Oude HDD met wachtwoord beveiligd

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

• mvdb1982
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-03-2025
Ik heb een nieuwe pc gekocht en volledig geïnstalleerd. Deze werkt verder volledig naar behoren. Nu ik mijn oude Harddisk hierbij aansluit (slave) wordt deze in Windows XP Prof. gewoon weergegeven als 'D' schijf. De document en settings "gebruiker" op deze schijf kan niet worden geopend, Windows geeft aan dat deze met wachtwoord is beveiligd. Op mijn vorige pc (waar deze hdd uit komt) had ik ook een wachtwoord staan.

Nu mijn vraag; hoe kom ik aan de gegevens die achter dit wachtwoord staan? Ik kan dus ook nergenst een wachtwoord intypen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen... Alvast bedankt !

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Wat voor beveiliging is het ? NTFS of in BIOS paswoord opgegooit ?
(Ik weet alleen niet in hoeverre dit topic is toegestaan, want dit gaat richting het kraken van een systeem)

[ Voor 46% gewijzigd door djexplo op 20-06-2003 00:40 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

Vermoedelijk een NTFS beveiliging. Waarschijnlijk kom je er nooit meer in omdat de specifieke toegangs ID (niet alleen username/password) niet op de nieuwe PC aanwezig is. Je kunt met NTFSPro wel de beveiliging omzeilen, maar dan ga je wel redelijk veel geld uitgeven om je data terug te halen...

You can't have everything. Where would you put it?

• mvdb1982
Het probleem is dat ik op mijn oude hdd een map had met "download" (deze staat op D:\Documents and Settings\Gebruikter\Bureaublad\Download) Uit deze map wil ik graag een aantal programma's terug halen. Als ik met mijn oude systeem in Win XP kwam moest ik altijd inloggen met een wachtwoord.

[ Voor 22% gewijzigd door mvdb1982 op 20-06-2003 00:46 ]

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Kun je dan niet die oude HDD eventjes terugdoen in de machine waar die uitkwam?

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:17
Indien het NTFS is, kan je de machtigingen overnemen. Daarvoor moet je eerst Eigenaar worden.
In win2k gaat het zo: rechtsklik op die map -> eigenschappen -> tabblad Beveiliging -> geavanceerd -> tabblad eigenaar -> kies de nieuwe eigenaar, en vink 'eigenaar van subcontainers blabla vervangen', klik dan op OK, nu ben je eigenaar, en nu kan je de machtigingen overnemen op het tabblad 'machtigingen'.

• mvdb1982
Het is NTFS, maar ik werk met Windows XP Prof.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
geen probleem, je kan gewoon weer owner worden op de manier die foaf hierboven beschrijft. vinkjes en tabjes zijn bijna hetzelfde..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• mvdb1982
Ik word nu misschien wel een beetje vervelend, maar als ik met de rechter muisknop op deze map klik en kies voor eigenschappen zie ik geen tabblad beveiliging!

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:17
Het zal wel zo goed als hetzelfde zijn hoor in XP, let op, het is rechtsklik op die map -> EIGENSCHAPPEN -> tabblad beveiliging
moest je het niet gezien hebben, anders even zoeken achter die optie, zal er heus wel ergens inzitten.

Of vraag de eigenschappen van je schijf, dan kan je de hele schijf nog kopieeren als je wil, en misschien dat daar wel een optie beveiliging staat (ik gebruik geen xp). Google ff anders.

[ Voor 31% gewijzigd door Dikke Foaf op 20-06-2003 01:04 ]

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:00

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Om dat tabblad te kunnen zien moet je 'Eenvoudig delen van bestanden gebruiken' uitzetten :)

Verkenner > Extra > Mapopties > Weergave > Vinkje weghalen bij 'Eenvoudig delen van bestanden gebruiken'

--

Kies dan bij de Eigenschappen van die map voor het tabblad 'Beveiliging', en dan de knop 'Geavanceerd' onderin. Dan zie je vervolgens een tabblad 'Eigenaar' staan. ;)

[ Voor 49% gewijzigd door DUX op 20-06-2003 01:08 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• mvdb1982
Nu werkt het dus wel. Bedankt allemaal !!!

[ Voor 66% gewijzigd door mvdb1982 op 20-06-2003 01:09 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Woei, weer een tevreden persoon :D

offtopic:
Zou je de volgende keer in WOS even in de topictitel kunnen aangeven welk OS je gebruikt: dat is makkelijk om te zien waar het over gaat, zie ook WOS Policy

Het antwoord op je beide vragen staat trouwens al in de WOS FAQ: Ik krijg de melding 'access denied' bij het openen van een map? Het lijkt me dan ook niet echt nodig om verder te discussieren --> slotje :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.