Toon posts:

Volume wisselingen SB Live!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel zegt denk ik al heel veel, maar ik zal mijn probleem even helemaal uitleggen.

Ik heb een Creative SB Live 5.1 geluidskaartje waar een Creative 5100 setje aan hangt. Nu is het zo dat ik heel vaak volumewisselingen heb als ik gewoon een mp3`tje luister of een filmpje kijk.
Ik heb al verschillende drivers geprobeerd en allerlei instellingen geprobeerd, maar het mocht allemaal niet baten...

Ik heb het vermoeden dat dit wel eens aan mijn voeding kan liggen, aangezien ik een redelijk complete pc heb, met maar gewoon een standaard 300 watt voeding.
Ik heb hier ff een printscreentje van mijn voltages...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/familiepaulissen/GOT/Winbond.jpg

Mijn voltages zie ik ook continu schommelen, al is dat maar met 0.1 volt.
Ik zal hier onder nog ff zetten wat ik allemaal in mijn kast heb hangen.

- DFI AD73 Pro moederbord
- AMD 1700 + (Palomino)
- Dynalink ISDN Kaart
- Realtek Netwerk kaart
- Leadtek GF4 MX440 64 MB DDR videokaart
- Creative SB Live! 5.1
- 2 X Casefan + 1 X Cpu fan
- Blauwe CFL
- Maxtor 80 GB 8 MB Cache
- NEC ND 1100 A DVD Brander
- Aopen 16X DVD-Rom
- Lite-on 24 X CD brander

En dit dus allemaal op een 300 watt voeding (merkloos).
Mijn vraag in het kort is dus of iemand dit ook ooit gehad heeft of iemand een oplossing weet.

Verwijderd

Heb je ook de bijgeleverde drivers van je kaart geprobeerd ?
Staan je speakers juist ingesteld ? (4 speakers of surround e.d.)
Niet toevallig bepaalde EAX effecten aanstaan?

Of heb je hier last van:
WinAmp3 - varieert geluidsniveau

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 11:12 ]

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 11:07:
Heb je ook de bijgeleverde drivers van je kaart geprobeerd ?
Staan je speakers juist ingesteld ? (4 speakers of surround e.d.)
Niet toevallig bepaalde EAX effecten aanstaan?

Of heb je hier last van:
WinAmp3 - varieert geluidsniveau
Hij zegt ook bij films :)

Zit het kabeltje er wel goed in ? Maakt dus goed contact enzo?

fotoblog

Verwijderd

Topicstarter
Alles maakt helemaal goed contact enzo..., hier is verder niets mis mee...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er nu achter dat nadat ik met WinDVD een dvd heb gekeken, het "effect" weg is.
Maar het is nu toch ook zo iets, om iedere keer als ik wat muziek wil horen, eerst een dvd moet kijken voor dat het weg is.
Ik begin nu toch aan de drivers te twijfelen....
Iemand al een idee??

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:41
ik heb sinds een week het zelfde probleem... ik heb ook een soundblaster live 5.1 en 5100 speakersetje... Ik heb net geformateerd in de hoop dat het probleem weg zou zijn, maar dat is niet het geval. Ik ben dus ook opzoek naar een oplossing...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu van Winamp 3.0 D overgestapt naar Winamp 2.92 en het probleem lijkt nu weg te zijn, misschien iets in een dll van winamp3 ofzo????

@Dextor_122 -> Moet je ook eens proberen.... en het resultaat hier ff posten..

Verwijderd

Ik heb dit probleem al vanaf het begin. Lijkt mij iets met de pre-amps op de kaart.... ze lijken het wel niet te trekken. Vooral bij Divx en DVD. Heb verschillende drivers geprobeerd en verschillende codecs. Ook heb ik inmiddels drie voedingen gehad en het blijft bij mij. Ik heb ermee leren leven.

Trouwens is ook een SBlive 5.1

Verwijderd

Topicstarter
De wisselingen worden nu steeds erger!! en het gaat ook niet meer weg nadat ik een DVD gekeken heb, zelfs een DVD kijken is nu zeer irritant!!.
Als dit zo doorgaat heb ik zeer snel een andere audiokaart.

Ik vroeg me trouwens af of een VIA servicepack zou helpen (aangezien er dus een VIA chipset op mijn mobo zit)????

• koos.d
ik gebruikte winamp 2.90, 2.92 gaf geen verschil... Ik heb geen VIA chipset.. dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Ik heb zo'n vermoeden dat GTA Vice City de oorzaak is, Master Mark heb jij dat spel ook geinstalleerd staan/gehad?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 18:24:
[...]
Als dit zo doorgaat heb ik zeer snel een andere audiokaart.
[...]
Ik heb hier nog een SB live! 5.1 (digital) liggen. Dus als je m wil hebben. :)
Ik had er een boxenset van Yamada aan hangen. Nooit problemen mee gehad. Ook niet bij winamp 2.5 ofzo en winamp 3.

Verwijderd

DeXToR_122 schreef op 25 June 2003 @ 19:26:
ik gebruikte winamp 2.90, 2.92 gaf geen verschil... Ik heb geen VIA chipset.. dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Ik heb zo'n vermoeden dat GTA Vice City de oorzaak is, Master Mark heb jij dat spel ook geinstalleerd staan/gehad?
Bij mij heb ik met Vice city dat sommige geluiden wegvallen met mijn SB LIVE 5.1
Jullie ook???

• koos.d
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 09:46:
[...]

Bij mij heb ik met Vice city dat sommige geluiden wegvallen met mijn SB LIVE 5.1
Jullie ook???
Bij mij is denk ik gekomen nadat ik Vice City had geinstalleerd... het geluid valt idd tijdens het gamen wel eens weg :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen vice city geinstalleerd en ook nog nooit gehad, heb trouwens helemaal geen spellen, dus daar kan het in mijn geval ook niet aan liggen...

offtopic:
heeft er iemand ervaring met de Philips Seismic Edge 5.1 die dat hier kwijt wil, want ik word hier echt helemaal kribbig van!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 20:10 ]

• koos.d
Ik heb net een andere (terratec) geluidskaart in me PC gedaan... maar het probleem blijf... :( Heeft iemand nog ideeen hoe dit te fixen valt..?

Verwijderd

Topicstarter
zou het aan het speakersetje liggen????................ Aangezien dit allemaal over een Creative 5100 gaat......

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een ERRUG uitgebreide mail gedaan naar de supportdesk van Creative, misschien dat hun iets kunnen zeggen.

Volgens hun hoef ik maar 1 werkdag op m`n antwoord te wachten, dus als ik iets meer weet, zal ik het hier posten....

• koos.d
Ik zal vandaag even een ander speaker setje eraan hangen... Als het dan over is ga ik de Creative 5100 even omruilen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik dan toch ook doen....., dus als je het hier dan wilt posten, want ik heb geen andere speakerset om te testen......

EN DAN KOMT ER GEEN CREATIVE MEER!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
[Kick]
Is er al iets meer bekent wat betreft het plaatsen van andere speakers?
[/Kick]

Verwijderd

Topicstarter
@ Dextor_122 -> Heb je al getest met andere speakers, ik zou graag een antwoord zien....

• koos.d
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 11:35:
@ Dextor_122 -> Heb je al getest met andere speakers, ik zou graag een antwoord zien....
Ik heb hem het kaartje zondag een tijdje aan me verstreker gehangen en er is mij geen volume wisseling opgevallen... :) (Hij stond wel op stereo, dus niet op 5.1)

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Ik heb ook al een maand of 2 last van dit probleem, maar bij mij gaat het weg als ik het geluidswieltje ongeveer 3 minuten niet meer verzet, het geluid wisselt dan niet meer!
Ik had trouwens ook GTA vice city erop staan (sinds ik dit hier gelezen heb niet meer, even kijken of het probleem verholpen was, wat niet het geval is).
Ik weet bijna zeker dat dit een softwarematig probleem is, een vriend van me heeft dezelfde boxen, hij heeft thuis geen problemen maar als ik zijn boxen bij mij aansluit, blijven de geluidswisselingen!
Heeft er inmiddels al iemand een oplossing gevonden?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit is zeker geen voedingsprobleem hoor! 300W kan meer hebben dan mensen vaak denken. Volumewisselingen kunnen maar van enkele dingen afkomen:
- drivers, maar dan zouden de schuifjes van de volumeregeling ook mee moeten veranderen. Dat hoeft natuurlijk niet, maar het is vreemd als drivers op andere manieren het volume gaan regelen.
- software, dan zou het probleem alleen bij een bepaald pakket voorkomen en niet overal,
- hardware probleem, rotte kaart, of rotte samenwerking met de rest van het systeem
- speaker set

Ik gok eerlijkgezegt op het hardware probleem (creative kennende), en anders zou ik voor de eerste gaan. Heel vreemd allemaal maar goed... Maar zijn er misschien bepaalde momenten waarop het volume minder wordt, of is het volkomen random? Steek de kaart eens in een ander PCI slot, misschien helpt dat al?

Dat GTA probleem is trouwens een bekend probleem, geloof dat dat wat met de nvidia drivers te maken had, maar ik weet het niet zeker. Maar er is wel wat op google over te vinden.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

De volumewisselingen zijn volkomen random, ik kan er echt geen patroon in vinden!
Pagina: 1