SATA drive onder win2K op Asus A7V8X

Pagina: 1
Acties:

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 13:46
Ik heb 3 P-ATA schijven (2 HDD en 1 CD-ROM). Vandaag heb ik daar een Maxtor S-ATA schijf bij gekocht. Ik heb deze nu aangesloten op het moederbord, maar ik krijg hem niet tevoorschijn onder windows.

Het Fastbuild utility geeft de schijf netjes weer, maar ik wil geen RAID array maken. Onder windows zou ik (volgens vele reacties in dit forum) een SATA driver moeten installeren. Ik kan echter niets anders vinden dan de Promise Raid drivers. En die drivers heb ik geinstalleerd.

Is er misschien iemand die weet waar ik verder moet zoeken?

Wat ik o.a. geprobeerd heb:
- Aansluiten op primaire en secundaire SATA aansluiting
- Secundaire P-ATA aansluiting leeg maken (in de veranderstellinge dat misschien de secundaire SATA de aansluiting van de secundaire P-ATA zou inpikken)

Verder boot windows van een van de P-ATA schijven.

Iemand overigens enig idee hoeveel SATA en P-ATA schijven je tegelijk kan aansluiten (zonder RAID)?

None

Verwijderd

Was het niet zo dat je een aray op 1 schijf moest maken?
moest ik voor correct fucntioneren ook op de promise van me pa zun GA-7vrxp :/

de ATA133 weigerde die simpel weg te installeren :/

Verwijderd

reddevil001 schreef op 19 June 2003 @ 21:52:
Ik heb 3 P-ATA schijven (2 HDD en 1 CD-ROM). Vandaag heb ik daar een Maxtor S-ATA schijf bij gekocht. Ik heb deze nu aangesloten op het moederbord, maar ik krijg hem niet tevoorschijn onder windows.

Het Fastbuild utility geeft de schijf netjes weer, maar ik wil geen RAID array maken. Onder windows zou ik (volgens vele reacties in dit forum) een SATA driver moeten installeren. Ik kan echter niets anders vinden dan de Promise Raid drivers. En die drivers heb ik geinstalleerd.

Is er misschien iemand die weet waar ik verder moet zoeken?

Wat ik o.a. geprobeerd heb:
- Aansluiten op primaire en secundaire SATA aansluiting
- Secundaire P-ATA aansluiting leeg maken (in de veranderstellinge dat misschien de secundaire SATA de aansluiting van de secundaire P-ATA zou inpikken)

Verder boot windows van een van de P-ATA schijven.

Iemand overigens enig idee hoeveel SATA en P-ATA schijven je tegelijk kan aansluiten (zonder RAID)?
Zitten bij die Promise Raid drivers niet ook een programmatje om de schijven te kunnen weergeven?
Anders zou ik Partition magic (of soort gelijk programma) installeren , en kijken of je hem daar mee ziet.
Wat voor een OS draai je?
Mischien moet je eerst een Partite aan maken voordat je hem ziet
(dacht dat dat bij Win98 moest... c.m.i.i.w)
suc6

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 13:46
Inderdaad, er moet eerst een array (stripe) gemaakt worden met Fastbuild (bootrom). Daarna moest ik 2 keer booten, want de eerste keer werd de drive niet gevonden.
Formatteren kan niet onder windows, maar wel met partition magic en ook vast met Maxblast.

Vaag dat er niets in de handleiding staat over het maken van de array als je geen raid wil gebruiken.

None

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jep, gewoon even de drivers installeren en daarna een RAID0 of een RAID10 array maken over één schijf :)