Toon posts:

GeForce 3 passief gecoolt ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na zelf mijn GeForce 2 Ti passief te heben willen laten coolen met een grotere heatsink, heb ik ondervonden dat dit niet mogelijk was. (extreme hitte na tijdje draaien + instabiliteit).

Echter heb ik gezien dat de GeForce 3 Ti 200 van Medion, o.a. bekend van de Aldi Pc's met een P4 1.8Ghz wél passief gecoolt is, zonder enige vorm van airflow in de case. Er is wel een 'grotere' heatsink aanwezig van ongeveer 10cm op 7cm en amper 1cm hoog.

Mijn vraag dus: Hoe is het mogelijk dat deze kaart wel passief gecoolt kan worden?

Zelf dacht ik dat het misschien als een soort laptop kaart zou kunnen werken, waarbij bepaalde delen van de core worden uitgeschakeld wanneer ze niet gebruikt worden. Of dat het misschien een verzwakte versie ervan is, maar de scores in de benchmark spreken dit tegen...

Kan iemand mij dit uitleggen?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Procede's voor het maken van chips gaan steeds vooruit, er worden materialen en ontwerpen gebruikt die, in principe, steeds minder hitte produceren. Voltages gaan omlaag, temperatuur dus ook..

Download my music on SoundCloud

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-02 11:54

Sick Nick

Drop the top!

een gf2 is prima passief te koelen hoor, ik had ene gf2 pro met daarop een zalman cu17 ofzo (klein waaiermodel van koper) en dat koelde goed genoeg. Heb nu de hp80a op m'n gf4 ti4200 agp8x hangen en dat werkt ook prima :)

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 10:57
Je kan het zelf ook goed doen, gewoon een hs van een oude duron ofzo pakken... zelf heb ik het ook gedaan, zie pic

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/madmod/Geforce/06.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/madmod/Geforce/07.JPG

[ Voor 21% gewijzigd door MadMod op 19-06-2003 22:30 ]

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Gf3's worden nog wel dusdanig heet dat je iig wel een goed koelblok nodig hebt. Ik raad je dan ook de zalman zmhp-80a aan! Die heb ik hier ook op mijn gf3-ti200 zitten en hij houdt em goed koel! Zonder veel airflow in de case wordt ie na een potje gamen wel flink heet, maar daar is die heatsink voor gebouwd :p Zonder instabiliteitsproblemen trouwens :)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
JaY- schreef op 19 juni 2003 @ 22:28:
Gf3's worden nog wel dusdanig heet dat je iig wel een goed koelblok nodig hebt. Ik raad je dan ook de zalman zmhp-80a aan! Die heb ik hier ook op mijn gf3-ti200 zitten en hij houdt em goed koel! Zonder veel airflow in de case wordt ie na een potje gamen wel flink heet, maar daar is die heatsink voor gebouwd :p Zonder instabiliteitsproblemen trouwens :)
Hij vraagt niet om een passieve koeling maar hoe een passieve koeling op de geforce 3 is gedaan :)

Persoonlijk vind ik het raar dat je GF2 het niet aan kon. Vriend heeft een 9700 passief gekoeld en dat ding wordt ook erg warm :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een koperen Athlon Xp cooler op men kaart gedaan en na 2u draaien werd dat ding gewoon meer dan 70° (Thermometer gaat niet hoger |:(). En ik had Artic Silver III gebruikt...

Bij de Medion GeForce 3 is die heatsink echt véél kleiner dan de heatsink dat ik erop had gezet... En het is helemaal geen koper.

Na lang benchmarken wordt het wel warm, maar nooit zo warm als het bij mij was. Ik kon het niet meer aanraken, daar gaat het nog perfect.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 22:18:
Na zelf mijn GeForce 2 Ti passief te heben willen laten coolen met een grotere heatsink, heb ik ondervonden dat dit niet mogelijk was. (extreme hitte na tijdje draaien + instabiliteit).

Echter heb ik gezien dat de GeForce 3 Ti 200 van Medion, o.a. bekend van de Aldi Pc's met een P4 1.8Ghz wél passief gecoolt is, zonder enige vorm van airflow in de case. Er is wel een 'grotere' heatsink aanwezig van ongeveer 10cm op 7cm en amper 1cm hoog.

Mijn vraag dus: Hoe is het mogelijk dat deze kaart wel passief gecoolt kan worden?

Zelf dacht ik dat het misschien als een soort laptop kaart zou kunnen werken, waarbij bepaalde delen van de core worden uitgeschakeld wanneer ze niet gebruikt worden. Of dat het misschien een verzwakte versie ervan is, maar de scores in de benchmark spreken dit tegen...

Kan iemand mij dit uitleggen?
ik zou in theorie mijn gf4 passief kunnen koelen als ik hem niet overclock(d'r zit een slot-A CPU koelblok op }) ) Dus waarom doet met een GF2 niet kan???

Had je wel voldoende/goede heatpaste erop gekeilt?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Niet elke GPU is even vriendelijk in warmte productie :)

Mijn GF2Ti Pro deed het wel goed met een p200 sinkje en AS3 thermal compound

trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://casemod.oxipage.nl/pics/thumb_dscn0313.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Oxi op 20-06-2003 16:25 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

ik had een geforce3ti200 van winfast ook passief gekoelt, deze kon ik zelfs op 235/490 krijge met een fan er naast haalde ik 240/500 dat is ti500 settings zonder nieuwe koeling op de GPU je zou dus kunne stellen dat de geforce3ti200 niet zo heet word, maar volgens de reviews zijn alle geforce3's hete hoofden

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 21:35
Ik heb zelf een GF2 GTS Pro 64mb en wil deze ook al een tijdje passief koelen...
Ik wil echter niet 25 euro (ofzo) uitgeven aan zo'n Zalman, maar kan vast wel aan een oude heatsink komen. Heeft iemand dan een idee welke heatsinks goed zijn en hoe je die het beste kan bevestigen ?
Sorry dat ik geen direct antwoord weet op de originele post, maar als ik deze vraag naast deze thread had gepost had ie waarschijnlijk dichtgegooid geweest...

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Ik heb mijn GF 2 pro ook passief gekoelt. En t werkt perfect, kan met oc'n van core verder komen als met een blue orb.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/timpyy/pics/oud/gpu.jpg

Het koelblok komt van een spire koeler (van mijn 1700+ destijds), beetje bewerkt en t past en koelt.

Verwijderd

Topicstarter
Het zou dus toch een gewone GeForce 3 Ti kunnen zijn, aangezien vele mensen hier hun kaart passief gecoolt hebben.

Wat ik mij dan wel afvraag is waarom mijn kaart dan zo warm wordt?
De geleiding is wel in orde, aangezien mijn heatsink extreem warm werd.

Ga vandaag nog eens testen met themperatuur sensor erop en zien hoe lang hij het uithoudt...

Verwijderd

er zijn ook GeForce FX5200 (8x) die passief gekoeld zijn, worden wel gloeiend heet overigens... ligt gewoon de ontwikkeling van de chips... anders hadden we nu niet op de 3GHz CPU's gezeten... :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb hem eindelijk passief draaien zonder crashes... Mijn grootste fout was dat ik was vergeten mijn kaart weer op standaard frequenties te laten lopen |:(.

Nu loopt alles stabiel en is de heatsink na 30min benchmarken 53°...

Nu weet ik niet wat de maximum temp van zo'n Gpu core is, maar je moet wel rekening houden met het feit dat de core nog een stukje warmer gaat zijn dan de heatsink.

Kan ik het dus zo laten draaien of is de temperatuur te hoog?
Pagina: 1