Ik heb 3 P-ATA schijven (2 HDD en 1 CD-ROM). Vandaag heb ik daar een Maxtor S-ATA schijf bij gekocht. Ik heb deze nu aangesloten op het moederbord, maar ik krijg hem niet tevoorschijn onder windows.
Het Fastbuild utility geeft de schijf netjes weer, maar ik wil geen RAID array maken. Onder windows zou ik (volgens vele reacties in dit forum) een SATA driver moeten installeren. Ik kan echter niets anders vinden dan de Promise Raid drivers. En die drivers heb ik geinstalleerd.
Is er misschien iemand die weet waar ik verder moet zoeken?
Wat ik o.a. geprobeerd heb:
- Aansluiten op primaire en secundaire SATA aansluiting
- Secundaire P-ATA aansluiting leeg maken (in de veranderstellinge dat misschien de secundaire SATA de aansluiting van de secundaire P-ATA zou inpikken)
Verder boot windows van een van de P-ATA schijven.
Iemand overigens enig idee hoeveel SATA en P-ATA schijven je tegelijk kan aansluiten (zonder RAID)?
Het Fastbuild utility geeft de schijf netjes weer, maar ik wil geen RAID array maken. Onder windows zou ik (volgens vele reacties in dit forum) een SATA driver moeten installeren. Ik kan echter niets anders vinden dan de Promise Raid drivers. En die drivers heb ik geinstalleerd.
Is er misschien iemand die weet waar ik verder moet zoeken?
Wat ik o.a. geprobeerd heb:
- Aansluiten op primaire en secundaire SATA aansluiting
- Secundaire P-ATA aansluiting leeg maken (in de veranderstellinge dat misschien de secundaire SATA de aansluiting van de secundaire P-ATA zou inpikken)
Verder boot windows van een van de P-ATA schijven.
Iemand overigens enig idee hoeveel SATA en P-ATA schijven je tegelijk kan aansluiten (zonder RAID)?
None