Logitech Z-680 bass afregelen?

Pagina: 1
Acties:

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ik word stapelgek van de bass van m'n Z680. Als ik een nummer draai moet ik de bass op minimaal zetten +1 tandje anders filtert ie alle bass uit. Met dat ene tandje knalt dat ding dat 't gewoon niet normaal meer is. Via m'n pc kan ik het ook nauwelijks goed afregelen omdat m'n geluidskaart geen losse bassregeling heeft (en het probleem heb ik ook bij het afspelen van m'n DVD's op m'n DVD-speler).

Heeft iemand hier een oplossing voor of kent iemand dit probleem?

• KinG PopLa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 19:53
hmm, ook geen regeling in advanced settings bij normale windows sound-control panel?

(btw als je probleem heb dat bass niet hard kan, waarom koop je dan de z680? :Y) )

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
KinG PopLa schreef op 20 June 2003 @ 11:06:
hmm, ook geen regeling in advanced settings bij normale windows sound-control panel?

(btw als je probleem heb dat bass niet hard kan, waarom koop je dan de z680? :Y) )
Volgens mij is z'n probleem juist dat de bass Tegoed werkt :D
en als die de bass helemaal wegdraait, dan is er helemaal geen bas meer, net zo goed geen woofer kennen halen.

Ik kan bij configuratiescherm > geluidsopties > speaker volume > geavanceerd > geavanceerd > Bass en Treble loss instellen (creative sblive)

• Toink
  • Niet online
Ik heb geen bassregeling in m'n advanced settings. En sowieso: dan blijft het probleem bij m'n losse dvd-speler en tv :(

De bass is ZO irritant overdonderend aanwezig en lijkt wel gewoon op hol geslagen. Het is gewoon niet leuk meer. Van een goeie bass hou ik wel want ik heb ook een REL Q200E. Da's een heel ander kaliber maar wel op en top afstelbaar.

Verwijderd

Koopt een 500 Watt RMS systeem en verwacht dat de bass op de achtergrond blijft :S

• KinG PopLa
Wat voor geluidskaart heb je eigenlijk?

Verwijderd

Dit lijkt me eerlijk gezegd een plaatsingsprobleem. Ik heb ook de Z-680. Hij staat bij mij in een redelijk grote huiskamer. Ik heb op de controlpod de sub op 1/5de staan. Ook heb ik de basreflexpoort bijna afgesloten door hem met die kant heel dicht op een kastwand te zetten. Dit dempt de bas ook wat en maakt hem strakker.
Het kan ook zijn dat je hem juist wat meer ruimte moet geven; uit een hoek halen bijvoorbeeld. Of probeer hem eens op een andere ondergrond (of ontkoppelt van de ondergrond).

• Toink
  • Niet online
Ik had een SBLive 512 Full (de allereerste met de vergulde aansluitingen) en nu gebruik ik de SPDIF van m'n nieuwe P4C800 Deluxe. Bij beide heb ik dat probleem. M'n bass-speaker staat op de grond (houten vloer met kruipruimte eronder). Verder maakt het gewoon niet uit hoe ik 'm plaats, de bass is zo ontzettend overdonderend in de overmacht dat de kwaliteit gewoon niet is zoals je dat mag verwachten.

Bacchoes: ik kan me je reactie voorstellen maar ik bedoel het serieus, aan de Z680 heb je niet alleen een knallende donderset maar je moet er ook kwalitatief goeie muziek uit kunnen halen en dat is dit in ieder geval niet momenteel.

Verwijderd

Ik denk dat het ook te maken kan hebben met die kruipruimte.. Dat die als één grote klankkast fungeert... Ik heb zelf niet zo'n top systeem, maar ik heb wel gemerkt dat 1 metertje naar links of naar rechts een wereld van verschil kan maken...

Succes ermee...

• KinG PopLa
Ik denk dat demonseed gelijk heeft. Misschien wat isolatiemateriaal in de reflexpoort douwen (of zeg ik nou iets heel doms B) ). Mij mij scheelt het enorm of ik de reflexpoort in de buurt van een muur zet (trillende muren) of in het open laat blazen (lauwe bass).

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:30

JWO

BR poort dicht stoppen haalt alleen de laagste tonen er uit, daar voor is een BR poort nl.
BR poort naar muur/kast toe richten versterkt! alleen de bas maar dus dat is ook niet slim.

volgens mij was er laatst iemand ook met een logitech sub met het zelfde, deze heeft em toen open gehaald, en van binnen meer dempings materiaal toegevoegd..

is dat misschien een idee ?

[ Voor 35% gewijzigd door JWO op 20-06-2003 11:44 ]

• Toink
  • Niet online
JWO: Dat kan wel een oplossing zijn maar ik vind het nogal raar dat je zelf zo'n dure set 'af moet gaan maken'. Ik ga wel eens wat kloten met de locatie en de bassreflex....

Verwijderd

Ik heb ivm trillingen aan het (stalen) buro gewoon 2 plakken foam genomen en die tussen buro en woofer gezet (Logitech Z-640). Scheelt stukken tril en dender werk terwijl je toch een goed bass-effect blijft houden.

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:52
Misschien helpt dit: Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/a.noort/z-680spikes.jpg Misschien gaat het beter met deze spikes eronder.

[ Voor 59% gewijzigd door Flippie Flink op 20-06-2003 12:06 ]

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

spikes hebben bij mij nog nooit echt iets uitgemaakt, de br buis volstoppen wel overigens, ben je meteen van de te hoge group delay af, maar ook van de tonen onder de 45Hz :)

maar buiten films heb je dat niet echt nodig

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:22

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Atgast schreef op 20 juni 2003 @ 13:28:
spikes hebben bij mij nog nooit echt iets uitgemaakt, de br buis volstoppen wel overigens, ben je meteen van de te hoge group delay af, maar ook van de tonen onder de 45Hz :)

maar buiten films heb je dat niet echt nodig
Misschien kan het bij hem juist wel werken, zo kan die misschien iets minder door die kruipruimte trillen.

Tweakers Discord

Pagina: 1