Toon posts:

Hercules 3D Prophet 9000 128 MB inbouwen!!

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Nvidia Geforce 2 MX in mijn systeem zitten met 32 mb geheugen.
Ik heb nu een Hercules 3D Prophet 9000 gekocht 128 MB AGP.
(voor 99 euro, legaal)

Ik heb een Packard Bell en nu heb ik gehoord dat de Geforce-kaart geintegreerd zit in het moederbord. Hoe kan ik dit zien?

En zo ja, hoe kan ik dan de Geforce-kaart verwijderen en de chipsets de-activeren?

In de handleiding van Hercules-kaart staat namelijk dat ik de chipsets van de oude kaart moet de-activeren? Hoe doe ik dit?

Alvast bedankt.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Hehehe...
Een geintegreerde videokaart kun je niet verwijderen, tenzij je erg goed met de decoupeerzaag bent, of met een soldeerbout.
Hopen voor je dat je een AGP-slot hebt, dan kan je die Radeon wel installeren.
Zo niet, heb je 99 euro voor noppes uitgegeven.

Edit : Waar Hercules op doelt is het uninstallen van je VGA-drivers.
Dus bij Deze Computer rechts klik, eigenschappen, apparaatbeheer (zo heette het onder 98 en Me, bij XP is het Hardware en dan Device Manager of Apparaatbeheer). Daar staat een VGA-adapter tussen, en die moet je verwijderen voordat je je nieuwe kaart inbouwt.
In jou geval zou ik toch echter eerst de kast openmaken, en kijken of je er een nieuwe kaart in kan stoppen, voor je problemen met je systeem krijgt.

En tja, het is en blijft Packard Hell...euh...Bell...

[ Voor 51% gewijzigd door Brede P op 19-06-2003 23:31 ]

Verwijderd

Als ie in het moederbord zit, kan je dat zien door de afwezigheid van een aparte videokaart in je kast.

Wil je de radeon gebruiken zal je de onboard video in het bios uit moeten schakelen, als deze niet al vanzelf uitgaat bij aanwezigheid van een externe videokaart.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hey, welkom op GoT.

De vraag die je stelt is met enig zoekwerk ook door jezelf te beantwoorden, [search=onboard video uitschakelen], en ook dit etc etc. Ga dus eerst zelf aan de slag ajb (zoals ook in * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * beschreven staat) :)

Dit topic is gesloten.