Toon posts:

Windows xp register repareren

Pagina: 1
Acties:
  • 3.329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zal eerst de situatie uitleggen:
Op de pc waar ik aan het knutselen was (van me ma :)) stond een hele zooi spyware. Na Ad-aware bleef e.e.a. achter. Het was vrij simpel, het kon in het register verwijderd worden, en dan was ik er vanaf. MAAR: door eigen fout heb ik de hele sleutel verwijderd :( GElukkig heb ik een backup gemaakt van die sleutel in de vorm van een .reg bestand.

Toen ik xp opnieuw opstartte deed hij nix meer (ik wist eerst nog niet de reden)
Ik heb Veilige modus geprobeerd, opstartten met oude instellingen, reparatie console via de cd maar dan kan ik niet in het register komen.

Als laatste hoop (want ik had enorme haast) heb ik er even snel een XP installatie "naast"gezet, op dezelfde partitie in de map \Windoos

Nu is mijn vraag, aangezien ik een backup heb van die sleutel: hoe kan ik in het register van de "oude" installatie komen (die dus niet meer werkt) en die .reg backup weer terugzetten.
In welk bestand wordt het register zowiso opgelsgen eigenlijk..

Dat zijnde 2 vragen die me bezighouden. Regedit kent geen mogelijkheid om een ander register te openen dan het register van de "nieuwe" installatie

bedankt

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

booten vanaf cd
dan de repair functie en een vorige -goede- installatie terug zetten
Staat vast wel ergens op een MS pagina hoe het precies moet.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus ook het probleem, als ik repareren kies kom ik DIRECT in de reparatie console.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:25

momania

iPhone 30! Bam!

Kan je ook niet meer in safe-mode opstarten dan?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 20 June 2003 @ 08:54:
Kan je ook niet meer in safe-mode opstarten dan?
Nope.. loopt hij ook vast omdat er een hele shitload info uit het registry mist :(

Ik moet een tool hebben waarmee ik een ANDER registry bestand kan openen, om zo de verwijderde sleutels terug te zetten.

Verwijderd

Een tool om een ander als het huidige register te editen ken ik niet, maar Microsoft heeft een duidelijke handleiding voor het herstellen van een corrupt register.

"How to Recover from a Corrupted Registry That Prevents Windows XP from Starting"

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;307545

(Met veel info over waar welke onderdelen van het register opgeslagen worden).

Misschien kan je toch eenvoudiger je nieuwe XP installatie verwijderen en de oude repareren.

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt! ik heb nu ondertussen de ghost maar teruggezet :)
maar het moet inderdaad gewoon mogelijk zijn.. ik zie al dat ik in de repair console een foutje had gemaakt. daardoor greeg ik steeds "toegang geweigerd"

voor zover bedank voor de hulp
Pagina: 1