Toon posts:

[Win XP] Explorer: Overdreven CPU gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het zit als volgt:

Ik wilde een film bestand (van 700 mb) de eigenschappen van selecteren. Op het moment dat ik dus eigenschappen selecteer, dan gebeurt er niks.

ik kijk bij Taakbeheer naar CPU verbruik, die klapt naar 100% :?

- explorer is de grote boosdoener (strak 100% cpu)

Dit blijft zo totdat ik een half uur later opeens de eigenschappen zie (als ik deze te zien krijg) of als ik "Proces beëindigen" doe.

Ik start een nieuwe taak (explorer) weer, en hij doet gewoon precies hetzelfde bij grote bestanden. :?

Iemand die dit herkend?

EDIT: IExplorer heeft nergens last van, en blijft het ten allertijden normaal doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 19:37 ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Klik je heel toevallig voordat je met je rechtermuisknop het menutje tevoorschijn haalt, eerst met je linkermuisknop erop?

Dan gaat ie namelijk een preview of thumbnail whatever laden en dan kan best lang duren.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
nope :| dat is het ook niet

Ik had nog een beetje hoop, dat het aan het bestand lag, maar welk bestand ik ook aan klik; een moeite dat ie heeft :|

Het gekke is, is dat het een tijd lang goed is gegaan (ik had het in het verleden ook gehad). Na 1 weekend mn PC nonstop aangehad te hebben, moest ik gewoon WinXP reinstallen.

Het liep als een trein weer, en opeens dit weer (de reïnstall was vorige week)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 20:19 ]

Verwijderd

Hoe zit het met je geheugen gebruik? Loopt je geheugen ook vol of is alleen je CPU load die omhoog schiet?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

bij grote bestanden.
Alle grote bestanden of grote multimedia bestanden?

Als enkel films: je zou de PropertyHandler voor .avi kunnen verwijderen. Dit staat in de WOS FAQ onder Ik heb een .AVI bestand, waarom kan ik deze niet verwijderen? :)

Anders: geef je specs en driver/patch/BIOS versienummers even en kijk of er geen nieuwere zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 20-06-2003 15:57 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

ik had ook het probleem dat mijn cpu speed naar de 99% ging, zonder echt gekke dingen te doen. (alleen mp3tje in verkenner openen)
T is nu gelukkig opgelost dankzij de aanpassingen in het register. Thanx!!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bedankt voor je melding - ik ga dit topic nog even sluiten zodat mensen niet per ongeluk gaan reageren op de topicstarters' 1e vraag :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.