Toon posts:

Moederbord AI61 neemt ramgeheugen niet aan

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een shuttle moederbord AI61 met een atlon AMD processor van 700 Mhz
Er staken al 2 latjes ram van 64 Mb in van Apacer. Ik heb er nu een latje van 256Mb(Apacer) bijgestoken maar hij ziet het maar als 128Mb. Mijn moederbord ondersteunt 256 Mb dus zou normaal moeten lukken. Nog een ander probleem dat ik heb is, dat met de nieuwe ram ook mijn pc crashed als ik een film wil bekijken met windows media player. Ik krijg dan een fout in XP dat er probleem is opgetreden met mijn videokaart. Dit probleem heb ik dus wel alleen maar als de 256Mb ram erin zitten. Mijn videokaart is riva TNT2 met 32Mb ram.
Weet er iemand een oplossing?

Verwijderd

het 256 mb ram is dan waarschijnlijk singlesided , dus de chips zitten dan aan één kant van het printje , het mobo slikt aleen doublesided ram , met chips aan bijde zijdes van het printje

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is zeker een 256MB reepje met in totaal 8 chips van elk 256Mbit erop? Dan is dit normaal namelijk :) Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen" B)

Omdat jouw vraag in principe gewoon met behulp van de FAQ te beantwoorden is, gaat dit topic dicht. Zie ook de [faq]registratievoorwaarden[/] en Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) voor nadere details ;)

edit:
Stephen2002, dit heeft totaal niks met single/doublesided te maken. Ga de RAM FAQ nog eens na ;)

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 20-06-2003 09:04 ]

Dit topic is gesloten.