[MAC ADRES] is pleite?...

Pagina: 1
Acties:

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:30
Ik zit nu op school HRO
en heb continue dat alles uitlogged afmeldt en connection resets...
om de 30 seconde ofzo :?
Nou heb ik naar mijn netwerk verbinding zitten kijken...
En nu lijkt het of ik geen mac adres heb?..

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/verbinding.JPG

heb een saffier 1440+ met een sis 900 nic

[ Voor 8% gewijzigd door T-Blizzard op 20-06-2003 10:47 ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Het zou kunnen dat iemand de eprom van de nic heeft gewist, maar waarschijnlijk windows probleem. Een computer zonder mac adres kan zoie zo nooit data ontvangen, op ethernet/nic niveau wordt namelijk aan de hand van het mac adres de verbinding opgezet.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

ik denk dat het een leesfout is van windows dat ie het niet ziet ofzo. Want hij zou er inderdaad gewoon moeten staan. die nullen reeks zegt mij dat in iedergeval.

edit:

te laat ... :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 10:50 ]

Verwijderd

en in je cmd, als je daar ipconfig /all doet?
Staat ie daar wel erbij?

• T-Blizzard
djexplo schreef op 20 juni 2003 @ 10:50:
Het zou kunnen dat iemand de eprom van de nic heeft gewist, maar waarschijnlijk windows probleem. Een computer zonder mac adres kan zoie zo nooit data ontvangen, op ethernet/nic niveau wordt namelijk aan de hand van het mac adres de verbinding opgezet.
i know CCNA :P

en ipconfig /all zegt het zelfde.. had ik al naar gekeken....

• T-Blizzard
T-Blizzard schreef op 20 June 2003 @ 10:55:
[...]

i know CCNA :P

en ipconfig /all zegt het zelfde.. had ik al naar gekeken....
o ja drivers heb ook al verschillende drivers gebruikt... (vandaar dat ik al bij lan verbinding numero 3 ben)

Maar me wordt gestoord van msn .. afmelden, aanmelden, afmelden, aanmelden....

[ Voor 1% gewijzigd door T-Blizzard op 20-06-2003 11:00 . Reden: whoeps.. sorry had edit moeten wezen ]

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
En arp zal dan ook niks opleveren? Kun je met de driver van je NIC (properties) ook niet iets anders invoeren?

[ Voor 9% gewijzigd door Velthuis op 20-06-2003 17:23 ]

• Ronald__
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:58

Ronald__

Shit happens

Er zijn inderdaad wat goedkope netwerkkaartjes die dit probleem hebben.. Een tijdje terug waren er van die aldi pc's met onboard netwerkkaartjes die ook een MAC hadden met alleen maar nullen....

Heeft er wel ooit een mac adres gestaan ?

• gjs
  • Laatst online: 05-07 22:58

gjs

Scoobydoobydoo

Precies zo'n gevalletje gehad van de week met een jewel notebook, ook sis900 chipset.
Standaard dus geen mac adres. Als je hem probeert te booten van lan (F12), dan zie je je mac adres, dat adres dan weer invullen onder de properties van je netwerkkaart onder windows.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

• T-Blizzard
gjs schreef op 20 June 2003 @ 17:36:
Precies zo'n gevalletje gehad van de week met een jewel notebook, ook sis900 chipset.
Standaard dus geen mac adres. Als je hem probeert te booten van lan (F12), dan zie je je mac adres, dat adres dan weer invullen onder de properties van je netwerkkaart onder windows.
Wat ik heb is ook een jewel :)
maar ik heb nu leuk 11-22-33-44-55-66 neer gepleurd en geen last meer gehad van time-outs enzo :)
Het rare was wel dat ik thuis op internet nerges last van had.
Pagina: 1