Sinds enige tijd een eigenaardig fenomeen opgemerkt. Als gebruiker van ZONEALARM, lukt het me soms niet om bepaalde sites te bereiken. Ik zet die dan even uit. Na ongeveer een minuut start er vanzelf internetactiviteit. Na enig zoekwerk in een progr. Naviscope merk ik op dat het veroorzaakt wordt door een download van Microsoft.com namelijk mmssetup.exe en dat blijkt dan MSN Messenger Service te zijn. Wie weet hier raad mee en hoe kan ik dit spelletje beeindigen? Het werkt me danig op mijn systeem!!
Verwijderd
MSN Messenger controleert om de zoveel seconde om te kijken of jij nog online bent. Ander zou je in je MSN lijst voor altijd online blijven staan als status, terwijl dat niet zo is. Daarom probeert Messenger internet te contacten.
Waarom je geen bepaalde sites mag zien, geen id, misschien policies mbt sites die expres geblokt worden (sex etc)
Uninstall MSN en je bent er als het goed is vanaf
Waarom je geen bepaalde sites mag zien, geen id, misschien policies mbt sites die expres geblokt worden (sex etc)
Uninstall MSN en je bent er als het goed is vanaf
Bedankt voor je antwoord. Voor het eerst krijg ik daar een antwoord op waar ik iets mee kan.
En dit zou ook gebeuren wanneer MSN helemaal niet actief is?? Heb het nagekeken in msconfig, MSN wordt niet automatisch opgestart.
Trouwens over Zonealarm, die toegankeleijkheid wil nogal eens variëren. Soms kom ik nagenoeg geen enkele site op, soms levert dat geen enkel probleem op.Weet iemand daar een oorzaak van?
En dit zou ook gebeuren wanneer MSN helemaal niet actief is?? Heb het nagekeken in msconfig, MSN wordt niet automatisch opgestart.
Trouwens over Zonealarm, die toegankeleijkheid wil nogal eens variëren. Soms kom ik nagenoeg geen enkele site op, soms levert dat geen enkel probleem op.Weet iemand daar een oorzaak van?
Verwijderd
In (Win2K/XP) Grouppolicy kun je ook instellen of MSN Messenger gestart moet/mag worden ipv via MSConfig:
start > uitvoeren > gpedit.msc [ENTER]
of alternatieve route:
start > instellingen > configuratiescherm > systeembeheer > groepsbeleid [KLIK]
start > uitvoeren > gpedit.msc [ENTER]
of alternatieve route:
start > instellingen > configuratiescherm > systeembeheer > groepsbeleid [KLIK]
Verwijderd
Wat betreft ZA:
Kijk 's in je cookie control en privacy-settings.
Dit kun je makkelijk doen door die pop-up aan te zetten zodra een site wordt geblocked.
Kijk 's in je cookie control en privacy-settings.
Dit kun je makkelijk doen door die pop-up aan te zetten zodra een site wordt geblocked.