Toon posts:

Playstation doet gaar.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer 1 1/2 jaar geleden heb ik een PS2 aangeschaft. Nu merkte ik een maand of 3 geleden dat DTM race-driver het niet meer doet (na het playstatio 2 logo kapt hij ermee). Ik vond het niet zo erg want DTM race driver speel ik nooit en de DVD is nooit meer dan 10 keer uit het doosje geweest. Ook geen krassen o.i.d te zien.

Maar net toen ik Gran Turismo 3 wilde spelen startte de PS2 wel op en ik kon gewoon in het GT-menu komen enzo, maar toen hij de race moest gaan laden bleef het beeld zwart, op de knipperende cursor is de linker-boven hoek na. En de PS2 maakte tijdens het laden een zacht ratelend geluid. Ook de GT3 DVD mankeert in mijn ogen niets.
Andere spellen doen het wel goed.

Wat is er aan te doen want ik weet het zelf echt niet meer? :'(

(ik hoop dat ik de topic in de goeie categorie heb geplaatst)

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

(dit antwoord is misschien onwaarschijnlijk, maar toch ...)

--> Sommige spellen laden automatisch je laatste save game van je memory-card. Misschien dat een save game corrupt is en daarom crasht. Al geprobeerd het spel te starten zonder memory card in je console?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je de PS2 van een modchip voorzien? Stoffig van binnen? De leeskop is het zwakste deel van de PS2 (staat ie om bekend). Misschien dat dat de oorzaak is. Er zijn winkels hier in nederland waar je hem kunt laten nakijken en misschien repareren. Wellicht is dat een optie...

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Ook als de memorycard erin zit, dan verandert er niets aan de situatie.

En er zit geen mod-chip in.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 21:10 ]

Verwijderd

hmm Dit probleem had ik ook altijd met mijn PS1. Het spel Gran Turismo 2 wou ook niet verder dan het playstationlogo. Ik maakte de cd welleens schoon en toen deed ie het weer.

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 16:28

franklin

denkt teveel...

wat bor_de_wollef zegt klinkt heel aannemelijk! die laserunits van vooral de wat oudere ps2s zijn niet al te best, begin het nu zelf ook te merken bij mijn nu 2,5jaar oude ps2.. http://www.psxshop.nl/showproduct.asp?itemcode=P084 of elders als je een beetje googled

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

franklin schreef op 20 juni 2003 @ 08:29:
wat bor_de_wollef zegt klinkt heel aannemelijk! die laserunits van vooral de wat oudere ps2s zijn niet al te best, begin het nu zelf ook te merken bij mijn nu 2,5jaar oude ps2.. http://www.psxshop.nl/showproduct.asp?itemcode=P084 of elders als je een beetje googled
Dan zou ik als ik jouw was snel garantie claimen want zo'n duur apperaat moet echt wel langer dan 2 jaar meegaan

Beste film ooit

Verwijderd

Topicstarter
90 euro voor zo'n laser, dat heb ik er niet voor over. En ik neem aan dat je maar een jaar garantie hebt.

• soepkip

soepkip

Neee..volgens de nederlandsche wet heb je recht op garantie en/of gedeeltelijke vergoeding in de reparatie/vervangingskosten binnen de periode dat er redelijkerwijs mag worden verwacht dat zo'n apparaat meegaat.

als voorbeeld: Het is algemeen bekend dat een wachmachine 10 jaar mee kan, heb jij nu een wasmachine 3 jaar geleden gekocht met een garantie van 1 jaar en hij gaat kapot, dan kun je zeker garantie claimen want van een wasmachine kan men redelijkerwijs vanuitgaan dat ie langer dan 3 jaar mee gaat

Beste film ooit

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
= er geen manier om die lens schoon te maken? (setjes ofzo?)

• soepkip

soepkip

wattestaafje en rubbing alcohol (kijk bij de drogist , of neem wat van die wodka die ik uit turkije had meegenomen..is volgens mij hetzelfde spul)

Beste film ooit

Verwijderd

Topicstarter
Moet je om bij de lens te komen de PS2 openmaken of kan je er al bij als de lade gewoon openstaat?

Verwijderd

Gewoon open maken, niet moelijk, en dan de lens eens mooi afkuizen, hielp bij mij zeer veel.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op 20 juni 2003 @ 15:18:
90 euro voor zo'n laser, dat heb ik er niet voor over. En ik neem aan dat je maar een jaar garantie hebt.
Jah, 1 jaar garantie, check het garantiebewijs dat er bij zat. De opmerking van soepkip over de garantie klopt wel maar zo werkt het helaas in de praktijk vaak niet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

of zo'n schoonmaak cd erin doen, moet werken lijkt mij?

Verwijderd

Ik heb gisteren nog naar Sony gebeld, en die zeiden mij dat je 2 jaar garantie kon claimen :X

Dat had te maken met de vernieuwde Europese wetgeving, Nintendo geeft namelijk ook overal al 2 jaar garantie op en dat staat wel weer in de manual vermeld.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 18:20 ]

Pagina: 1