Mailen over GPRS met T-Mobile

Pagina: 1
Acties:

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 20:32
Ik ben nu al een tijdje bezig om te proberen te mailen over GPRS, maar het wil maar niet lukken.. Wat ik ook probeer, hij blijft zeggen (na ong. 10min. zoeken) dat hij de server niet kan vinden..

Ik heb een GPRS-Actief account, en heb het geprobeerd met Tmfweb mail en met Xmbox.com mail, maar het wil allebij niet lukken..

Ik heb het geprobeerd met de mail servers van bovenstaande, maar ook met IP adressen van de servers en met mail.t-mobile.com (wat volgens een of andere vage newsgroup ook zou moeten werken)

Het enige wat het volgens mij nog zou zijn is dat m'n GPRS instellingen toch niet goed zijn, maar ik kan wel gewoon WAPpen over GPRS...

Iemand enig idee waarom het niet werkt??

p.s. ik heb de search gebruikt, evenals google maar kon echt niets vinden wat mij heeft geholpen..

edit:
Ik heb overigens de SonyEricsson T68i

[ Voor 4% gewijzigd door Sabbath op 19-06-2003 23:27 ]

Verwijderd

Je moet een betaald GPRS abonnement hebben (dus niet de standaard optie, die is alleen geschikt voor WAP). Als je die hebt kan je smtp.t-mobile.nl gebruiken volgens mij. Anders kan je nog smtp.euronet.nl gebruiken, die staat open voor iedereen heb ik gehoord.

edit:
Je hebt dus een betaald GPRS abonnement... :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 01:34 ]

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 20:23

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mildpowergames/configurator.jpg
Als je op Deze site bent klik dan op het gedeelte in het geel, en volg de aanwijzingen.

PS. Het kan zijn dat jou Serviceprovider er niet tussen staat, geen probleem er zijn genoeg adressen waar je gratis een email account kan aanvragen. :P

Good luck!!

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

• Sabbath
ATB: Zoals ik zei heb ik GPRS Actief.. ik heb dus een betaalde site, maar dat werkt niet..

Verwijderd

Ok... sorry hoor. Maar heb je smtp.t-mobile.nl al geprobeerd?

• Sabbath
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 01:35:
Ok... sorry hoor. Maar heb je smtp.t-mobile.nl al geprobeerd?
Ja, staat volgens mij ook al in mijn start-post! ;)

Ik ben er (waarschijnlijk) al achter hoe het komt.. De 'vriendelijke' mevrouw die mij geholpen heeft bij de klantenservice heeft een fout gemaakt en daardoor is mijn GPRS account niet goed geactiveerd.. morgen maar weer bellen dus...

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 20:23

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

Ik ben er eindelijk achter hoe je het doet Sabbath,

je neemt een bv een emailadres bij Wanadoo Free, je gaat daarna naar deze site toe
http://www.sonyericsson.com/nl/ en klikt daar weer op de Configurators.

daar vul je al je gegevens in die je gevraagd worden (veel krijg je van wanadoofree bv) dat laat je sms-en naar je telefoon.

als je dat hebt opgeslagen ga je naar berichten ----> Email ---->Opties ---->Account bew. je selecteerd je emailprovider (in mijn geval wanadoo) klik daar op en klik dan op verbinden via (bij staan daar een aantal keuze's: T-Mobile MMS, Benwap GPRS, GPRS 6 en wanadoo Free) ik heb GPRS 6 geselecteerd en mail lopen versturen via GPRS :)

Lukt dit nog niet, je weet mijn ICQ adres...... O-)

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

• Sabbath
NEE! Ik weet hoe het moet!! :D

Ik had alle instellingen gewoon goed staan, maar ik heb eerst 4keer moeten bellen voordat GPRS Actief ook echt werkte, en daarna bleek dat ik als APN niet wap-act moest hebben, maar internet-act om te kunnen mailen! :)

Het werkt nu eindelijk (en ik heb er al druk gebruik van gemaakt, toch handig als je kan mailen als je op de boot zit :))

Verwijderd

Sabbath schreef op 23 June 2003 @ 22:51:
NEE! Ik weet hoe het moet!! :D

Ik had alle instellingen gewoon goed staan, maar ik heb eerst 4keer moeten bellen voordat GPRS Actief ook echt werkte, en daarna bleek dat ik als APN niet wap-act moest hebben, maar internet-act om te kunnen mailen! :)

Het werkt nu eindelijk (en ik heb er al druk gebruik van gemaakt, toch handig als je kan mailen als je op de boot zit :))
JIJ BENT MIJN HELD!!
Eindelijk kan ik nu ook mailen op m'n T610!! En dat gewoon via m'n planet account!

• Sabbath
haha, *bloos* veel plezier dan maar :p

Verwijderd

shit...Heb dus steeds alleen maar mail opgehaald en dat gaat perfect..
Mail verzenden daar in tegen gaat niet...Verbind wel gewoon met server maar zegt dan na een tijdje "versturen mislukt" Iemand een idee?

• Sabbath
Probeer is als SMTP server mail.t-mobile.nl daar heb ik hem op ingesteld.. Ze zeggen dat hij automaties die server pakt, en dat het niet uitmaakt wat je invoert, maar dat maakte bij mij wel uit dus...

Verwijderd

En alweer ben je m'n held!!

Nu doet ie het gewoon perfect!!!

• Sabbath
:D :D
Pagina: 1