ADSL ik zie wat over het hoofd : (

Pagina: 1
Acties:

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Avond..

Ik heb sinds deze week Adsl via www.internl.net.
De ethernet variant van me modem komt maandag binnen, tot die tijd wil ik via een gekregen USB :) Alcatel Speed Touch gaan draaien. Dit laatste lukt niet :(

Alle stapjes zoals op : http://www.inter.nl.net/h...l-speadtouch-usb/index.it heb ik ondernomen.

Alles op auto staan IP auto, WINS uit, DNS uit. Ik krijg helaas niet het goeie Ip adres .....
Wat doe ik verkeert ??? Ik wil ondanks me usb ding al wel vast genieten van 8 Mbit :)

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

DHCP wordt niet ondersteund door de USB variant

[ Voor 12% gewijzigd door _Rayman_ op 19-06-2003 22:01 ]

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:05
Heb je al wel een IP gekregen dan?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

WAT lukt niet? Inloggen? Krijg je een foutmelding? Kan je wel inloggen maar krijg je geen data? Wat?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• motormuisje
En ja heb search al gebruikt :)

DHCP word wel ondersteunt anders staat hij niet als geschikte modem op site :)

Ja Ip heb ik maar niet het IP wat hier op me briefje staat (het bekende windows kan niks vinden IP) 196.254.44.210
Dus das niet goed :)

JVS op de site van provider staat bij instellen verbinding niets over een VPN maken
* motormuisje gaat er dus vanuit dat ik van BBnet een ip krijgt zonder te hoeven VPN-en

[ Voor 25% gewijzigd door motormuisje op 19-06-2003 22:06 ]

Verwijderd

Vaak is het zo dat je alleen met een modem die de provider je geeft kunt internetten, of dit echt zo is weet ik niet. Dit hebben ze me vertelt bij Plex.nl (een lokake ADSL boer waar ik evt naar wou overstappen (word nu cabel dus))

Ik zou zeggen bel ze op, misshien weten ze daar meer

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat voor kleur is dat icoontje? En wat zijn de instellingen op tabblad Verbinding bij jou?

• motormuisje
Bellen lastig :) Gesloten na 21:00 uur en ik wil nu :P

Op site van hun staat netjes vermeld dat mijn modem te gebruiken is dus dat zit wel goed.

• motormuisje
Icoon is groen... instellingen :
VPI 0
VCI 35
Type RFC1483
Encapsulation LLC
FCS auto

exact zoals op site staat vermeld, krijg alleen niet het juiste ip

Verwijderd

motormuisje schreef op 19 juni 2003 @ 22:08:
Bellen lastig :) Gesloten na 21:00 uur en ik wil nu :P

Op site van hun staat netjes vermeld dat mijn modem te gebruiken is dus dat zit wel goed.
en er staat niet bij hoe? hmm.. al t kabelwerk naargekeken (dat ging bij mij verkeerd dus)
de goede software?

Wat heb je zelf allemaal geprobeert?(kwa instellingen, anders aansluiten etc)

edit:
ik neem aan dat wins etc op uit hetzelfde is als automatisch?
/edit

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 22:11 ]

• motormuisje
Mwha anders aansluiting lijkt me geen optie, splitter is goed (voor zover ik bepalen kan) en modem kan je weinig mee, is gewoon een pruts ding....
Lampje USB brand en Lampje ADSL brand netjes, lijkt me toch goed ?
Krijg alleen niet het goeie IP......

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mwha anders aansluiting lijkt me geen optie, splitter is goed (voor zover ik bepalen kan) en modem kan je weinig mee, is gewoon een pruts ding....
Lampje USB brand en Lampje ADSL brand netjes, lijkt me toch goed ?
Ja als die lampjes alletwee groen branden, is er niets met je splitter. Heel lief allemaal, maar als je het niet weet, vind ik dat je niet dingen moet gaan roepen :o... Je modem staat ook gewoon netjes in je netwerk of apparaatbeheer neem ik aan? (welke windows?)

wellicht ben je nog niet helemaal lekker aangesloten.
Ping eens naar www.internlnet.nl Welke foutmelding krijg je?
Ping dan eens naar 217.149.192.91. Lukt dat wel? Zoniet, welke melding krijg je? (time out, doelhost niet bereikbaar?)
Krijg je een time out, doe dan eens een trace naar 217.149.192.91 en copy/paste eens hier de resultaten.
Doe dat eens met IP ingevuld en met DHCP (ow en log je nu werkende verbinding dus even uit ;)).

Zien we je ove 20mins wel weer ;).

[ Voor 34% gewijzigd door JvS op 19-06-2003 22:14 ]

• motormuisje
Pingen heeft weinig zin als ik een door windows aangewezen ip krijg. Pingen gaat nu wel prima maar dat is omdat ik Chello hier nog heb hangen.
Een oplossing of zoek actie als pingen heeft dus nog geen nut.. eerst een ip dan de rest.

Modem is netjes installed die werkt in windhoos wel :)

[ Voor 12% gewijzigd door motormuisje op 19-06-2003 22:16 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

motormuisje schreef op 19 June 2003 @ 22:14:
Een oplossing of zoek actie als pingen heeft dus nog geen nut.. eerst een ip dan de rest
daarom zeg ik dus: vul eens zelf je ip in en haal die chello eraf. Anders kunnen we je ook niet helpen. Wellicht veroorzaakt dat zelfs het probleem 8)7

Als je gewoon geen ip krijgt van bbned, kan dat weleens zijn omdat zij het aan de hand van een MAC adres van een modem uitdelen, je USB modem heeft geen MAC adres... Dan moet je ze toch echt even bellen! :o

[ Voor 24% gewijzigd door JvS op 19-06-2003 22:15 ]

• motormuisje
Hmm mac adres zou een goeie zijn, echter ze zeiden "je kan er zelf een modem aan hangen, instellen en dan is alles fijn". Ze hebben me niet gezegt "je moet ons even bellen om het mac adres te geven".

Maar goed ik ga effe op advies het ip erin zetten en chello eruit (draadloos kaartje uit laptop en we zijn weg)

brb

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik weet het niet zeker hoor, ik weet dat het bij tweakdsl in elk geval wel zo is. Kweenie of dat provider specifiek is of bbned, maar proberen kan geen kwaad

• motormuisje
Ping aanvraag kan host www.internl.net niet vinden.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:15

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik vrees dat je lijn nog niet helemaal in orde is. verbinding naar de telecentrale is iig wel goed. Bij mij was na 72 uur zoeken uiteindelijk de DSLAM-controller stuk aan de zeide van BBned.

/dev/null

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

I_Stealth_I schreef op 19 June 2003 @ 22:23:
Ik vrees dat je lijn nog niet helemaal in orde is. verbinding naar de telecentrale is iig wel goed. Bij mij was na 72 uur zoeken uiteindelijk de DSLAM-controller stuk aan de zeide van BBned.
Dat dat bij jou zo was, betekent niet dat iedereen die geen IP krijgt toegwezen aan een defect DSLAM hangt hoor :)

Enne muisje, ik wacht nog met smart op de rest van de gegevens ;). Met en zonder ingevuld IP enzo en met weggesloopte chello ;). Dat je die website niet kon pingen, had ik zelf ook wel kunnen raden, maar dan verder gaan he? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 19-06-2003 22:29 ]

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

hoeveel verzonden en ontvangen bytes heb je nu? kan je dat ff checken aan de hand van dat programma/tooltje wat je gekregen hebt?

[ Voor 30% gewijzigd door I_stealth_I op 19-06-2003 22:39 ]

/dev/null

• motormuisje
Ik ga voor de stelling van I_Stealth_I.
Denk dat ik morgen maar eens ga bellen, alles is goed van deze kant af, ik denk dat hun (provider) nog niet zo ver / snel zijn.

Thanks for the tips .

• motormuisje
27892 bytes send
30740 bytes recieved

:)

Toch nog effe een reactie terug...

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

motormuisje schreef op 19 June 2003 @ 22:41:
Ik ga voor de stelling van I_Stealth_I.
Denk dat ik morgen maar eens ga bellen, alles is goed van deze kant af, ik denk dat hun (provider) nog niet zo ver / snel zijn.

Thanks for the tips .
Het hoeft niet zo te zijn dat de DSLAM-kapot is, maar het kan zo zijn dat hij hangt of verkeerd staat geconfigd. Bbned kan exact de diagnose vaststellen en ze kunnen via een lijnmonitor alle ( dus ook DHCP) pakketjes zien voorbij komen.

Meestal is na een reset van de lijn door BBned het probleem wel over.

Ps; je kan BBned niet persoonlijk bellen, doen ze nogal moeilijk over. Moet je dus even via je provider zelf spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door I_stealth_I op 19-06-2003 22:48 ]

/dev/null

• motormuisje
Inderdaad dat is ook de reden dat ik ga bellen, hun mogen nu gaan kijken. Ik heb al van alles gedaan en weet zeker dat het goed is....

Zien morgen wel verder, ga ervan uit dat er nog iets bij hun niet in orde is :)

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Ben je al op www.wintervorst.com geweest, interNL werkt via BBNED toch?? , en het alcatel usb modem is niet in de oude kpn configuratie bruikbaar.

Ik heb dit probleem zelf ook gehad bij BBNED (demon) en toen ik gewoon de stappen op die site volgde werkte alles wel correct (ok toen ik het had gefixt hadden die sukkels bij BBNED/Demon nog iets fout gedaan, maar jah.) .

[ Voor 15% gewijzigd door MachoM op 20-06-2003 19:01 ]

Pagina: 1