Hoi,
* zeekoe moest een ceedeetje maken om allemaal foto's weer te geven.
Zover was ik:
Deze code zorgt ervoor dat de plaatjes worden weergegeven enzo. Ik wil ze dynamisch kunnen resizen, zodat ze kunnen kiezen uit 50%, 25% enz.
Dit lukt op deze manier een beetje, het probleem is dat het plaatje per volgende foto kleiner wordt omdat hij uitgaat van de grootte van het plaatje zoals weergegeven, en niet zoals het op de schijf staat.
Als het mogelijk zou zijn om 1 vaste grootte te gebruiken zou dat ook goed zijn (beter zelfs), alleen zit ik met het probleem dat sommige foto's portrait en sommige landscape zijn
Iemand een idee???
* zeekoe moest een ceedeetje maken om allemaal foto's weer te geven.
Zover was ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
var pnummer = 1
var pmin = 1
var pmax = 99
var procent = 50
var pnaam = "voorbereiding"
-->
</SCRIPT>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
function dec() {
if(pnummer > pmin) {
pnummer = pnummer - 1
update()
}
}
function inc() {
if(pnummer < pmax) {
pnummer = pnummer + 1
update()
}
}
function update() {
plaatje.src = pnaam + pnummer + ".jpg"
}
function resize() {
width = plaatje.width
height = plaatje.height
width = width / 2
height = height / 2
plaatje.width = width
plaatje.height = height
}
-->
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY BGCOLOR=#FFFFFF>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" SRC="../deel1.js"></SCRIPT>
<A HREF="javascript:dec()" CLASS="m"><</A> <A HREF="javascript:inc()" CLASS="m">></A>
[img]"voorbereiding1.jpg"[/img]
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" SRC="../deel2.js"></SCRIPT>
</BODY> |
Deze code zorgt ervoor dat de plaatjes worden weergegeven enzo. Ik wil ze dynamisch kunnen resizen, zodat ze kunnen kiezen uit 50%, 25% enz.
Dit lukt op deze manier een beetje, het probleem is dat het plaatje per volgende foto kleiner wordt omdat hij uitgaat van de grootte van het plaatje zoals weergegeven, en niet zoals het op de schijf staat.
Als het mogelijk zou zijn om 1 vaste grootte te gebruiken zou dat ook goed zijn (beter zelfs), alleen zit ik met het probleem dat sommige foto's portrait en sommige landscape zijn
Iemand een idee???
Nieuw huis, nieuwe (verduurzamings)kansen...