L2tp IPsec en windows xp

Pagina: 1
Acties:

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik ben hier bezig met behulp van een Netscreen 5xp een vpn op te zetten met daarover l2tp.

Ik kom er alleen helaas (m.b.v. chap) op met een Windows 2000 machine. Maar met windows XP (zelfde instellingen) lukt het me niet om te connecten.

Ik heb al de policyagent gestopt maar dat helpt niet. Het lijkt wel of er helemaal niets gebeurd (zie ook niets van pogingen terug in het log op de netscreen). Weet iemand hoe ik puur met L2tp van een Windows XP machine moet connecten naar dat ding?

En dan heb ik nog een vraag indien dit werkt. Is het nou zo dat er eerst via L2tp geauthenticeerd wordt en dan de IPsec verbinding wordt aangegaan of is het andersom? (dat dus L2tp authenticatie plaatsvind nadat IPsec begonnen is)?

Ik ben malle Pietje niet.

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:21
IPsec gaat over L2TP(layer 2...)
ben nl. net vandaag dit aan het bestuderen, ivm 216

diskeltische lurker

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

mutsje

Certified Prutser

technopeuter schreef op 20 June 2003 @ 09:02:
IPsec gaat over L2TP(layer 2...)
ben nl. net vandaag dit aan het bestuderen, ivm 216
Dat was de TS al bekend. Zijn vraag is meer of IpSec eerst start of dat L2TP als eerste geinitieerd wordt.

L2TP kent zelf geen encryptie. IpSec verzorgt namelijk de encryptie. Hou er wel rekening mee dat IpSec niet omkan gaan met het NAT protocol omdat de tcp/ip headers van de pakketten aangepast worden.
Op www.technet.com is veel te vinden over IpSec in samenwerking met Windows2000/XP.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

L2TP is de tunnel, die wordt als eerste opgezet. Daarna wordt er door deze relatief onveilige tunnel een veiligere IPsec verbinding opgezet.

Verwijderd

Heb je voor XP alle updates geinstalleerd, want er staat mij bij dat er een patch is voor het L2TP probleem. Helaas weet ik het nummer niet uit mijn hoofd

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024
Heel vreemd maar de volgende dag dat ik op mijn werk kom en het weer probeer doet ie het in ene wel. Ik heb echt niets veranderd maar het zal de vermoeidheid van gister wel zijn.

Nu krijg ik error 781 (geen geldig certificaat) omdat onze CA server geen IPsec certificates kan verschaffen (in het voorbeeld van de manuel kan de hun versie van CA-server het wel. Maakt dat uit?

Zoja, er zijn andere methodes. Maar die netscreener snap ik niet helemaal en er staan alleen maar voorbeelden in met certificates.

Is er een gratis online CA server? Volgens mij kan die netscreener alleen maar omgaan met ca en niet met gewoon user pw.

Heeft iemand een advies om dit probleem te tacklen (op andere versie van CA-server installeren na)?

Ik ben malle Pietje niet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan bij wijze van test met een pre-shared key voor IPSec werken in win2k, en anders wellicht een Self-signed Certificate aanmaken.
* alt-92 is ooit eens bij IBM een java-based tooltje tegengekomen waar je dat mee kon doen

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 21-06-2003 11:35 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 10:05
Je kan van alles doen met die Netscreen, denk dat jij Xauth wil gebruiken. Kijk eens op www.netscreen.com (de knowledgebase en de manuals) of neem contact op met e92plus, de importeur van Netscreen.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Pagina: 1