Toon posts:

systeem hangt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De ASUS TX97 P200MMX van dochterlief heeft problemen.

jarenlang goed gelopen, en sinds kort vreemde symptonen
- spontaan vast staan na 15 minuten van de PC, geen reactie meer op toetsenbord/muis
- soms bij opstarten geen BIOS c.q. VGA-card herkenning
- soms wel BIOS, maar geen doorstart ...

nu zijn alle problemen verholpen als ik het Wifi-lan ethernet-card verwijder.
maar is nu deze wifi-card defect ???

alex
:(

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Die kaart zou je wellicht in een andere PC (laptop?) kunnen testen...

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 19:24:
De ASUS TX97 P200MMX van dochterlief heeft problemen.

jarenlang goed gelopen, en sinds kort vreemde symptonen
- spontaan vast staan na 15 minuten van de PC, geen reactie meer op toetsenbord/muis
- soms bij opstarten geen BIOS c.q. VGA-card herkenning
- soms wel BIOS, maar geen doorstart ...

nu zijn alle problemen verholpen als ik het Wifi-lan ethernet-card verwijder.
maar is nu deze wifi-card defect ???

alex
:(
Daar lijkt het wel op...
Maar in eerste instantie dacht ik aan een kapotte CPU ventilator. Je zegt namelijk dat het systeem na 15 minuten vast loopt. Als dat iedere keer na 15 minuten is dan lijkt het op een koelingsprobleem.

Verwijderd

Kan inderdaad zijn dat deze kaart voor problemen zorgt. Soms als systemen niet willen starten dan is 1 van de PCI kaarten soms de oorzaak.
Je geeft zelf al aan waar de waarschijnlijke oorzaal ligt, dus ik zou kijken of het moederbord en die kaart goed samen kunnen werken (specs) en als dat zo is gewoon met de kaart terug naar de winkel met de klacht.

Verwijderd

zit die kaart dan niet in de weg voor de airflow?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 21:00

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Lijkt me gewoon een rotkaart inderdaad. Je kan nog wat gaan schuiven met kaarten natuurlijk

Verwijderd

TrailBlazer schreef op 19 juni 2003 @ 19:37:
Lijkt me gewoon een rotkaart inderdaad. Je kan nog wat gaan schuiven met kaarten natuurlijk
Inderdaad, zeer goed. Mijn netwerkkaart wordt bijvoorbeeld door XP niet herkend in het ene PCI slot en in het andere slot werkt het gelijk. Zou ik dus zeker proberen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 19:35:
Kan inderdaad zijn dat deze kaart voor problemen zorgt. Soms als systemen niet willen starten dan is 1 van de PCI kaarten soms de oorzaak.
Je geeft zelf al aan waar de waarschijnlijke oorzaal ligt, dus ik zou kijken of het moederbord en die kaart goed samen kunnen werken (specs) en als dat zo is gewoon met de kaart terug naar de winkel met de klacht.
Hij zegt toch dat alle problemen verholpen zijn als hij de kaart eruit trekt :P Inderdaad even verwisselen van PCI-slot, en anders even testen in een andere PC.
En daarna terugbrengen, als ie het nog niet doet.

Verwijderd

ik heb ooit zo'n probleem gehad met mn isdn kaart, hij bleek een conflikt te hebben met mn videokaart.
Je zou kunnen proberen je wifi kaart te laten zitten en zo veel mogelijk andere kaarten eruit te halen/vervangen door andere merken die je hebt liggen. als het dan goed werkt kun je die "conflict kaart" weer terugzetten

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 11:15
los stekkertje van een IDE device zorgt ook voor deze verschijnselen. Alleen dat van die WIFI kaart snap ik dan weer niet... misschien raak je met verwisselen een draadje aan waardoor alles weer goed zit
(of wifi kaart stuk he :P )

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1