Toon posts:

HDD's op serial-ata NF7-s v2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou een nieuw mobo kopen omdat mijn vorige is overleden maar nou wil ik wel graag een raid controller erop hebben maar ik zag dat op de laatste mobo's die dingen niet meer standaard zijn. Nou zag ik dat je op zo'n serial-ata poort ook een ide-hdd kunt hangen met zo'n tussenstukje. Nou was mijn vraag of ik daar ook een ide raid array kan maken op die 2 serial ata poorten zonder erg veel snelheids verlies (het gaat hier om 2 120gb 180gxp schijven)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

"RAID" is totaal onafhankelijk van de interface. Dat er tegenwoordig meer SATA RAID plankjes zijn dan IDE RAID plankjes is puur om marketingredenen :)

En natuurlijk kun je gewoon IDE schijven middels een converter op een SATA controller aansluiten. Of het een RAID controller is of niet, doet er uiteraard niet toe. Gewoon aansluiten en gaan met de banaan. Het is net zoiets als USB >> PS2 converters voor toetsenborden. En snelheidsverlies zal er natuurlijk wel zijn, maar het zal niet meer dan 1% zijn.

Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers :)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 20-06-2003 09:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 20 juni 2003 @ 09:09:
"RAID" is totaal onafhankelijk van de interface. Dat er tegenwoordig meer SATA RAID plankjes zijn dan IDE RAID plankjes is puur om marketingredenen :)

En natuurlijk kun je gewoon IDE schijven middels een converter op een SATA controller aansluiten. Of het een RAID controller is of niet, doet er uiteraard niet toe. Gewoon aansluiten en gaan met de banaan. Het is net zoiets als USB >> PS2 converters voor toetsenborden. En snelheidsverlies zal er natuurlijk wel zijn, maar het zal niet meer dan 1% zijn.
Ah thnx.... dan is mijn vraag beantwoord en kan deze wat mij betreft op slot