Heatsink op videokaart losmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
M'n GF3 wordt nu gekoeld door de heatsink van een Intel boxed cooler. Koelt op zich wel leuk, maar het is de bedoeling dat er een waterblokje op komt.

Het probleem: die boxed cooler is vastgemaakt met Zalman adhesive. Natuurlijk zijn er een paar standaard oplossingen:
  • Kaart in de vriezer leggen: hij heeft er zelfs een hele nacht in gelegen, maar het kreng lost niet.
  • Fan eraf, kaart lekker opstoken met een game en dan eraf rukken: de heatsink wordt al maanden passief gebruikt en dus constant opgestookt, blijkbaar zonder resultaat.
  • Met een föhn op de heatsink blazen en dan eraf rukken: hij blijft muurvast zitten.
  • Eén van bovenstaande oplossingen gebruiken en dan met een stanleymesje voorzichtig de randen wegsnijden: de heatsink is nogal breed en lang, ik kom dus echt niet bij de core met een mesje.
Mijn ideeën zijn uitgeput, iemand een suggestie?

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

je moet als jem gekoelt hebt een beetje draaiend proberen los te krijgen..dus niet gewoon trekken
heb bij mijn gf2mx ooit per ongeluk de standaard sink los gekregen door een andere sink per ongeluk net eronder te wrikken..dan omhoog gedrukt

[ Voor 5% gewijzigd door Losha op 20-06-2003 00:33 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:32

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb geen ervaring met dat spul, maar kan je hem niet zijwaarts bewegen en dan eraf trekken :?

• funnel2
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:11
probeer eens een flosdraadje o.i.d.

member of the world funnel foundation

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Het nylon-vis of flosdraadje moet je proberen! Nooit gaan wrikken of iets eronder steken. Dan haal je met 50% zekerheid de chip omhoog en gaan er pootjes los! en die wil jij niet solderen! ;)

Verwijderd

kan je niet het stenlimes uit je houder halen en dan er gewoon helemaal onder door gaan? moet lukken denk ik...

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Dan zou ik zeker de chip raken met het stanleymes, de GPU zit veel te ver onder de heatsink om met enige precisie te kunnen snijden.

Zowel voorzicht draaien als met enige kracht eraan trekken heb ik al geprobeerd, maar het blijft echt muurvast zitten. Het flosdraadje zal ik eens proberen, zou het echt zó stevig zijn?

Nog ideeën?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Heb je al eens die kaart gestressed met 3dmark, daarna boem stroom eraf en meteen aan de core draaien?

Ik heb hier atric silver adhesive gebruik om bijvoorbeeld heatsink op southbridge te zetten. Die was er heel moeilijk af te halen :S en in de vriezer ofzo leggen no-way. Opgelost? Een tang op de heatsink en heel hard trekken. M'n mobo kraakte wel en lag aardig krom in m'n kast :X

Heeft zo'n kaartje als jij een echt core? Dan is dat weer minder handig. Ik zou hem proberen te draaien.

Kun je zalman niet contacten anders? Misschien weten die een oplossing.
Trouwens, assaton laat dat soort spul altijd wel een beetje zachter weken, niet volledig los. Alleen je kaart in de assaton leggen is voor je PCB toch niet zo lekker denk ik :S

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Hele kaart in de vriezer leggen, en dan alleen de heatsink zelf zien te verhitten.

Of in de vriezer en dan met een klein hamertje er op tikken (wat een 'scherp' geluid geeft, dus niet met de achterkant van een schroevendraaier)

-edit-
pierre-oord, dat heet Aceton (of in die buurt, begin nu zelf ook te twijfelen)
Maar dat lijkt mij niet echt gezond voor de printplaat/beschermlaag

[ Voor 31% gewijzigd door Resistor op 20-06-2003 11:53 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:37
Kun je hem niet OC-en terwijl je de fan uitzet? BTW Als hij al passief kan blijven draaien waarom dan WC ewrop :/

Verwijderd

Resistor schreef op 20 June 2003 @ 11:51:
Hele kaart in de vriezer leggen, en dan alleen de heatsink zelf zien te verhitten.

Of in de vriezer en dan met een klein hamertje er op tikken (wat een 'scherp' geluid geeft, dus niet met de achterkant van een schroevendraaier)

-edit-
het heet idd aceton, en tast zeer zeker je hardware aan. Voor ff schoonmaken is aceton handig, maar je PCB kan er niet echt tegen.

Ik denk dat een flosdraadje, of als je er beschikking tot hebt een dun ijzerdraadje, een 9 volt batterij eraan en dan eronderdoor halen. Zo'n heet draadje gaat recht door de lijm heen. Anders laat je em gewoon lekker zo passief gekoelt...

Verwijderd

dit heeft bij mij wel eens gewerkt, maar is op eigen risico:

zoek een apparaat met voldoende oppervlak dat continu trilt (een generator ofzo)

zet daar je kaart (dus niet je heatsink) met ducktape zeer stevig op vast en wacht tot je heatsink eraf valt. kan een weekje duren, maar het werkte bij mij wel.

alleen hopen dat er geen andere gevoeligere onderdelen (condensators ofzo) op je kaart zitten..

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Hij is inderdaad passief gekoeld, ik kan dus niet de fan uitzetten en lekker stressen - dat gebeurt sowieso al als ik een game of benchmark draai, en dan gaat ie er echt niet af.

Waarom ik de heatsink eraf wil? Hij is veel te groot, wordt lekker heet en verwarmt de omgeving rond de videokaart.. De mosfets en condensators in de buurt van de (watergekoelde CPU) voelen echt heet aan, lijkt me ook niet echt gezond.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 16:04
Je kan je kaart invriezen, of de onderkant iig, anders gaat die helemaal kapot. Als dan de onderkant van je kaart in het ijs zit, ga je met een gasbrander op de heatsink stralen. Het aluminium zal dan behoorlijk gaan uitzetten en ik denk dat ie dan wel los gaat.
Natuurlijk met je de rest van de kaart wel goed koelen/isoleren.

Vloeibare stikstof wil ook wel werken, dan kan je het andersom doen: je kaart tot 100 graden verhitten in de oven, en vervolgens stikstof over de heatsink laten lopen. (een tempverschil van 270 graden is wel erg link, maar die heatsink MOET eraf natuurlijk >:) )

Verwijderd

bredend schreef op 20 June 2003 @ 13:08:
Je kan je kaart invriezen, of de onderkant iig, anders gaat die helemaal kapot. Als dan de onderkant van je kaart in het ijs zit, ga je met een gasbrander op de heatsink stralen. Het aluminium zal dan behoorlijk gaan uitzetten en ik denk dat ie dan wel los gaat.
Natuurlijk met je de rest van de kaart wel goed koelen/isoleren.

Vloeibare stikstof wil ook wel werken, dan kan je het andersom doen: je kaart tot 100 graden verhitten in de oven, en vervolgens stikstof over de heatsink laten lopen. (een tempverschil van 270 graden is wel erg link, maar die heatsink MOET eraf natuurlijk >:) )
Ja ja, je kaart verhitten in de oven, en dan maar hopen dat ie niet ontploft zeker. Volgens mij begint het plastic van de PCB en de aansluitingen al te smelten bij 120 graden, om van ontploffende condensatoren nog maar niet te spreken.

En Jupiler, het is heel normaal dat je voltage regulatoren heel erg heet worden, daar gaat namelijk een slordige 120 watt doorheen en een groot deel daarvan (40 watt) wordt omgezet in warmte. Dit is dus te vergelijken met de hitte van een 60 watt gloeilamp.

Erg heet dus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 12:02:
[...]

Ik denk dat een flosdraadje, of als je er beschikking tot hebt een dun ijzerdraadje, een 9 volt batterij eraan en dan eronderdoor halen. Zo'n heet draadje gaat recht door de lijm heen. Anders laat je em gewoon lekker zo passief gekoelt...
Ik denk zelf dat dit wel gaat werken. Gewoon een 9 volt bat met een enkel draadje uit een gewonden snoertje :)

• bredend
  • Laatst online: 14-02 16:04
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 13:24:
[...]

Ja ja, je kaart verhitten in de oven, en dan maar hopen dat ie niet ontploft zeker. Volgens mij begint het plastic van de PCB en de aansluitingen al te smelten bij 120 graden, om van ontploffende condensatoren nog maar niet te spreken.

[..]
Daarom zei ik ook tot 100C :)
In koken water leggen is trouwens wat makkelijker, maar of alle onderdelen daar tegen kunnen weet ik niet.
Maar hoe dik is dat lijmlaagje? Is dat niet veel te dun voor een koperdraadje?

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 13:37:
[...]

Ik denk zelf dat dit wel gaat werken. Gewoon een 9 volt bat met een enkel draadje uit een gewonden snoertje :)
Nja, maar als je ook maar 1 geleiden compnent raakt riskeer je gefrituurde gf3
bredend schreef op 20 juni 2003 @ 15:11:
[...]

Daarom zei ik ook tot 100C :)
In koken water leggen is trouwens wat makkelijker, maar of alle onderdelen daar tegen kunnen weet ik niet.
Maar hoe dik is dat lijmlaagje? Is dat niet veel te dun voor een koperdraadje?
KOKEND WATER? WTF
Kun je netzogoed een BIJL en een HAMER gebruike jesus, waar heb jij natuurkunde gehad???
pierre-oord schreef op 20 juni 2003 @ 10:19:
Heb je al eens die kaart gestressed met 3dmark, daarna boem stroom eraf en meteen aan de core draaien?

Ik heb hier atric silver adhesive gebruik om bijvoorbeeld heatsink op southbridge te zetten. Die was er heel moeilijk af te halen :S en in de vriezer ofzo leggen no-way. Opgelost? Een tang op de heatsink en heel hard trekken. M'n mobo kraakte wel en lag aardig krom in m'n kast :X

Heeft zo'n kaartje als jij een echt core? Dan is dat weer minder handig. Ik zou hem proberen te draaien.

Kun je zalman niet contacten anders? Misschien weten die een oplossing.
Trouwens, assaton laat dat soort spul altijd wel een beetje zachter weken, niet volledig los. Alleen je kaart in de assaton leggen is voor je PCB toch niet zo lekker denk ik :S
Stroom eraf? Nooit van Hotswappable AGP gehoord???? :P

volgensmij kun je als je een mesje langs de hs laat gelijdenm, het mesje er onder proppen en um er helemaal onder door duwen halen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Rey Nemaattori op 20-06-2003 15:54 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Komt even in me opzetten hoor, maar..
Als je een deel van die heatsink eraf dremelt en dan met een mesje ofzo gaat proberen.

Of je dremelt die heasink over de hele lengte een beetje door (dus niet helemaal door) en je breekt hem dan door.
Ik weet dat het niet helemaal zonder risico is, maar als je echt niks beters weet... :/

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Met ween schroevendraaier ff wrikken helpt ook wel :P
(Kan goed fout gaan maar als echt niets werkt dan dit wel :))

edit:
wel door de vriezer heen halen dan

[ Voor 19% gewijzigd door Oxi op 20-06-2003 16:22 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

met een aardappelschil mesje ? gewoon ff ertusse door, mol je ook niet zo snel wat. En je kan t ook in combi doen met verwarmen ofso. Moet lukken

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat een creatieve oplossingen komen hier voorbij zeg :P

gewoon in de vriezer, schroevendraaier eronder, omhoog wrikken *KRAK* en heatsink is eraf.

Gisteravond nog gedaan met een NV17S :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

Blord

Hello Kitty !

dual-zip schreef op 20 juni 2003 @ 17:35:
Wat een creatieve oplossingen komen hier voorbij zeg :P

gewoon in de vriezer, schroevendraaier eronder, omhoog wrikken *KRAK* en heatsink is eraf.

Gisteravond nog gedaan met een NV17S :)
Beter geen advies dan een slecht advies. Je kon net zo goed de GPU omhoog hebben gewrikt. *KRAK*, oeps de GPU zit nog vast aan de heatsink....

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Vis draadje icm met fohn.

Succes gegarandeerd :Y)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Resistor schreef op 20 June 2003 @ 11:51:

-edit-
Aceton denk ut ook jah ;) maare, dat over die PCB zei ik ook al hoor lees nog maar eens :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Blord schreef op 20 juni 2003 @ 20:15:
[...]

Beter geen advies dan een slecht advies. Je kon net zo goed de GPU omhoog hebben gewrikt. *KRAK*, oeps de GPU zit nog vast aan de heatsink....
:?

slaat dit nou weer op?

dit risico hou je altijd als je met adhesive aan de slag gaat :o >:)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De truc je kaart in de vriezer te leggen en na een paar uur een ruk aan je heatsink te geven, moet ik met KLEM afraden. Ik deed dat een paar maanden geleden ook met een Matrox Parhelia (destijds 450 euro) en vervolgens brak de gehele GPU van de printplaat... :'(

Conclusie: vriezers maken meer kapot dan je lief is.

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Blord schreef op 20 juni 2003 @ 20:15:
[...]

je kunt em ook vast laten zitten maar daar gaat het niet om. hij vraagt hoe het WEL kan...

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 23:35

gerhald

:P

kun je niet een flosdraadje met aceton er op er onder door halen
wand dan heb je de aceton op de goede plek.

• Stinger666
Zoals ik het hier lees gaan er op de 'Tweakermanieren' erg veel GPU's en PCB's sneuvelen!

Jupiler kies gewoon de meest veilige manier. Ik zou zoals eerder gezegd voor het draadje gaan. Eerst flos, dan visdraad, dan ijzer met 9V batterij.

Verwijderd

Zeg beste mensen, ik heb er geen enkel bezwaar tegen als iemand een pro-ATI standpunt wil verkondigen, maar om met zulke adviezen Jupilers geforce kaartje te 'kaput-en', FOEI!

Ontopic:
Stinger666's suggesties lijken mij iets veiliger voor je videokaart, veel succes!

Verwijderd

Met mijn idee: ijzerdraadje met 9 volt batterij (of als je een mietje bent een 3 volt telefoonaccu ofzo) zal zeer zeker werken.

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

mrb

Ik heb het opgelost door mn kaart in de wasbenzine te leggen :)
Lijm lost op en je kaart heeft nergens last van.

• Astennu
  • Laatst online: 06-02 16:55
Artic athesive krijg je in elk geval wel los. Maar deze weet ik niet. je kunt het probeeren. Gewoon schroefendraaier er onder en daaronder een bank pasje. Pas wel op zodra je veel kracht moet zetten moet je stoppen op deze manier kwam mijn hele R8500 le core mee dat was niet echt leuk maar dat was met sec lijm @ hoekjes en midden as 3.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Je kan ook een beitel pakken :P. nee effe serieus ik denk dat je echt gewoon met de diepvries moet doen want als je met een mesje doet dat wordt het een beetje te link.

• zuipman
  • Laatst online: 15-01 21:39
Een pinpas pakken en een schroevendraaier. Schuif de pinpas zo dicht mogelijk tegen de "core" aan, onder de heatsink, en zet de schroevendraaier onder de heatsink. Draai nu voorzichtig de schroevendraaier een kwartslag tot de heatsink eraf springt.
Kost even wat kracht maar het werkt wel (3 keer al bij mijn radeon 8500 met zalman adhesive)

Pc gamer

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2025

Mx-KAEY

Mx-KÆY

ik zou me flosdraadje in de wasbenzine dopen ;) alsket zo allemaal een beetje gelezen heb (altijd een combinatie nemen :D )

-- Mx-Generætion --

Verwijderd

Waarom ik de heatsink eraf wil? Hij is veel te groot, wordt lekker heet en verwarmt de omgeving rond de videokaart.. De mosfets en condensators in de buurt van de (watergekoelde CPU) voelen echt heet aan, lijkt me ook niet echt gezond.
Dat is imo de slechtste reden om je heatsink eraf te willen halen. Het is juist goed als dat allemaal gebeurd! Het enige probleem wat jij hebt is dat de warmte niet afgevoerd wordt (of te weinig koele lucht aangevoerd). Als jij je airflow/warmtewisseling verbeterd hoef jij je ook geen zorgen te maken om je mosfets etc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 11:15:
[...]
Dat is imo de slechtste reden om je heatsink eraf te willen halen. Het is juist goed als dat allemaal gebeurd! Het enige probleem wat jij hebt is dat de warmte niet afgevoerd wordt (of te weinig koele lucht aangevoerd). Als jij je airflow/warmtewisseling verbeterd hoef jij je ook geen zorgen te maken om je mosfets etc.
Neej hoor, airflow = lawaai

als ie z'n WC erop stopt dan blijft de boel net zo stil, alleen zal z'n CPU temp iets omhoog gaan. Z'n GPU zal het een flink stuk koeler hebben en dus beter gaan presteren.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 11:15:
[...]
Daar was ik ook al op gekomen hoor ;)

Probleem is inderdaad dat ik juist weinig airflow wil. En dan is een heatsink die alles op zit te stoken niet echt gewenst.

Verwijderd

zalman shit zit heel vast ik heb het ook, en heb het getest met een headsink op een oud moederbord. Damn veel succes ermee. maar dat spul is keihard en krijg je echt geen flossdraad of visdraad ingetrokken..

• Losha

Losha

bij mij viel een koeler er spontaan onder het gamen af :?
ook zalman adhesive

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
M'n NB32-J is er ook wel eens afgevallen. Maar toen had ik de twee componenten van de lijm niet goed gemengd, bovendien was er een redelijk klein contactoppervlak northbridge => heatsink (ongeveer 0.9 cm²). Nu waren de twee componenten echter wél goed gemengd, en de oppervlakte is 3-4 cm². Het is inderdaad keihard.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

de hele kaart een nachtje in Natronloog leggen, al het aluminium is dan opgelost :+

dat wordt ook niks denk ik, een mes tussen de core en heatsink ik riskant maar werkt wel het beste. Ik denk eventueel dat een flosdraad veiliger is, maarre als het niet gaat dan gaat het niet en dan moet je niet doorwrikken.

• Stinger666
Waarom legt iedereen hier zn kaart in een goedje als Natronloog (gootsteenontstopper :? ) of wasbezinen? Condensators kunnen daar niet tegen! Die zuigen zich er mee vol! Of lossen zelf op.

Jupiler. Heb je de draadjes trucjes nou al geprobeerd?

• Losha

Losha

is ie er nou al een keer af :? anders kom ik langs en haal'm zelf eraf...we worden ongeduldig :X

• mrb

mrb

Stinger666 schreef op 24 June 2003 @ 13:30:
Waarom legt iedereen hier zn kaart in een goedje als Natronloog (gootsteenontstopper :? ) of wasbezinen? Condensators kunnen daar niet tegen! Die zuigen zich er mee vol! Of lossen zelf op.

Jupiler. Heb je de draadjes trucjes nou al geprobeerd?
Hmmz, kan zijn maar hier heeft het wel gewerkt,
is alcohol dan misschien een id

• ixl85
  • Laatst online: 21-10-2025
waarom zou iemand uberhaupt zn kaartje in vloeistof willen leggen?
zou ik geen zin in hebben hoor...

maar net als iemand op page1 zei:
draadje+fohn, alleen dan eentje om verf mee af te halen (die kan je zelf instellen hoe warm ie moet worden)
of je pakt een vlakschuurmachine en bind hem daar op vast... en laat hem er af trillen (zoals iemand emt een generator voorstelde)
alleen lijkt me de laatste manier een beetje......... onwaarschijnlijk :+

edit:
mail zalman
als die zeggen dat er helemaal niks meer is dat je kan doen (>:))
dan moet je langzaam een voor een onze manieren proberen
(van minder erg naar erg ;) )
en misschien zelfs al een reserve kaartje kopen......... (goodluck blijf dit topic wel ff volgen heheh)

[ Voor 24% gewijzigd door ixl85 op 24-06-2003 18:45 ]

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
met een hamer op de heatsink slaan en dan kaart gewoon los boven je bed oid en bidden dat ie eraf gaat?.

Maar is ie er nog niet af ?. Poor you :P

• mrb

mrb

Kan je anders eens een foto posten?
Dan word misschien alles wat duidelijker

• Big4SMK
  • Laatst online: 10-02 14:12
Ik heb ook wel es wat heatsinks eraf gehaald...
1) kaartje in de vriezer
2) kaartje uit de vriezer
3) flinke soldeerbout op de heatsink (wordt ie lekker warm van)
4) met een tang je heatsink rond draaien (niet met je handen ivm soldeerbout)
5) in de tang zit een heatsink, in je hand (met handschoen tegen de kou) een kaartje

zo moeilijk is het niet, je moet er alleen kracht op durven zetten, en ja het kraakt een beetje!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Een soldeerbout van 25W zie ik nou niet direct de heatsink warm maken binnen enkele minuten... :) Zal het wel eens proberen met een föhn. Wil er alleen niet teveel kracht op zetten, de lijm is namelijk nogal hard.

Heb geen flosdraadje/visdraad/dun ijzerdraadje in huis, dat is voorlopig dus nog geen mogelijkheid. Zalman is al gemaild, nog geen antwoord.

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Jupiler schreef op 25 juni 2003 @ 07:44:
Een soldeerbout van 25W zie ik nou niet direct de heatsink warm maken binnen enkele minuten... :) Zal het wel eens proberen met een föhn. Wil er alleen niet teveel kracht op zetten, de lijm is namelijk nogal hard.

Heb geen flosdraadje/visdraad/dun ijzerdraadje in huis, dat is voorlopig dus nog geen mogelijkheid. Zalman is al gemaild, nog geen antwoord.
verfafbrander ?

omdat je zo'n groote heatsink hebt hoef je je geen zorgen te maken dat je er naast zit oid. En de warmte verspreid zich toch meteen over de heatsink.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ver*****!

Ik probeerde met een mesje de lijm door te snijden en daarbij nam ik zo'n superkleine condensator mee, lengte ongeveer 1mm... En nu geeft de kaart geen teken van leven meer :(

Verwijderd

Jupiler schreef op 26 June 2003 @ 19:30:
Ver*****!

Ik probeerde met een mesje de lijm door te snijden en daarbij nam ik zo'n superkleine condensator mee, lengte ongeveer 1mm... En nu geeft de kaart geen teken van leven meer :(
dat wordt dus een nieuwe condensator :)

wat je ook kan proberen is een vers rietblad, ja klinkt erg raar, maar het is super dun maar vlijm scherp aan de zijkanten. (geen nieuw blad maar een oudere nemen)

(oja geen riet uit de sloot, maar wat gewoon in de tuin staat zeg maar.. waar je vaak van die grote pluimen (stofbollen/bloemen) in zitten.)

/lekker vaag :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 19:52 ]

• ixl85
  • Laatst online: 21-10-2025
pricewatch: Club3D Radeon 9500 128MB DDR (AGP)

http://www.tweakers.net/pricewatch/29924

achja... werd tijd he :+
je moet er wel wat leuks mee doen

[ Voor 14% gewijzigd door ixl85 op 26-06-2003 20:08 . Reden: slechte fxkaartjes weg gehaald ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik heb het condensatortje nog, maar het is echt superklein... Niet te solderen met een normale soldeerbout.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Het topic gaat sinds
Jupiler schreef op 26 juni 2003 @ 19:30:
Ver*****!

al niet meer over het onderwerp 'heatsink van kaart losmaken'. Er zijn zat tips gegeven, en als die niet hebben gewerkt, dan is het gewoon simpelweg pech. Deze gaat dicht :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.