compaq deskpro pII 350 mhz passief

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 13:54

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Topicstarter
ik wou een compaq deskpro P2 350 mhz kopen als zijnde server hier op mijn kamer, maar zijn deze altijd passief gekoeld, pentium 2's?

hij moet stil zijn, dus passief gekoeld

of is dat verschillend bij compaq's
Ik lees over sommige met enorme koelblokken, andere met een fan....

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Mijn Dell P2 350 is iig passief gekoeld.. Is ook mn server en draait al jaren zonder problemen. Zit wel een redelijk groot koelblok op ja, maar dat wordt handwarm.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16
Een P2 maakt niet veel hitte en heeft een groot koeloppervlak, dus als hij al niet passief gekoeld is valt zo'n ding wel te koelen met een papst op 5V ofzo :). Komt ook nooit boven HD's/voeding uit.

[ Voor 5% gewijzigd door iets op 19-06-2003 21:05 ]

tvw

• DyArt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:26
Ik heb ook 2 vqan die deskpro sff van compaq hier staan als server. Ik heb er één P2 400Mhz uitvoering en die is inderdaad passief gekoeld. Ook heb ik die deskpro sff P2 350Mhz hier staan en ook die is passief gekoeld

• sander817

sander817

Topicstarter
mooi

bedankt voor de info

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:05

Meneer aard

Porsche rulez!

ik heb hierover ook een vraagje ik heb een aopen AX63 pro met een p!! 350 in a box (originele heatsink+fan van meneer intel) zo keek ik net naar mijn p!! en zie een klein koelblokje en een fan kan ik die fan uitzetten of moet ik kijken naar een grote heatsink :?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• iets
Wat noem jij klein? :P

tvw

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

10 lang 5 hoog. en een 6cm fan.

• iets
Dat noem ik niet klein :X :P.

Voor de zekerheid zou ik die fan dan maar @ 5V laten lopen. Is ook lekker stil :).

Mijn P2-400@2.1V heeft ook ongeveer zo'n koelblok. Toen die laatst (onbedoeld) passief gekoelt werd in een case zonder enige airflow, werd deze toch wel ontiegelijk heet. Het koelblok zelf was al >70C :X.

tvw

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

ShotGun schreef op 19 June 2003 @ 21:30:
Dat noem ik niet klein :X :P.

Voor de zekerheid zou ik die fan dan maar @ 5V laten lopen. Is ook lekker stil :).

Mijn P2-400@2.1V heeft ook ongeveer zo'n koelblok. Toen die laatst (onbedoeld) passief gekoelt werd in een case zonder enige airflow, werd deze toch wel ontiegelijk heet. Het koelblok zelf was al >70C :X.
Dus ik zou `m kunnen vervangen of de fan @ 5/7 volt laten lopen? Als ik `m wil vervangen door een grotere worden die dingen nog gemaakt? Als er geen andere optie is, wil ik `m toch gaan overclocken met de standaard fan @ 12v en heatsink.

• iets
Je kunt op zoek gaan naar slot 1 koelers, maar ik denk niet dat je passieve zult gaan vinden.

Aan een P2 valt trouwens niet zo veel te OCen :(. Of heb je een geunlocked model? Mijn 400 krijg ik nl niet verder dan 412Mhz :+.

tvw

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

ShotGun schreef op 19 June 2003 @ 21:56:
Je kunt op zoek gaan naar slot 1 koelers, maar ik denk niet dat je passieve zult gaan vinden.

Aan een P2 valt trouwens niet zo veel te OCen :(. Of heb je een geunlocked model? Mijn 400 krijg ik nl niet verder dan 412Mhz :+.
Hij loopt al op 400 mijn board is zelf gelockt bij 155 mhz busspeed. Morgen verder krikken met die fsb. en hoe kan ik dat zien of ik een gelockt model heb :?

[ Voor 6% gewijzigd door Meneer aard op 19-06-2003 21:59 ]

Verwijderd

bij mij zit er een zeer stille fan op te blazen die echter amper lucht verplaatst dus veronderstel ik dat hij ook zonder fan kan draaien, temeer omdat het geen extreem koelblok is ( volledig alluminium zonder veel plaatjes)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 12:39
Meneer aard:

Alle PII's zijn gelocked.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

InterCC schreef op 19 juni 2003 @ 22:05:
Meneer aard:

ow das balen :(

• iets
Meneer aard schreef op 19 June 2003 @ 21:58:
[...]

Hij loopt al op 400 mijn board is zelf gelockt bij 155 mhz busspeed. Morgen verder krikken met die fsb. en hoe kan ik dat zien of ik een gelockt model heb :?
155Mhz? Veel verder zul je waarschijnlijk niet komen want je PCI/AGP zit dan al redelijk aan zijn max. Die oude bordjes hebben helaas geen PCI lock ;(. Je geheugen gaat straks waarschijnlijk ook wel tegensputteren :P.

Je kunt zien of je een gelocked model hebt door de multiplier proberen te veranderen in je bios. Gebeurt er dan ook daadwerkelijk iets aan de multiplier, dan heb je een geunlockte :).
Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 22:02:
bij mij zit er een zeer stille fan op te blazen die echter amper lucht verplaatst dus veronderstel ik dat hij ook zonder fan kan draaien, temeer omdat het geen extreem koelblok is ( volledig alluminium zonder veel plaatjes)
Er zit nogal een (erg) groot verschil tussen weinig en geen airflow. Op mijn P2 zit nu een 80x80 @5V waarvan de 2/3 van de airflow nergens heen kan :P. Maar nu wordt de P2 alleen maar een beetje warm :).
Meneer aard:

Waar haal jij dat vandaan? Pas bij de latere P2's gingen ze locken :?.

[ Voor 10% gewijzigd door iets op 19-06-2003 22:12 ]

tvw

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik geloof dat ze bij p2 300 gingen locken, of die was nog net niet locked, die 350 is iig zeker weten locked.

zul je net zien dat die niet locked is

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
alle p2 vanaf p2-350 zijn gelocked ja, daarvoor weet ik het eigenlijk niet. Maar je kan in principe zorgen dat je mobo niet je multiplier kan uitlezen van je processor. Dus het truukje van de AMD Xp's toepassen bij je P2's

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:45
Alles na de P1 is naar mijn weten gelocked.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

ShotGun schreef op 19 June 2003 @ 22:11:
[...]

155Mhz? Veel verder zul je waarschijnlijk niet komen want je PCI/AGP zit dan al redelijk aan zijn max. Die oude bordjes hebben helaas geen PCI lock ;(. Je geheugen gaat straks waarschijnlijk ook wel tegensputteren :P.

Je kunt zien of je een gelocked model hebt door de multiplier proberen te veranderen in je bios. Gebeurt er dan ook daadwerkelijk iets aan de multiplier, dan heb je een geunlockte :).

[...]
tenminste dat staat in de handleding, geheugen is 133 dus die kan wel wat omhoog maar heb nog een andere bord liggen, AX6B (BX chipset) maar die gaat ook al niet hoger als 150 mhz :(

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:32

lonkhuijzen

100% ADH

heb hier een dual p2-400@450 semi-passief gekoeld.

Gewoon de stekkertjes van de standaardfannetjes afgehaald en aan de zijkant een 12cm fan @7v erop
Voor in de kast ook een 12cm@7V ding is heerlijk stil.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Mijn Compaq Presario 5030 PII 300 passief zonder 1 fan in mijn kast enkel die fan de voeding draait al jaren zonder problemen.

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:19

AirX

Tweak Guru

m-m schreef op 19 June 2003 @ 21:04:
Mijn Dell P2 350 is iig passief gekoeld.. Is ook mn server en draait al jaren zonder problemen. Zit wel een redelijk groot koelblok op ja, maar dat wordt handwarm.
Jep, zo'n systeem heb ik ook :), Dell Rulez, er zit een retegroot messing koelblok aan. (echt groot!) en een hele stille casefan er achter. Nog nooit zo'n stil systeem gehad :P

• sander817

sander817

Topicstarter
Meneer aard:

geldt dat ook voor pentium 2 celerons?
en is een compaq met pentium 2 celeron ook passief gekoeld

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Je kon PII toch unlocken door papiertje op en pin te plakken? Of was dat bij slot A ? Je had ook unlock kits voor geloof slot A kon je zelf MP instellen... zoiets...... Ik heb hier morgen een nieuw mobo met PII erop, is standaard intel cooling enzo erop. Kan er niet af, zit met van die potnagels ofzo vast. En waar vind je een sink als je het eenmaal los hebt...

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:13

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Ik heb hier een Dell kast staan met een P2 400mhz Die passeif gekoeld is, dus dat moet wel lukken.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:47
Mijn P2 266 is niet gelockt, kan em gewoon op 3x100 hebben (mooie snelheid voor zo'n ding)

diskeltische lurker

Verwijderd

hey . iemand die ik ken heeft zelfs zijn dell 220 dual p3 800mhz passief gekoelt man . die was volgens mij wel slot 1 ofzo :D
Pagina: 1