Ik heb in m'n oude pc 'n ASUS MEL-C mobo hangen. Toen ik 'n upgrade naar win2k had gedaan, had ik geen seriële poorten. ASUS raadde me toen aan om te flashen van BIOS rev. 1008 naar BIOS rev. 1009. Sindsdien werken m'n seriële poorten maar heb ik last van tikken en kraken bij IDE-activiteit (zowel van HDD als van CD, op beide kanalen) als ik met geluid bezig ben. In 'n andere PC geeft de SBPCI geen problemen. IK heb al van alles geprobeerd om het probleem te verhelpen, zoals het aan of juist uitschakelen van de UDMA33 ondersteuning, updaten van drivers, kaart in ander PCI-slot, andere kaarten in ander PCI slot, etc. De kaart heeft geen mogelijkheid om hem aan te sluiten op de SBLink connector v/h mobo, zoals in de handleiding van m'n mobo staat. Wat kan ik doen om het probleem op te lossen (terug flashen naar BIOS rev. 1008 werkt niet, en is bovendien geen optie want ik heb m'n COM-poort nodig voor communicatie met een custom-device.
. In WinXP heb ik precies dezelfde problemen.
<EDIT>
In w98 en eerder heb ik geen problemen, maar ik heb w2k/xp nodig zodat m'n broer met software voor school kan werken
</EDIT>
<EDIT>
In w98 en eerder heb ik geen problemen, maar ik heb w2k/xp nodig zodat m'n broer met software voor school kan werken
</EDIT>
[ Voor 15% gewijzigd door csteelooper op 20-06-2003 09:59 . Reden: toevoeging van informatie ]