Toon posts:

ISDN Router op hub werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een 3com officeconnect ISDN router aan de praat te krijgen maar ik snap het niet zo goed meer en met de search kom ik er ook niet uit. Ben inmiddels 2 dagen aan het pielen dus tijd voor een vraagje.

Wanneer ik mijn 3com router via een crosscable direct aan een Linux client hang werkt de router (internetverbinding) naar behoren, maar als ik beide aan een (in gebruik zijnde) 3com hub hang is de router onvindbaar zowel voor de linux client als de bestaande nt clients. De clients kunnen wel naar elkaar pingen.
De ledjes op de router geven wel aan dat er verbinding met een LAN is.
Ik heb diverse aansluitmogelijkheden geprobeerd (crosscable/gewone cable, wel/niet uplink poort, etc) maar steeds met hetzelfde resultaat.
Ik heb DHCP in de router uitgezet en iedere client heeft een static IP (in de range van 192.168....).

Zie ik een instelling van de router over het hoofd of doe ik wat anders verkeerd?

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
definieer onvindbaar...
kan je m niet pingen?

waarom heb je DHCP uitgezet? misschien is er wel helemaal geen goede verbinding tussen router en hub...
Check evt de faq voor uitleg, maar naar mijn idee moet je de kabel die je normaal in je PC steekt nu in de Uplink van de hub stoppen. kijk eens of je dan een IP krijgt toegewezen.

Verwijderd

Topicstarter
probleem is inmiddels opgelost..... scsi kaart van linux client ziekte op de een of andere manier af en toe het aanmelden van de netwerkkaart :? (vraag me niet hoe en waarom).