Gereviseerde HDD terug bij RMA van IBM Deskstar?

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUfip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-08-2022
na de vele verhalen hier gelezen te hebben over de beruchte harddisk, is de mijn ook stuk :( Gelukkig zat er garantie op en heeft de computerzaak hem opgestuurd :)
Alleen hun zeiden dat de harddisk gereviseerd word en dat ik een gereviseerd exemplaar terug krijg. :? Mwah, dat vind ik niet zo erg, maar heb ik dan weer zo'n ding wat binnen 6mnd stuk is? Iemand hier ervaring mee?
En ik zou zeggen dat dat toch niet uit kan een harddisk reviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-06 15:42
Alles wat je zegt klopt :*)
Zelf ben ik op het moment ook bezig met het wachten op zo'n gereviseerd exemplaar.

De harde schijf die je krijgt is goedgekeurd door IBM/Hitachi, dus je zou mogen verwachten dat die weer net zolang meegaat als een nieuwe, je krijgt er alleen niet zoveel garantie bij. :(

Ik zou het ook niet zeggen, maar het blijkt dus goedkoper te zijn om een hd te reviseren ipv een nieuwe terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3747

Ik heb toen wel een nieuwe gehad. Mijn 75GXP ging nogal erg stuk, en daar kwam een 60GXP voor in de plaats :*)
Kan me niet voorstellen dat dat een gereviseerde 75GXP was. Maar het gebeurt wel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55049

Jeezes wat een slechte service is me dat zeg :( Ik zal zeker nooit IBM/Hitachi kopen dan.
Heeft iemand gelijkaardige ervaring met andere merken? Hoe de zaken daar worden afgehandeld en zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52959

Anoniem: 55049 schreef op 20 juni 2003 @ 13:44:
Jeezes wat een slechte service is me dat zeg :( Ik zal zeker nooit IBM/Hitachi kopen dan.
Heeft iemand gelijkaardige ervaring met andere merken? Hoe de zaken daar worden afgehandeld en zo...
Hoezo slechte service? Je krijgt toch een gelijkwaardig product terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:30

JWO

ik heb hier een gereviseerd 45gb 75gxp, verder nooit meer problemen mee gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31421

Ik ging me juist een paar Excelstor HD's kopen in een duitste online shop, tot ik dit lees :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUfip
mwah, ik vind de service wel goed, je krijgt een werkende harddisk terug, alleen hoop ik dat die niet weer zo snel stuk gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

MrUfip schreef op 20 June 2003 @ 14:56:
mwah, ik vind de service wel goed, je krijgt een werkende harddisk terug, alleen hoop ik dat die niet weer zo snel stuk gaat
Of ie nou nieuw of gereviseerd is maakt geen donder uit. Een nieuwe kan net zo hard stuk gaan als die gereviseerde :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit heeft totaal niks met slechte service te maken .. Bij Maxtor/WD/Seagate/etc heb je net zoveel kans dat je een gereviseerd exemplaar terugkrijg :)

Verder heb ik de titel wat verduidelijkt .. "ibm 60gb harddisk" zegt echt erg weinig over de inhoud van het topic, niet?

[ Voor 30% gewijzigd door BalusC op 20-06-2003 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUfip
klopt, maar een harddisk gaat niet zomaar stuk, je zou toch zeggen dat ze de oorzaak eruit halen bij een revisie, toch :?

over de topic-titel, daarin heb je gelijk, had erook ibm 60gb harddisk stuk van kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:04

OgWok

U.N.C.L.E.

Anoniem: 55049 schreef op 20 juni 2003 @ 13:44:
Jaar geleden een kapotte Seagate 8GB gehad en die zat, toen nog, in de garantie periode van 3 jaar.

RMA aangevraagd, opgestuurd en kreeg binnen 4 dagen een "reconditioned" 8GB terug.

Serienummer was 1 hoger, wat ik me nog kan herinneren. HD doet het nog steeds perfect. Was leuk geweest als ze een 20GB hadden gestuurd, maar zo werken die dingen nu eenmaal niet.

Wat ik het belangrijkste vond was de snelle afhandeling, en die was top.

Ben dus zeer tevreden over reparatieafhandeling van Seagate.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO

JWO

JWO schreef op 20 juni 2003 @ 14:13:
ik heb hier een gereviseerd 45gb 75gxp, verder nooit meer problemen mee gehad..
ok dat had ik dus niet moeten zeggen :( nu ie er dus gister mee gekapt, en maakt schuur geluiden, zal em wel weer opsturen en nu maar hopen dat ik een 60gxp of 120gxp trug krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 20:08
De regel is geloof ik dat als een HD minder dan 30 dagen in een computer heeft gehangen, je een nieuwe krijgt. In het andere geval een gereviseerde schijf. Dat is in ieder geval het principe wat Maxtor hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 23:47

Chop2000

Vroem

Erhmmz vrij logisch toch, dat je een gereviseerde krijgt?
als de versnellingsbak van je auto stuk gaat, dan krijg je toch ook geen hele nieuwe auto?
(het is meestal maar een klein dingetje wat stuk is aan die schijf)
ik had een tijdje trug een 20gb WD opgestuurd, zat nog 1 maand garantie op :o woensdag was ie de deur uit, vrijdag was ie volgens die website bij wd in duitsland aangekomen, maandag hadden ze een gereviseerde trug gestuurd, en dinsdag stond der een mannetje van de UPS voor de deur :D
alleen de MBR van die gereviseerde schijf is niet erg lekker, ik kan der niet van booten :S naja ik ga em toch echt niet meer trug sturen.. (khad em toch gratis ergens vandaan)

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-07 11:45
Anoniem: 31421 schreef op 20 juni 2003 @ 14:16:
Ik ging me juist een paar Excelstor HD's kopen in een duitste online shop, tot ik dit lees :(
Ik snap het verband niet tussen excelstor en ibm/hitachi hd's niet ?! 8)7 Maarja, ut zal wel aan mij liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:14
Kreeg ipv een 30 gb maxtor wel een 40 gb terug.
Vond ik toch wel aardig van die mannen daar.
Had wel wat verzend kosten omdat ik de hd naar Ierland moest opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUfip
da's altijd prima! zal wel een beetje jammer zijn als ze je een 30gb terug stuurden terwijl je een 40gb opstuurde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik had ook zo'n 45 gig 75gxp ook gecrashed kreeg een gereviseerde terug
deze heeft maar 1 minuut gewerkt is ook gecrashed
naja weer RMA aanvragen :@ en het duurt altijd zo lang voordat je een nieuwe terug krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:35
Ik heb hier altijd een reservedisk liggen, just in case ;)

Heb laatst van iemand een oud model Maxtor 7200RPM 30GB fluitding gekregen, ding spinde soms moeilijk op. RMA gemaakt: ding is niet echt kapot maar spint heel vaak niet op, moet soms 3x resetten en daarna werkt ie perfect.

Antwoord van Maxtor: hier heb je een fonkelnieuwe verzegelde DiamondMax 8 30GB terug. En toen was het stil: geen gefluit meer, lekker stille nieuwe disk in mn servertje gestopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87156

Er is een verschil tussen DOA : Dead on Arrival en ELF : Early Life Failure.

DOA is uit de doos gelijk niet werkend.
ELF is binnen 30 dgn defect.

Hoe dan ook, de kans is bijna 100% dat je een gelijkwaardig (als nieuw) product terug krijgt. Betekend dat als ze niet meer leverbaar zijn, je automatisch een nieuwere krijgt.

Harde Schijven zijn buiten de controller / cache sowiezo niet te repareren. Lijkt mij de kans erg groot dat je een nieuwe krijgt.

Beste kun je naar ´t reparatie centrum in utrecht gaan. Ben je sneller klaar.
IBM maakt de schijven niet meer trouwens. Zie hier voor de IBM verwijzing naar
Deze Hitachi Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Wat denk je dan dat IBM (en alle andere fabrikanten) moeten doen met de kapotte schijven die ze binnenkrijgen? Weggooien ofzo? Ze proberen gewoon of ze het nog kunnen maken (door gewoon de helft van de schijf te gebruiken, of nieuwe print erop), en als hij dan weer goed werkt kan hij weer teruggestuurd worden naar iemand anders die een kapotte schijf heeft opgestuurd.

Alleen als je een HD opstuurt uit een serie die zo vaak onherstelbaar stuk gaat dat er geen vervanger meer is (IBM 60 en 75GXP series bijvoorbeeld), krijg je een nieuwe of een nieuwer/groter model.

[ Voor 3% gewijzigd door Moartn op 21-06-2003 21:57 ]

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUfip
maar weet iemand ook wat er nou stuk gaat bij die ibm 60gb hd? Is het de electronica of de platters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO

JWO

Moartn schreef op 21 June 2003 @ 21:56:
Wat denk je dan dat IBM (en alle andere fabrikanten) moeten doen met de kapotte schijven die ze binnenkrijgen? Weggooien ofzo? Ze proberen gewoon of ze het nog kunnen maken (door gewoon de helft van de schijf te gebruiken, of nieuwe print erop), en als hij dan weer goed werkt kan hij weer teruggestuurd worden naar iemand anders die een kapotte schijf heeft opgestuurd.

Alleen als je een HD opstuurt uit een serie die zo vaak onherstelbaar stuk gaat dat er geen vervanger meer is (IBM 60 en 75GXP series bijvoorbeeld), krijg je een nieuwe of een nieuwer/groter model.
dat dacht je, zelfs de 75gxp repareren ze ! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-07 11:45
JWO schreef op 22 June 2003 @ 18:04:
[...]

dat dacht je, zelfs de 75gxp repareren ze ! :/
idd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:14

BeaM-R

Powerrrrr

Heb hier al ruim anderhalf jaar een 40GB 60GXP in mijn systeem zitten (naast een WD 80GB) maar nog nooit problemen mee gehad. Heb ook al die verhalen gelezen en zit al anderhalf jaar te wachten tot die van mij de geest geeft, maar hij wil gewoon niet kapot denk ik ;)
Comp staat 24/7 aan. Dus het is zeker niet bij alle exemplaren het geval (tot nog toe)

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO

JWO

60gxp is ook al lang zo brak niet meer als de 75gxp , de 120gxp is daarnaast gewoon een doornsee schijf wat uitval betreft..
Pagina: 1