WinXP pro er vanaf en WinME erop?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:22
Hoi, ik heb sinds kort een MX300 en die werkt absoluut niet met WinXP. Ik krijg echter steeds meer de neiging om WinME er weer op te zetten, aangezien ik ook 60% van de spellen die ik speel niet eens kan spelen.

SpeedBuster geeft direct een fout dat ik geen goeie Win versie heb.
Indiana Jones and the Infernal Machine geeft alemaal rare blokjes en geluidjes.
Tomb Raider4 start helemaal niet meer op.
Age of Empires sluit zichzelf elke keer als ik opstart ect.

Nu ik de MX300 heb die ook niet met XP werkt wil ik weer terug naar WinME, maar XP vind ik veel mooier is er geen goeie driver en emulator die de spellen weer normaal laat werken en dat ik weer gewoon goed geluid heb?

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 08:07

TwoR

Gekleurde stippen

Volgens mij moet je onder WinXP wel spellen kunnen spelen en anders instal je WinME met een XP theme als het je alleen maar om het mooi gaat
offtopic:
Move -> SA
Al gemeld in SM

[ Voor 17% gewijzigd door TwoR op 19-06-2003 18:57 ]

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:15

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Je kunt nog proberen de compatibiliteits modus voor die spellen aan te zetten...

[rechtermuis op de .exe van het spel, tabblad compat. en bv op win98 / ME zetten. ]
Als dat niet wil kun je altijd nog een dual boot met winXP en WinME maken :)

Enneuh, spellen als AOE enzow draaien hier gewoon onder XP hoor... Heb je al wat patches enzow binnengehaald? SP1 misschien?

[ Voor 23% gewijzigd door Scatman_II op 19-06-2003 18:57 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Kimberly
Scatman_II schreef op 19 juni 2003 @ 18:56:
Je kunt nog proberen de compatibiliteits modus voor die spellen aan te zetten...

[rechtermuis op de .exe van het spel, tabblad compat. en bv op win98 / ME zetten. ]
Als dat niet wil kun je altijd nog een dual boot met winXP en WinME maken :)

Enneuh, spellen als AOE enzow draaien hier gewoon onder XP hoor... Heb je al wat patches enzow binnengehaald? SP1 misschien?
Jep weet ik, aleen werkt het niet :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-09 23:19
Die MX300 zou echt gewoon probleemloos moeten werken onder XP hoor :? Doet ie helemaal niks of werkt het niet naar behoren?

Wat betreft die spellen zou ik eens op de sites van de makers kijken of er patches zijn uitgebracht voor werking onder XP. Oudere spellen hebben soms wat problemen met XP idd, maar voor 95% is een oplossing te vinden zodat het wel werkt (gebaseerd op eigen ervaring :) tenminste)

Mijn fotografie en videografie

• Kimberly
k7of9 schreef op 19 juni 2003 @ 19:03:
Die MX300 zou echt gewoon probleemloos moeten werken onder XP hoor :? Doet ie helemaal niks of werkt het niet naar behoren?

Wat betreft die spellen zou ik eens op de sites van de makers kijken of er patches zijn uitgebracht voor werking onder XP. Oudere spellen hebben soms wat problemen met XP idd, maar voor 95% is een oplossing ter vinden zodat het wel werkt (gebaseerd op eigen ervaring :) )
Soms doet die het wel, maar dan kraakt die ect. Niet om aan te horen. Kaart werkt wel perfect op WinME, net getest :)

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:33

OgWok

U.N.C.L.E.

Lijkt me duidelijk: als alles wat je gebruikt onder ME goed werkt en onder XP niet dan is de keus toch snel gemaakt.

Kneem aan dat functionaliteit voor uiterlijk gaat.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Kimberly
OgWok schreef op 19 juni 2003 @ 19:06:
Lijkt me duidelijk: als alles wat je gebruikt onder ME goed werkt en onder XP niet dan is de keus toch snel gemaakt.

Zekers. :) Maar ik wil WinXP Pro met MX300 en de nu nog niet werkende games..

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

OgWok schreef op 19 June 2003 @ 19:06:

mwoah, in dit geval zou ik toch ook de factor stabiliteit niet uit het oog verliezen, ik denk dat er echt voor de meeste problemen wel patches of andere oplossingen zijn te vinden. Ik heb echt nooit iets wat niet draait onder XP overigens. Maar bovenal zou ik nooit ME installeren, die is gewoon te brak.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

ik neem aan dat je het over een diamond monstersound mx300 hebt (met aureal vortex 8330 chip geloof ik).
ik heb hem hier perfect onder xp draaien. ik moest wel het een en ander aanpassen voordat dat werkte. kijk op de aureal vortex site (of zoek hier naar 2000/xp vortex probleem). bij de laatste windowsupdate die ik binnenhaalde zat wel een driverupdate voor de vortex. misschien dat die het probleem ook wil verhelpen => windows update dus.

succes ermee

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Me is een no go 4 sure!
Win98 + service packs is een betere optie mocht je een ouder besturingssysteem willen

• Kimberly
bit-slave schreef op 19 June 2003 @ 19:13:
ik neem aan dat je het over een diamond monstersound mx300 hebt (met aureal vortex 8330 chip geloof ik).
ik heb hem hier perfect onder xp draaien. ik moest wel het een en ander aanpassen voordat dat werkte. kijk op de aureal vortex site (of zoek hier naar 2000/xp vortex probleem). bij de laatste windowsupdate die ik binnenhaalde zat wel een driverupdate voor de vortex. misschien dat die het probleem ook wil verhelpen => windows update dus.

succes ermee
Ik zal het vanavond eens even voor elkaar maken, aangezien de MX300 de diamond monstersound inderdaad, a3d 2.0 1.0 enzo heeft. Ik game veel dus wil ik er gebruik van maken.

Heb de kaart 2'e hands gekocht en deze kaart is eigelijk nieuw. Net even alle stof enzo eraf gehaalt en nu glimt die weer als die ooit deed :D

Als ik hem nu goed aan de praat heb doe ik hem ook nooit meer weg. Of hij moet natuurlijk kapot gaan ofzo.

• Kimberly
Gelukig ik heb het voor elkaar gekregen, vriend van me had ook nog een MX300 en daar liet hij me zien wat ik moest doen. Nu werkt het prima, maar echt verschil met mijn onboard sound merk ik niet echt, aleen is het A3D wel erg mooi in games :9~

Is deze kaart beter dan mijn onboard sound van de Asus P4PE?

Het gaat dus om deze kaart:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/izuqxs/45646.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Kimberly op 19-06-2003 20:44 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:40
av>wos

Of mischien toch naar spv? :P

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 16:52

SED

OgWok schreef op 19 juni 2003 @ 19:06:

[of-topic]
Jij hebt zeker geen vriendin O-)
[/of-topic]

Copyright and left by SED...

• Kimberly
He, ondertussen werkt de kaart heel goed. Heb hem voor 15 euro kunnen kopen van iemand. kaart ziet er als nieuw uit!

Nu werken alle spellen met a3d :P

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:33

Maximus

PhD i.o.

wat was de oplossing..

das namelijk voor search en of faq wel handig :)

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Kimberly
M@ximuS schreef op 21 June 2003 @ 19:25:
wat was de oplossing..

das namelijk voor search en of faq wel handig :)
Ik heb alle drivers eruit gegooit, register helemaal schoon gemaakt, en toen de WDM drivers erop gezet van WindowsXP zelf. Nu werkt het perfect. :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Bedankt voor het melden van de juiste oplossing.

Topic is prima opgelost, mooie toevoeging voor de search :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.