Toon posts:

[gkrellm]

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb GkrellM op mijn CC (linux redhat 8) server draaien. Ik heb GkrellM client (De monitor zeg maar) op mijn windows werkstation (Zelfde netwerk natuurlijk ) geinstalleerd. Ik heb de config file van GkrellM aangepast zodat hij dat IP adres enz toelaat, maar toch krijg ik het niet werkend. Je kan verder ook totaal niks instellen in GKrellM zelf. Wat kan er ad hand zijn"?

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 09:49
Draai je de gkrellmd op de server?

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03

Wat heb je zelf verder allemaal al geprobeerd? Heb je gechecked of het gkrellmd process draait, zoals Freak_NL aangeeft, heb je gekeken of je kunt telnetten naar de gkrellmd poort op je server? Kon je niet telnetten naar die poort, heb je toen gekeken of er mischien een packetfilter, libwrap, portsentry of een andere security appje hebt draaien wat de connectie blokt? Brak netwerk? etcetc...

Dit is in principe basic troubleshooting, waarvan wij verwachten dat je dat zelf al hebt geprobeerd voordat je hier een topic opent. Daarom gaat dit topic op slot. Mocht je na al bovenstaande tips er nog niet uitkomen, mag je natuurlijk altijd een topic openen, waarin je vermeld dat je alle basic dingen al getest hebt en voor zover mogelijk een iets duidelijker beeld van de setup die je thuis hebt staan. Succes :)

Dit topic is gesloten.