Toon posts:

Eerste cluster in gebruik na formatteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn c-schijf formatteer geeft 'ie in het overzicht aan dat er minder bytes available zijn dan total disk space. Het gaat om precies 1 allocation unit.

Scandisk geeft ook aan dat er vooraan op de schijf clusters in gebruik zijn. hoe kan dat? Na formatteren moet je schijf toch helemaal leeg zijn?

PS: Scandisk geeft overigens geen bad sectors aan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Daar staat dus o.a. de partitieinfo/bestandsindex :)

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Hoezo dubbel posten ---> Check

Profile

Verwijderd

Topicstarter
Dubbel post klopt, maar goed hij hoort hier thuis: foutje aan mij kant.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan nog had je het topic niet te hoeven dubbelposten :)

Je had simpelweg een move kunnen aanvragen via een topicreport (zie Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif bovenaan elk topic) en/of een mededeling op Schop een Modje ;)

Verwijderd

Topicstarter
ah, nou goed. Ben net nieuw dus bij deze mijn gemeende excuses.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Is al goed hoor, kan zelfs de beste overkomen ;)

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Een schijf van 40GB heeft meestal maar ongeveer 38GB waarop echt geschreven kan worden. Dit door de partitieinfo en je FAT (bestandsindex).

Profile

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Beetje kromme opmerking Godjira, een HDD van 40.000.000.000 bytes is volgens de fabrikant precies 40GB groot, terwijl het in feite 40.000.000.000 / 1024 / 1024 / 1024 = 37,25GB is. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Ik heb een 60GB HDD en Windows geeft maar 55.9GB aan?" :)

Maar dat heeft dus in principe totaal niks te maken met de vraag van de topicstarter. Het gaat hier om de invulling van de allereerste cluster.

• djexplo
  • Laatst online: 21-12-2025
Het kan ook zijn dat er een cluster door het bios systeem wordt gebruikt, dit was namelijk ook zo bij de compaq 486 comps. Of dat deze cluster het id en aantal schrijfbewegingen van je harddisk bevat voor van die progjes van de harddisk fabriekant voor data recovery etc. Het kan ook zo zijn dat het programma bij 0 begint te tellen en het andere programma bij 1.

[ Voor 26% gewijzigd door djexplo op 20-06-2003 11:11 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een diskette formatteer mis ik ook geen allocation unit. Alles wat beschikbaar is, is ook vrij. Waarom is dit bij je harde schijf dan wel het geval?

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 14:56

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Simpel gezegd..je HD moet toch ergens neerzetten dat ie leeg is

Beste film ooit

Pagina: 1