Toon posts:

[Mailserver] Kan dit ?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eerst effe uitleggen hoe het momenteel gaat :

De klant (domein.be) krijgt zijn mails als volgt :

1) Wordt naar een PI account gestuurd
2) Wordt daaruit gepopt met MDaemon en via Header Translation verdeeld intern.

Werkt allemaal perfect, moest het niet zijn dat de klant CONSTANT virussen en SPAM binnenrijft, wat hem niet gelukkig maakt.
Klant is ook totaal niet IT-gericht en weet amper zijn keyboard staan.

Wat zou ik nu willen doen ?

1) Mail van domeinnaam relayen naar mijn mailserver (Mdaemon 6.8 met ANTISPAM feature en Antivirus)
2) Mail cleanen van spam en virussen
3) Automatisch forwarden naar de PI box van de klant
4) De mailserver van de klant laten poppen op de PI account
5) HeaderTranslate en verdeling

Ik weet dat dit nogal een lange constructie is, maar de klant weigert te betalen voor een onsite interventie, en aangezien wij deze klant niet kwijt willen ...

Nu zijn mijn vragen :

a) Is dit mogelijk en gaat dit werken ?
b) Behouden die mais hun headers zodat hun mailserver geen probs gaat hebben met de headertranslation ?
c) zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden ?

Alvast bedankt !

Verwijderd

is het niet een oplossing om het domain te laten hosten op de server waar je klant ook aan werkt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 20:40:
is het niet een oplossing om het domain te laten hosten op de server waar je klant ook aan werkt?
Precies. MX recordje aanmaken in zijn domein, gaat naar jouw mailserver (als ie bsmtp ondersteunt) en dan latten 'poppen'.
Ik vind het overigens wel amateuristisch. Je zou toch denken dat een bsmtp server nou niet zoveel verschil is met 30 keer een pop3 account bij de provider. Ja je hebt een server nodig. Maar een bedrijf zonder server moet ik nog vinden.

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 13:14
Ja, mdeamon heb ik zelf een aantal jaar gedraaid en mdeamon ondersteunt zowel een voorm van spamtjekking (oa het tjekken van de host server waar het vandaan komt) of er verder nog ge-avanceerde opties in deze versie zijn over spam weet ik niet, wel is er een virusscanner die geinteregeerd is met Mdeamon, kijk is op www.altn.com daar staat meer

too weird to live too rare to die

• DyArt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:51
Bij de nieuwste versie van mdeamon zit nu ook een vind ik goede spamfilter. Ik heb het hier ook draaien en het houdt zeker 9 van de 10 spamberichten tegen. Het werkt met een punten score aan de hand van de inhoud en afzender van de email berichten. Ik ben er tevreden over.