zou dit wel eens de verklaring kunnen zijn...
je hebt ook nog 7.5x133 =997.5mhz

Maar volgens mij is het mobo gewoon brak

• Bartez
ja, maar hoe kan dat nu ineens...terwijl hij al 2 jaar goed loopt??? in een andere kast en hup....hij is brak...daar snap ik dus echt niks van.....

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
voeding zwaar genoeg?

-edit-

Verwijderd

componenten beschadigd door statische elektrischiteit???

• Bartez
heb ik allemaal op gelet.....voeding is een 300 W van Power-man....weet niet of dat een goed merk is.....

Verwijderd

oke....ik doe een gok....je mobo is kapoet.....probeer de hele handel eens uit op een ander moederbord.(inclusief cpu geheugen vga hdd's geluid..enz....en gebruik ook die 300 watt voeding)

• Bartez
ja, ok....maar waar haal ik in vredesnaam even een ander moederboard vandaan...en even de zooi ombouwen doe je ook niet zomaar....dus da's toch even TE makkelijk gezegt (vind ik persoonlijk) ik ben in ieder geval niet in de gelegenheid even ergens een ander moederboard op te duikelen.

maar....er is een lichtpuntje.....ik heb de hele boel vanaf niks naar veel opgebouwd....en jawel...voorlopig doet hij het nog steeds....heb wel de kast open staan.....(misschien toch de warmte??) omdat het gaat om een MIDI tower.....is de indeling een beetje kl*te....de voeding zit dan precies BOVEN de CPU....op zich geen probleem lijkt (leek) me....want de hete lucht wordt via de voeding direct afgevoerd naar buiten.....dus ik heb de voeding er voorlopig even boven gezet......ben nu aan het bekijken hoe hij zich houdt.....ik denk persoonlijk niet dat het aan de voeding ligt....want eerder op de dag stond de voeding er ook naast, en toen wilde hij ook niet werken......het is gewoon erg vaag....op een of andere manier zat (of zit) er ergens een conflict waardoor hij vastliep....

voorlopig doet hij het dus weer ff.....heb al zeker 20x opnieuw opgestart, en voorlopig nog steeds geen problemen.....

ik kijk het dus ff aan......en hopelijk loopt hij niet vast....

Verwijderd

Warmte kan idd erg veel rare problemen veroorzaken....mijn systeem draait ook met open kast omdat anders alles gefrituurd word en ik geen zin heb in een kast vol met ventilatoren.
speel er wat games mee of gooi er een stressprogseltje tegen aan....Burncpu bijvoorbeeld.

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb hier een vaag probleem gehad met een MSI K7T Pro (geloof ik). Had in de BIOS een keer "Load Fail-safe settings" gedaan omdat 'ie problemen had (bleek overigens geheugen te zijn) .Had dat ding het voltage voor de CPU op 1,45 volt gezet. Tja dan werkt 'ie niet lekker (1,6 nodig). Zou je eens naar kunnen kijken.

• Bartez
erg vaag....heeft een aantal weken lekker gewerkt....

paar dagen geleden ff scanner geinstalleerd...en nu....BAM weer vastloper en hetzelfde gezeik...ik snap er geen zak meer van, heb hem nu in mijn oude kast zitten waar hij eerst ook inzat (350W voeding)

het heeft 2 jaar perfect gelopen en nu ineens niet meer...erg vaag....

hij loopt dus vast bij Mup.sys in veilige modus...

daarnaast heb ik het idee dat de pc minder snel is geworden. toen ik hem zelf in gebruik had leek hij veel sneller te zijn.....er zit volgens mij gewoon echt iets niet goed....heb alleen echt geen flauw idee wat.....erg vaag dus...

Verwijderd

je moet misschien de bios resetten... trouwens, heb je heel de HD geformateerd? het is beter met booten als je een hele schone pc hebt....

Verwijderd

je kan misschien ook een ander OS gebruiken, heb je windows 2000 (pro) in huis?

• Bartez
ik heb zelf ook al 2 jaar met XP gewerkt, dus zou gewoon moeten werken.

ik heb alleen de 1e partitie van HD geformateerd. de andere partitoes niet omdat daar belangrijke informatie opstaat!

Verwijderd

probeer al die belangrijke informatie even op een cdtje ergens anders te branden en alles nog eens te formateren... wie weet werkt dat :)

Verwijderd

"nu is het zelfs zover dat hij helemaal niet meer opstart.....alleen als ik hem een kwartier laat staan doet hij nog een poging, maar zodar hij in windows komt loopt hij vast....
"

Erg herkenbaar, ik heb dit probleem ook gehad met m'n MSI k7t pro. Na verloop van tijd wilde hij ook alleen maar starten na een tijd gewacht te hebben. Werd volgens mij ook telkens langer die wachttijd.

Was een heel vaag probleem en ik had van alles uitgeprobeerd. Daarna maar eens een nieuw mobo geinstalleerd (niet zoveel werk als je denkt, een avondje was ik ermee bezig, inclusief installatie van XP opnieuw).

Daarna liep (en loopt) m'n pc weer (nog steeds) perfect.

En dat is fijn hoor, hehe. 8)

• Bartez
ja, nieuwe mobo, zit ik ook sterk aan te denken, maarja, waar haal ik vredesnaam een moederboard wat geschikt is voor DRAM en AMD 1,2 GHZ??

iemand een suggestie?

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Klinkt misschien raar, maar haal die agp kaart er eens uit, stop er een gewone pci vga in en laat em dan weer eens opstarten.
Na de hardwareherkenning kun je als het goed is de agp weer terugzetten en is alles voor elkaar.

• Bartez
en wat is het nut hiervan??

of bedoel je na het vastlopen ervan?? dus dat alleen het logo half zichtbaar wordt??

ja, ok zou kunnen ja....

maar als ik een nieuw MB zou moeten kopen, welke kan ik dan het ebste kiezen? niet te duur en geschikt voor DRAM geheugen en een AMD1,2 ??

Verwijderd

Oke als ik het goed begrijp doet je moederbord wel goed in je oude kast maar niet in je nieuwe kast. 1e Het beste is om gewoon 350watt voeding te hebben dat raad Amd zelf ook aan. 2e Het zou kunnen dat je moederbord ergens contact maakt of je computer is niet geaard.3e Je zei dat je cpu 50 graden wordt is dat temperatuur idle? als dat zo is dan moet je maar eerst bij je cpu koeler kijken.

Verwijderd

tsja moeilijk

misschien is je voeding wel brak
de ene 300 watt is de andere niet

check de core of er geen hoekjes af zijn, kan gebeurd zijn met verplaatsen

duw alle sdram geheugens nog eens goed aan

flash het bios naar de laatste versie (als die er nog niet opzat:)

duw alle kaarten nog een keer goed aan

check alle kabels opnieuw, kijk of je de kabels goed verbonden hebt
(ik kreeg eens last met een K7t toen de ide kabel ongedraait zat met de 2 connectoren vlak bij elkaar bij het mobo ipv aan het uiteinde van de hdd, check je kabels allemaal je gebruikt goede ide udma66 kabels?

check achterzijnde van het mobo/kast voor mogelijke kortsluitingspunten (maar dan zou ie w.s. niet opstarten)

je had het ws al gedaan, maar check geheugen, positie koeler, kabels i.h.a en bios voor temperaturen/voltages (mn core 3.3 v en 5 v)

succes..

• Bartez
thanx.....ik had een oude kast, maar heb nu alles in de zelfde kast zitten met 350W Chieftec voeding. dit is dus dezelfde kast als waarmee het 2 jaar lang goed gewerkt heeft. Alles is hetzelfde , behalve de harddisk, maar die is gewoon goed lijkt me. ik zal inderdaad de kabels eens goed nakijken, misschien maakt hij inderdaad ergens geen goede verbinding.

het stomme is dat het 3 weken goed gewerkt heeft, maar na het instaleren van scanner ineens weer vastliep tijdens scannen. de temp is nu 40 graden idle en ongeveer 48 graden stessed (heb er 4 koelers ingehangen)

ik snap gewoon niet waarom hij nu niet goed meer werkt...erg vaag allemaal...er is gewoon geen logica in te ontdekken. heb nu een oudere image teruggeplaatst, en hij draait nu voorlopig wel weer ff, maar de vraag is hoelang...

@MAJIK : je schrijft: check de core of er geen hoekjes af zijn, kan gebeurd zijn met verplaatsen

hoe en waar kan ik dat checken??

zal verder nogmaals alles een goed nakijken.

ps...ik moet wel zeggen dat de aangesloten boxen ineens gaan zoemen...kan dat te maken hebben met het aarden?? ik heb het namelijk op mijn nieuwe PC ook ineens?

er gebeuren hier vreemde dingen in huis.....

Verwijderd

Je kan alleen je core checken als je koeler eraf is toch wel logisch ;) . En wat voor gezoem is het dan? wanneer begint het? :?

• Gem1e
Bartez schreef op 12 juli 2003 @ 15:11:
en wat is het nut hiervan??

of bedoel je na het vastlopen ervan?? dus dat alleen het logo half zichtbaar wordt??

ja, ok zou kunnen ja....

??
maar toch niet proberen?
Eigenwijs XP kennende is dit een groot euvel van bepaalde agp kaarten, je blijft in het eerste beeld staan, bevroren, en kan doen wat je wilt, maar niets reageerd.
Tot je een pci vga kaart in de plaats zet en dan is alles zo voor mekaar.
Maar ja, ...........

• sebastius
  • Laatst online: 15-08 19:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Wat ik denk is toch dat je elko's rot zijn. Om rot te zijn hoeven ze echt niet geklapt of bol te staan, en soms komt de prut een beetje onderuit, en dan zo weinig dat je het niet ziet.

• Bartez
aha, ok, wie kan mij vertellen wat een goed vervangendMB is voor een AMD 1,2 en het oude DRAM geheugen?, liefst geen MSI....suggesties?

Verwijderd

tja je hebt verschillende goeie merken zoals asus,epox,abit,Gigabyte enzovoorts. ik heb wel een Mobo gezien Van msi het is de MSI K7T turbo 2 schijnt wel oke te zijn en de prijs was 55 euro. je kan hem kopen bij powerline onder het artikel magazijn verkoop. :) En niet alle MSI zijn slecht Ik heb het bijna zelfde mobo heb er nooit problemen mee gehad http://shop.powerline.nl/s/shop.php ik hoop dat je hier wat aan hebt

• Gem1e
Bartez schreef op 14 July 2003 @ 09:45:
aha, ok, wie kan mij vertellen wat een goed vervangendMB is voor een AMD 1,2 en het oude DRAM geheugen?, liefst geen MSI....suggesties?
Nog steeds niet geprobeerd?

• Bartez
nog niet nee, maar ben ff meerdere mogelijkheden op een rijtje aan het zetten...

volgende week gaat mijn pa op vakantie, dan heb ik 3 weken om eens lekker te klooien...nu moet hij er nog ff op werken...zover dat goed gaat....

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Probeer eerst eens met de jouw enermax voeding, dan scandisk en kijken naar slechte sectoren, memtest is niet nodig want je mem werkt al 2 jaar goed, tenzij je er een retevette oc op had ofzo :p

• flipmans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09-2022
Bij een vriend van mij had ik exact het zefde probleem en aangezien ik daar geen hardware had om te testen is hij ermee terug gegaan naar de winkel en daar bleek zijn moederbord niet goed te functioneren!!!

Dacht eerst dat xp een foutgemaakt had tijdens installen maar na 3 keer dacht ik misschien de cd, maar bleek het mobo tezijn (het ging hier om een MSI KT3 ULTRA 2)

als je de beschikking heb over een ander mobo test daar dan ff mee!

veel suc6 veder

• Gem1e
En?
Probleem al opgelost?
Pagina: 1