Toon posts:

Win XP - Crosslink - Plotselinge boots

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Ik ben dus totaal nieuw met win XP :(

Het zit zo, ik heb de afgelopen 2 uur geprobeerd een eigenlijk megasimpel netwerkje aan de gang te krijgen. Op beide comps staat Win XP prof. Op de ene comp gebruik ik de Gigabit neXtreme 10/100/1000 die onboard op m'n mobo (EPOX 4PCA3+) zit. Op de andere heb ik een Realtek kaartje (van de gamers kit, die andere ben ik trouwens kwijt...)

Het probleem is dus dat Win XP de andere comp niet ziet.
Als ik in CMD ping 192.168.0.2 probeer dan doet ie het gewoon (blablabla 4 packages sent. loss 0 etc) Dit is dan ook het enige contact wat ik heb kunnen bereiken. Ik heb het dus hiervoor al met de wizard geprobeerd maar dat lukt al helemaal niet. Het is gewoon zo dood als wat. Dus nu heb ik het handmatig geprobeerd te doen met het bovenstaande resultaat.

Wanneer je een map deelt dan hoor je em toch bij netwerk locaties te zien?
Anyway, op computer naam zoeken doet ie ook niet, en ja ze zitten allebei in dezelfde netwerk groep (MSHOME)

Nou is er me iets raars opgevallen, namelijk de Intel kaart waarmee ik het internet op ga staat ook onder "Netwerkverbindingen" Het ziet er zo uit:

(Lan icoontje, net als de onboard netwerkkaart)
LAN-verbinding
Ingeschakeld
Intel 21041-based ethernet pci...

Met win98 had ik dit iig niet. Wat ook raar is, is dat bij eigenschappen van dit ding ook Bestanden en printer delen aan staat. Eigenschappen van TCP/IP bij dit kaartje staat op automatisch tho!

Iets anders is dat bij de Onboard netwerk kaart ik niet Bestanden en printer delen kan, client voor microsoft netwerk (moet dat sowieso?) en QoS-Pakketplanner (moet dat sowieso?) kan aanvinken. Nou het kan allemaal wel maar als ik dan op OK druk of naar een ander tabblad ga dan zegt ie:

Uw huidige selectie schakelt tevens de volgende componenten uit:
Client voor microsoft netwerken
Bestanden printer delen

Weet u zeker dat u deze componenten wilt uitschakelen?

Hetgeen wat ik dus net allemaal heb aangevinkt!!!!!!!

Nou om alles nog erger te maken, ik zat dus net wat in die instellingen te kloten en plop, m'n comp boot zichzelf zonder foutmelding ofzo. Nou ik wacht dus en laat em opstarten en ja hoor, geen foutmeldingen maar wel tijdens het opstarten van m'n systray mega systemlag (ik heb een 3.0 ghz) m'n muis beweegt niet meer vloeiend, bij powerstrip die afteld vanwege on-geregistreerd duren de secondes a 5 sec. Nou moet ik nog meer zegge? |:(

Voor de duidelijkheid, ik zit nu dus in Veilig modus en hij lagt nog steeds een beetje af en toe :( Ik heb echt geen idee meer wat ik moet doen, ik kloot wel weer wat aan en hopen maar dat die lags over zijn anders kan ik niks doen..

Nouja bedankt voor de hulp alvast,

toedels!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
werk dit lijstje maar door op volgorde, ik kan je niet helpen met je 'lag'.

- Heb je de ingebouwde firewall uitstaan?
- moet je in XP de gast account niet activeren? volgens mij wel....
- Kunnen beide pc's elkaar pingen op ip?
- Kunnen beide pc's elkaar pingen op naam?
- kan je een pc benaderen met \\ip?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
brokenp schreef op 19 June 2003 @ 23:20:
werk dit lijstje maar door op volgorde, ik kan je niet helpen met je 'lag'.

- Heb je de ingebouwde firewall uitstaan?
- moet je in XP de gast account niet activeren? volgens mij wel....
- Kunnen beide pc's elkaar pingen op ip?
- Kunnen beide pc's elkaar pingen op naam?
- kan je een pc benaderen met \\ip?
dit laatste werkt (vooral in XP) niet altijd zelfs niet op goed werkende pc's met goed werkende netwerken

als pingen werkt in 2 richtingen op pc naam werkt je netwerk perfect

zodra je dan bepaalde dingen niet kan doen die je wel zou moeten kunnen doen ligt het aan een firewall of zoiets

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Ingebouwde firewall staat bij beide computers uit
Gast account geactiveerd, werkt nog steeds niet.
beide pc's kunnen elkaar pingen maar dan alleen in dos

en.. wat is command voor pingen op naam? ping naam-andere-comp werkt iig niet (duh zal het wel niet zijn)

Maar zoeken naar andere comps in hetzelfde netwerk, dat doet ie dus ook niet en zoeken naar een specifieke comp in het netwerk (naam intypen) werkt ook niet.

Ik heb voor de lol trouwens een cs server opgestart op die andere, rare is dat ik er gewoon naar kan connecten... heeft iemand nog andere suggesties?

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Je netwerk lijkt perfect tefunctioneren, is op allebei de pc's windows bestand en printer deling geinstalleerd??
installeer anders op 1 van de 2 een ftpserver, kan je je bestanden ook overzetten.

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-06 10:35

2bme

Oude Tweakers addict...

Als je wel ip kunt pingen, maar niet op naam, misschien het volgende eens toevoegen in je HOSTS file (dit is een voorbeeld)
192.168.0.2 COMPUTERNAAM

Tevens even controleren bij je services (Start, Uitvoeren, services.msc) Of daar "Server" wel aan staat.

Probeer misschien nog via DOS
(ff geleden dat ik dit heb gedaan...)
NET USE K: \\192.168.0.2\gedeeldemap wachtwoord

Als het goed is krijg je een drive K: erbij, waarnaar je kan kopieren.

Suc6

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Iets anders is dat bij de Onboard netwerk kaart ik niet Bestanden en printer delen kan, client voor microsoft netwerk (moet dat sowieso?) en QoS-Pakketplanner (moet dat sowieso?) kan aanvinken. Nou het kan allemaal wel maar als ik dan op OK druk of naar een ander tabblad ga dan zegt ie:

Uw huidige selectie schakelt tevens de volgende componenten uit:
Client voor microsoft netwerken
Bestanden printer delen

Weet u zeker dat u deze componenten wilt uitschakelen?

Hetgeen wat ik dus net allemaal heb aangevinkt!
@brokenp
Kijk ik denk dat het probleem daar ergens zit of nie?

@madrazor, ik begrijp niet echt wat je bedoeld met het eerste.
bij services.msc staat idd server
dat net use k:\\ werkt niet :(

• 215821
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05-2020

215821

pro lurker

Heb je alleen de ingebouwde firewall, of nog een 2e? In dat geval moet je in je firewall de andere computer (IP-adres) even toegang geven (iets van trust all communication from xxx.xxx.xxx.xxx, kun je later wel iets strenger instellen).

Ligt meestal hieraan.

2-0-2-2-0-2-0-0-12-12-12-0-2-0-2-2-0-2-0-0-12-12
-----------------------------------------------------------

Verwijderd

Topicstarter
ingebouwde staat uit en ik heb geen andere firewalls
Pagina: 1